125 kortet. En fråga !

BeppaR

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
åkarp
Hoj
Aprilia RS 125 (kommer)
Tjena:p.. Ja fyller år 27maj nästa år=/ drygt.. Precis när det fina vädret kommer fram. Och undrar hur snabbt jag kan ta mitt kort? ( A1 lätt MC ) . Kommer ta det så snabbt som möjligt.. Om ja så ska boka en tid precis efter ja fyller år. Hur snabbt kan jag ta kortet då? Vill dock inte missa hela sommaren!:(. Gör allt så det går faast:p. (om det går)

Och hur mycket kostar det att ta kortet? (sammanlagt)

Har sökt;) hittar dock ingen som har samma fråga=/.

Tacksam för alla svar:yoparty / BeppA
 
Last edited:

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
hur lång tid beror ju på när och hur du får tider till teori samt uppkörningen. du kan ta kortet på 1 eller 4 veckor om du får bra tider. Men sen är det ju det här med pluggandet också. det tar sin tid! läs på noga!

hur mkt kortet kostar är jävligt olika. många lägger ut kanske 2000:- och några 10 000:- Det är övningskörningar som oftast kostar. Har du tur har någon närstående MC - körkort och du kan då övningsköra med honom/henne. jag själv la 4000:- på kortet.
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
det är som kronen säger det kan skilja mkt både i pris och i tiden gällar att ha en del tur med jag tog mitt på 3650:- och då övningskörde jag me fassan:) tjänar mkt på de
 

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Ort
trollhättan
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
börja med teorin nu så gör du teori proviet så tidigt som möjliget efter din födelsedag och beställ tid :)
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
BeppaR skrev:
2461730 Tjena:p.. Ja fyller år 27maj nästa år=/ drygt.. Precis när det fina vädret kommer fram. Och undrar hur snabbt jag kan ta mitt kort? ( A1 lätt MC ) . Kommer ta det så snabbt som möjligt.. Om ja så ska boka en tid precis efter ja fyller år. Hur snabbt kan jag ta kortet då? Vill dock inte missa hela sommaren!:(. Gör allt så det går faast:p. (om det går)

Och hur mycket kostar det att ta kortet? (sammanlagt)

Har sökt;) hittar dock ingen som har samma fråga=/.

Tacksam för alla svar:yoparty / BeppA


Det beror helt på hur snabb du e mä teori och sådant. min kompis fyllde 1 juli och fick kortet i onsdags. Själv fyllde man 18 maj och är inte klar än så de e olika.
ska du ta kortet privat lr på skola? ska du gå på skola kan du gå teorikurserna innan du fyller så kan du plugga å skriva teoriprovet på din födelsedag i princip och sen e de bara uppkörning kvar och beroende på hur tätt du får lektionerna och hur duktig du e så kan du få kortet ganska fort.
 

BeppaR

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
åkarp
Hoj
Aprilia RS 125 (kommer)
t4pp3r skrev:
2462186 Det beror helt på hur snabb du e mä teori och sådant. min kompis fyllde 1 juli och fick kortet i onsdags. Själv fyllde man 18 maj och är inte klar än så de e olika.
ska du ta kortet privat lr på skola? ska du gå på skola kan du gå teorikurserna innan du fyller så kan du plugga å skriva teoriprovet på din födelsedag i princip och sen e de bara uppkörning kvar och beroende på hur tätt du får lektionerna och hur duktig du e så kan du få kortet ganska fort.

Så jag kan göra det mesta innan ja fyller 16? Vad är det ja gör efter 16. det sista?. Lätt lärd så ska inte vara ngra problem.. Dock med växling kanske=/. Har haft o har Aerox.. orka=/ fast ska säljas.. så vet runt 0 om växling, eller ja vet typ hur man gör men har inte gjort eller sett det irl.. fast många polare har yamaha dt's osv.. men är det samma sak? frågade en polare omhan kunde lära mig på sin yamaha, det kunde han. är det samma sak med växling på moppe som MC? tack :argpådato
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
BeppaR skrev:
2462239 Så jag kan göra det mesta innan ja fyller 16? Vad är det ja gör efter 16. det sista?. Lätt lärd så ska inte vara ngra problem.. Dock med växling kanske=/. Har haft o har Aerox.. orka=/ fast ska säljas.. så vet runt 0 om växling, eller ja vet typ hur man gör men har inte gjort eller sett det irl.. fast många polare har yamaha dt's osv.. men är det samma sak? frågade en polare omhan kunde lära mig på sin yamaha, det kunde han. är det samma sak med växling på moppe som MC? tack :argpådato
Ahah, ja det är samma :rofl
 

Bede

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Älvsborgs län
Hoj
KTM EXC 125
jag fyllde år samma datum, fast i år då ;) Dock hann inte jag ta kortet förens efter sommaren. DOck var inte jag på hugget med kortet direkt och så kuggade jag en gång på teorin.

