125:a straff?

klabben

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
Aprilia MX 125 och Derbi Gpr 50 - 05
Hej!
Jag undrar några saker:

1. Vad får man för straff om man blir stoppad av polisen och dom provkör den och märker att den är ostrypt/trimmad??
2. Har läst att en del snackar om typ "prövotiden" vad är det för något??? :va

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
klabben skrev:
2692433 Hej!
Jag undrar några saker:

1. Vad får man för straff om man blir stoppad av polisen och dom provkör den och märker att den är ostrypt/trimmad??
2. Har läst att en del snackar om typ "prövotiden" vad är det för något??? :va
har du letat runt lite här inne?
står på typ 1000 ställen..

:corn

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Drysen skrev:
2692474 Fan vad jag blir sugen på popcorn varje gång jag ser den smileyn...
japp, liksom de som va meningen..
att man ska hinna hämta popcornen innan moppefuckot blir sågat..:tomten

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
1. det finns en sökfunktion

2. tänk efter lite. tror du polisen kan bura in dig för att dom misstänker att hojen e trimmad /ostrypt?
Det behövs bevis iform av ett bänkpapper som bevisar att effekten i ärtbössan överstiger 11kw.
Eftersom det är jobbigt för harry å släpa runt på en dynobänk så är det i princip omöjligt å åka dit på något sånt med en 125:a.
3. Prövotid har du de första två åren av din körkortstid där om du skulle råka ut för minsta företeelse får dina behörigheter indragna.

4. det finns en sökfunktion:tummenupp

EDIT fy faen vad jag e snäll idag då:va

klabben

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
Aprilia MX 125 och Derbi Gpr 50 - 05
Tack för svaren, en del "host" "host"..
Jag sökte faktiskt innan ja skrev och då kom 1 träff och där hittade jag ingen ting :S
Sedan när ni sa att jag skulle söka så sökte jag på samma sak igen och då kom det en massa trådar med info :p
Sry jag kanske gjorde nått stavfel elr nått när jag sökte...
MVH

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
*harklar mig och gör mig märkvärdigt*
humane erare est

smart sagt va:tungan

betyder typ "det är mänskligt att fela"

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
MRJaggu skrev:
2692555 1. det finns en sökfunktion

2. tänk efter lite. tror du polisen kan bura in dig för att dom misstänker att hojen e trimmad /ostrypt?
Det behövs bevis iform av ett bänkpapper som bevisar att effekten i ärtbössan överstiger 11kw.
Eftersom det är jobbigt för harry å släpa runt på en dynobänk så är det i princip omöjligt å åka dit på något sånt med en 125:a.
3. Prövotid har du de första två åren av din körkortstid där om du skulle råka ut för minsta företeelse får dina behörigheter indragna.

4. det finns en sökfunktion:tummenupp

EDIT fy faen vad jag e snäll idag då:va

Tycker de du säger med prövotiden låter väldigt konstigt... Vad jag har hört så är det så här att om du gör nått fel i trafiken så du får ditt körkort indraget på begränsad tid om du inte har prövotid. Med prövotid så blir du av med kortet istället för att få de indraget på begränsad tid right?

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Tozerd skrev:
2692933 Tycker de du säger med prövotiden låter väldigt konstigt... Vad jag har hört så är det så här att om du gör nått fel i trafiken så du får ditt körkort indraget på begränsad tid om du inte har prövotid. Med prövotid så blir du av med kortet istället för att få de indraget på begränsad tid right?
Korrekt. :)

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
Tozerd skrev:
2692933 Tycker de du säger med prövotiden låter väldigt konstigt... Vad jag har hört så är det så här att om du gör nått fel i trafiken så du får ditt körkort indraget på begränsad tid om du inte har prövotid. Med prövotid så blir du av med kortet istället för att få de indraget på begränsad tid right?

va det inte precis det han sa? har man prövo tid så tar dom ditt kort för minsta lilla skit sak? :rolleyes:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
så förstog jag det också
fast det var lite mer utförligt för den som inte har prövotid

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
>Hanning< skrev:
2693051 va det inte precis det han sa? har man prövo tid så tar dom ditt kort för minsta lilla skit sak? :rolleyes:

Nej... Det är samma straffskala och samma straff. MEN om du gör någonting som leder till att dom tar ditt körkort får du ta om hela kortet om du har prövotid. Har du inte prövotid så får du tillbaka kortet efter ett par månader...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Nej, de tar inte kortet för minsta lilla sak... de är inte hårdare än om du inte har prövotid. Men om nu stjaffet skujje vaja så pass hårt att kortet blij indjaget behöver du ta om det.

tillräckligt låg sandlådenivå så alla förstod nu? :rolleyes:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Mordecaien skrev:
2693124 Nej, de tar inte kortet för minsta lilla sak... de är inte hårdare än om du inte har prövotid. Men om nu stjaffet skujje vaja så pass hårt att kortet blij indjaget behöver du ta om det.

tillräckligt låg sandlådenivå så alla förstod nu? :rolleyes:

Mehn Aså bah åm mann viiiiiillar iväg från snuthoRAn, Tar dåm en då medD SattellitövVervakCning,LR?:va

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
tvålen skrev:
2693122 Nej... Det är samma straffskala och samma straff. MEN om du gör någonting som leder till att dom tar ditt körkort får du ta om hela kortet om du har prövotid. Har du inte prövotid så får du tillbaka kortet efter ett par månader...

aha ja trodde dom tog kortet direkt om man typ körde 2 kmh för fort ja :tungan :näsblod

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Bärgren skrev:
2694285 Mehn Aså bah åm mann viiiiiillar iväg från snuthoRAn, Tar dåm en då medD SattellitövVervakCning,LR?:va
du har glömt ett bah, lär dig svenska föfan :mad:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...