ful var den åxå
I det här ljuset då ??
Bifogat
Last edited:
ful var den åxå
Enda anledningen att bygga en ovalkolvare är att man får en fyrcylindrig motor som andas som en våtta.Jag har inte provkört denna hoj så det är ju svårt att uttala sej om prestandan.
Fast som flera av er som kommenterat är jag obotlig tekniknörd/fetichist så det är ju jäkligt svårt att avfärda denna hoj.
Man får väl anta att eftersom det inte regelmässigt tillverkas ovalkolvsmotorer i dag så var uppenbarligen konceptet inte så framgångsrikt på totalen räknat, typ som wankelmotorn.
Det funkar men är inte riktigt värt det i slutändan jämfört med de i dag förekommande alternativen.
Men va fan, folk kan ju värdera en inte alltid så snygg målning otroligt högt så jag klassar nog NRen mer som ett konstverk och då behöver inte det praktiska ha så stor betydelse.
Fast en miljon kr...?
Kanske inte i Sverige men utomlands funkar det säkert.
Jag hade kört den
Åhh.. Tänk om man hade pengarna..
Jag tror du körde den i tvåan...Jag HAR kört en - 1993, Svenska Honda´s visningsex.. om än bara i ettan, men jag har kört en
Honda NR 750
Mätarställning: 0 mil
Färg: Röd
Typ: Sport
Info: Honda NR750. 1992. Lugnets Mc Center har fått i uppdrag att sälja ett stycke motorhistorik. Detta är inte en hoj man ser dagligen ute på annonsering. Hela hojen är fullständigt unik. Endast 300 st exemplar tillverkade. Under tillverkningen plockades över 200 patent bara på motorn. Fler bilder finns på vår hemsida www.lugnetsmccenter.se Reservation för felskrivning. Välkomna.
Honda NR 750
Mätarställning: 500 mil
Färg: Röd
Typ: Sport
Info: Honda NR750. 1992. Lugnets Mc Center har fått i uppdrag att sälja ett stycke motorhistorik. Detta är inte en hoj man ser dagligen ute på annonsering. Hela hojen är fullständigt unik. Endast 180 st exemplar tillverkade. Under tillverkningen plockades över 200 patent bara på motorn. Fler bilder finns på vår hemsida www.lugnetsmccenter.se Reservation för felskrivning. Välkomna.
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|