10 000 motorcyklister invaderar Öland – risk för trafikproblem
Över 10 000 personer beräknas åka över Ölandsbron för att vara med på en mc-träff från och med tisdagen. Störningar i trafiken är därför att vänta, säger polisen.
![www.svt.se](https://www.svt.se/static/build/news-icon-32x32-f94dab54865830e262b9.png)
![Harley Davidsson :hojharley :hojharley](/img/smilies/nya/hojharley.gif)
Jag har ingen affe bara en Transalp…Men det skulle juh kunna tolkas som vidsynthet och ödmjukhet och det är inte normalsvenskens bästa gren.
Vi måste få ut våraoch
för att vara riktigt svensk!
Jag har en kamrat som körde ner till träffen på sin HD. Ja, en som jag vet, det kan nog vara flera kända ansikten. Vi kör båda det vi vill, som vi vill, men eftersom våra motorcyklar är helt olika så är vi tydligen lite udda.
Visst är det trevligare att se Hr Lofterud på en gammal brittisk SportHoj men personen ifråga blir inte tråkigare eller sämre om vi möts när denne kör Affen.![]()
Jag tyckte att det var en trevlig tillställning, folk och hojar överallt, många trevliga byggen att titta på, fantastiskt väder, bra fest och inget stök så vitt jag kunde se... Vilket ju är lite märkligt när jag tänker efter, vi i HD-kollektivet är ju tydligen undantagslöst en samling feta, ohyfsade, skäggiga, högljudda, drogpåverkade, kriminella och allmänt otrevliga typer så det är ju lite konstigt att det bara är trevlig och gemytlig stämning när 10000+ av oss samlas på en plats... Eller så är det så att det inom sporthojskollektivet finns en drös fördomsfulla människor som tror sig veta en väldig massa om en hel grupp människor utan att någon gång egentligen ha umgåtts med, än mindre lärt känna, några av människorna ur ovan nämnda grupp... Det kan ju vara så, men vad vet jag.
View attachment 473089View attachment 473090View attachment 473091View attachment 473092View attachment 473093View attachment 473094View attachment 473099View attachment 473096View attachment 473097View attachment 473098
De kan möjligen ha drabbats av hälsningsutmattingssyndrom. Efter ett tag började vevandet från de vallfärdande konvojerna att avta, vilket jag tyckte var en lättnad. Hälsandet avtog redan på ditvägen. Jag tänkte medlidsamt på hur mycket vinkande de utfört som ska hälsa på varenda deltagande också. Lugnare på återfärden då många hade andra mål än att köra kolonn på E22 och whatever. Naturlig följd av ett överdrivet hälsande, hävdar jag helt enkelt och utan att lägga några som helst värderingar i det.Kom hem från hojresa med färjan från Gdynia på morgonen och landade mitt i ledet av customfolk som kom från träffen antar jag. Inte en jävel kan ju hälsa varken vid möte eller omkörning. Slut på att hälsa på customtöntar nu tror jag.
Måste bero på att man inte är en redig baaajker med fransar till hjulen, kroppspaketering i läder och trumpeter till avgasrör...
En majoritet av SportHojskollektivet kör inte SportHoj men de skriver ganska mycket.... Eller så är det så att det inom sporthojskollektivet finns en drös fördomsfulla människor som tror sig veta en väldig massa om en hel grupp människor utan att någon gång egentligen ha umgåtts med, än mindre lärt känna, några av människorna ur ovan nämnda grupp... Det kan ju vara så, men vad vet jag.
Jag ber om ursäkt, jag är inte helt uppdaterad på de olika modellerna från öst...Jag har ingen affe bara en Transalp…
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X
Idag har vi fått bekanta os... |
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |