1 piket, 1 polisbil och 1 mc polis (bilder)

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
BlueBull skrev:
2271960 Lär va nån sån där sambandscentral-buss-historia som dom har vid stora insatser eller trafikövervakningar... skickar nog inte piketstyrkan för lite "trafikövningar" :hihi

Hur vet ni att någon ringt å anmält att det var 50 styck??


Okej, det var väl en trafikbuss dådå... han på bågen sa att den som ringt sakt femtio pers.

Piketen finns i storstäderna, åker cheva-van och bankar skiten ur folk .... så då var det löst :tuttar
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Som sagt det är väl skitsamma vad det är för buss, stör mig bara på att vissa kallar varenda snutbuss dom ser för piketbuss ;)
 

BlueBull

Guest
hakis skrev:
2272015 Okej, det var väl en trafikbuss dådå... han på bågen sa att den som ringt sakt femtio pers.

Piketen finns i storstäderna, åker cheva-van och bankar skiten ur folk .... så då var det löst :tuttar
Dom får glida runt i eller på vad dom vill för mig.. :pannkyss Piketbuss eller paketbil - skit samma :lol

Men den som tipsat måste vart bra vindögd!!! Var det inte bara 4 hojar?

Det kanske var 50 pers på 4 hojar??? Då var det nog motiverat med piketen iaf.. :D
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Nova skrev:
2272136 Trafikpolisen har också bussar :7peta

De skickar knappast piketen för ett sånt skitärende. fatta.

ge fan i att peta mig med en pinne i örat

KristianAE86 skrev:
2272107 Hur kunde polisen avbryta körningen - om det var på inhägnat område ?

de avbröt väl igentligen inte men de tycke att det var en bra ide att sluta köra då någon hade klagat. inget att bråka om, bara att respektera.

personen som hade ringt in sa att det var minst 50 hojar ute på fältet som busade, därför slog de till med storsläggan. kan säga att de blev ganska paffa själva då de fattade att det var 4:a hojar, på taxirakan desutom. i vanliga fall bryr de sig inte då de tycker att det är bra att vi är där :tummenupp
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
bagerah skrev:
2272008 Jag skiter i vad det var för buss... Tycker bara det är förbannat roligt i alla fall! :rofl
Speciellt att det förevigades med fotot på de tre gringosarna, i lustiga poser, blickande drömmande ut i fjärran. :hihi :hihi :hihi

Dom drömde nog om att få dra ut på fältet där och ha det mysigt med alla kossorna som betar där,eller det kanske var tjurar där också som dom vela "smeka" :hihi
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jag är inte det minsta förvånad, varken på att folk ringer och gnäller eller över att snuten alltid tar i så att de kräks......

Det var säkert Sweppe som kände att ni var för duktiga och ringde för att slippa klota så hårt om han skulle bli tvungen att köra över sin förmåga.... :D
 

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Ort
kalmar
Hoj
GSXR 1000-K6
Haha ja körde om en utav er igår (ja åkte wolksvagen transit) förstår ja nu när ja såg på länken, det stod en 954 tro ja och en suzuki 03a kanske på släpet!
Ja var på väg hem till kalmar från helsingborg på 21an Var och köpte mig en gsxr 1000 K6 satan i gatan vilket vrid!!

Synd att dom avbröt er, ja ska ut så mkt ja kan i helgen... :yoparty
 

Dark_Messenger

Guest
Ja, jösses. :rolleyes:

Men hur blev det nu då, avbröt harry körningen eller? Vad gjorde ni? Slangade o stoppies eller? De kan väl knappast avbryta om ni var på inhängnat :va
 

burnout

gasa mera ;-)
Gick med
16 Nov 2005
Ort
täby
Hoj
ingen för tillfället
det e sen som polisen fattar att det är inte nåt olaglit som har försigått och börjar leta efter andra sakar att sätta dit nån på, som på sista bilden med ktm:en så ser det ut som att han kollar om det är laglit mönsterdjup, (bara för att inte göra bort sig).
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Rundberg skrev:
2272480 Haha ja körde om en utav er igår (ja åkte wolksvagen transit) förstår ja nu när ja såg på länken, det stod en 954 tro ja och en suzuki 03a kanske på släpet!
Ja var på väg hem till kalmar från helsingborg på 21an Var och köpte mig en gsxr 1000 K6 satan i gatan vilket vrid!!

Synd att dom avbröt er, ja ska ut så mkt ja kan i helgen... :yoparty



wolksvagen transit? :confused:
Det är väl ändå Ford som gjort transiten?
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Hård skrev:
2271986 Får man lära sig den höft-posen på polishögskolan, eller kommer den med åren? Kanske är nån specialare från FBI eller nåt? :tomten

hahahahhahhahha :rofl :rofl :rofl
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
Bruno skrev:
2271951 var du där??? :rofl


håller med honnom..... ser verkligen inte ut som en dogevan eller cheva. och har aldrig sett piketen i något annat
 
Last edited:

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Man blir ju mörkrädd över hur folk stavar. Men så är jag faktiskt en pedant också :banana
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
doro skrev:
2273594 håller med honnom..... ser verkligen inte ut som en dogevan eller cheva. och har aldrig sett piketen i något annat

vem fan bryr sig. under 2 sidor så ha ni diskuterat samma sak. patetiska liv
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top