/mvh
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Bede skrev:
2462538 jag fyllde år samma datum, fast i år då ;) Dock hann inte jag ta kortet förens efter sommaren. DOck var inte jag på hugget med kortet direkt och så kuggade jag en gång på teorin.

/mvh


Men du fyllde inte år på det datumet förra året?:va :skrämd















:rolleyes:
 

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Fs650 -04
BeppaR skrev:
2461730 Tjena:p.. Ja fyller år 27maj nästa år=/ drygt.. Precis när det fina vädret kommer fram. Och undrar hur snabbt jag kan ta mitt kort? ( A1 lätt MC ) . Kommer ta det så snabbt som möjligt.. Om ja så ska boka en tid precis efter ja fyller år. Hur snabbt kan jag ta kortet då? Vill dock inte missa hela sommaren!:(. Gör allt så det går faast:p. (om det går)

Och hur mycket kostar det att ta kortet? (sammanlagt)

Har sökt;) hittar dock ingen som har samma fråga=/.

Tacksam för alla svar:yoparty / BeppA

Beror helt på vad för skola på tiden, ibland kan du få tider nära varandra. Om man därimot har lite otur så kan det vara fullbokat om man är sen ute, så boka så fort de har fått in körtiderna för säsongen.

Priset beror mycket på läraren faktiskt:rolleyes: tyvärr. Men jag skulle säga med lite körvana 2000-8000. Kör du därimot privat behöver du kanske bara en lektion för att träna banan och sedan boka GENOM trafikskolan, lättare att bli godkänd på uppkörning, tyvärr det med :tomten
 

BeppaR

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
åkarp
Hoj
Aprilia RS 125 (kommer)
Aha okej:p. Finns det ngt jag kan göra nu? är 15 och fyller år 27 maj nästa år;) finns det ngt ja kan göra till körkoret redan nu? eller är det bara när man är nära sin födelsedag?:p
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
BeppaR skrev:
2462613 Aha okej:p. Finns det ngt jag kan göra nu? är 15 och fyller år 27 maj nästa år;) finns det ngt ja kan göra till körkoret redan nu? eller är det bara när man är nära sin födelsedag?:p


Plugga teori.
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
BeppaR skrev:
2462613 Aha okej:p. Finns det ngt jag kan göra nu? är 15 och fyller år 27 maj nästa år;) finns det ngt ja kan göra till körkoret redan nu? eller är det bara när man är nära sin födelsedag?:p

Du kan plugga teori, köpa hoj och träna att köra (självklart på inhängnat område då man ej får övningsköra innan 16 :hihi )
 

BeppaR

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
åkarp
Hoj
Aprilia RS 125 (kommer)
Så vad needar man när man är 16? Teorin ? Göra provet direkt då eller^^? Så man ska beställa tid att göra provet sen uppkörningen?:p
 

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Borås
Hoj
Hyosung Karion RT 125
BeppaR skrev:
2461730 Tjena:p.. Ja fyller år 27maj nästa år=/ drygt.. Precis när det fina vädret kommer fram. Och undrar hur snabbt jag kan ta mitt kort? ( A1 lätt MC ) . Kommer ta det så snabbt som möjligt.. Om ja så ska boka en tid precis efter ja fyller år. Hur snabbt kan jag ta kortet då? Vill dock inte missa hela sommaren!:(. Gör allt så det går faast:p. (om det går)

Och hur mycket kostar det att ta kortet? (sammanlagt)

Har sökt;) hittar dock ingen som har samma fråga=/.

Tacksam för alla svar:yoparty / BeppA






Boka körlektioner redan nu, dom bli uppbokade snabbt,,och boka många, bättre för många än för få, det går ju att avboka om det blir för mö...börja också plugga teorin så du kan göra den snabbt efter du fyllt år
 

BeppaR

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
åkarp
Hoj
Aprilia RS 125 (kommer)
Ahlvik skrev:
2463084 Boka körlektioner redan nu, dom bli uppbokade snabbt,,och boka många, bättre för många än för få, det går ju att avboka om det blir för mö...börja också plugga teorin så du kan göra den snabbt efter du fyllt år

Okej tack, smart ide:)! Vad är det jag ska boka för lektioner? Vilken är den första;)? Tack för svaret!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top