PeterNorth
Bannad
2år för 12000? Pöbeln har det inte lätt.
Om ni räknar hur mycket ni lagt ut i försäkringar under årens lopp är ni fortfarande på plus? eller minus ekonomiskt?
Rik? 200k räcker inte långt med livslångt handikapp efter någon annans klantighet.Sverige, enda landet i världen man kan bli rik på att klanta till det.....
Jag skadade knät och har bestående men efter 12 år. Fick 4000:- men det beror på att jag var ung och dum och inte drev det vidare. Skulle ange datum när jag jag fick skadan och när jag blev bra, så jag skrev aldrig något datum eftersom jag fortfarande inte var bra. Det tolkades som 1 månad eftersom jag var sjukskriven så länge men jag gick på kryckor bra mycket längre.
12000:- låter mycket för ett brutet nyckelben men antar det beror på komplikationer du fått. Farsan bröt av benet på två ställen och har nu stålskena och skruvar och det ser illa ut. Tror mest han fick en faktura från sjukhuset
Nej men om man skulle sätta morakniven i knät, skulle behöva lite deg till nya hojen.....
Jag tycker att det låter väldigt sjyst med tanke på att jag själv fick ca 70k för en axelluxation (axel ur led) som plågar mig med daglig smärta och kraftigt nedsatt rörlighet/styrka/strukturell integritet. På olycksfallsförsäkringen då. Och det är dessutom en följd av en misshandel jag var med om för ett antal år sen (fick dock inte ut något på hemförsäkringen då rättegången gick åt helvete fel till och min skada dömdes som "endast" vållande till kroppsskada och inte som en följd av själva misshandeln ), inte ens jag som klantade mig med andra ord... Har jag blivit rövknullad?
Jag tror det är olika från fall till fall och försäkring till försäkring:
1. Bröt tumme i slagsmål med polare, operation, spikades ihop och gips i 6 veckor. Inga bestående men förutom 2 små ärr. 0 kr.
2. Min egen svensexa, full som en kastrull. Halkade i en badtunna och la armen mot skorstenen vilket resulterade i en brännskada stor som en handflata. 3 brax på kontot dagen efter av folksam. Hade skadan omlagd i 20 dagar ungefär, fick då ytterligare 2300 kr. Totalt 5300 kr.
Det har gått 2 år nu i sommar så då ska mitt ärr bedömas för eventuell ytterligare ersättning, ärret är knappt synbart så jag är tveksam till mer deg.
Jag "led" mer för tummen så det känns som om den skadan är mer berättigad till ersättning men jag vet inte hur de resonerar, båda skadorna är ju egentligen självförvållande.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|