BeppaR skrev:2462239Så jag kan göra det mesta innan ja fyller 16? Vad är det ja gör efter 16. det sista?. Lätt lärd så ska inte vara ngra problem.. Dock med växling kanske=/. Har haft o har Aerox.. orka=/ fast ska säljas.. så vet runt 0 om växling, eller ja vet typ hur man gör men har inte gjort eller sett det irl.. fast många polare har yamaha dt's osv.. men är det samma sak? frågade en polare omhan kunde lära mig på sin yamaha, det kunde han. är det samma sak med växling på moppe som MC? tack
Du kan gå dina teorikurser innan lixom å plugga åsså ser du till å få en tid för teoriprovet så tidigt som möjligt efter du har fyllt år. då har du bara körningen kvar, även om du är lättlärd vill skolorna gå igenom allt med dej och dom vill även att du skall vara godkänd ur deras perspektiv för att dom skall boka uppkörning med dej, så var beredd på att du kommer få ta ett par lektioner mer än du vill. Se även till att ha körkortstillstånden så fort som möjligt, skicka in dom nån vecka innan du fyller så du kan börja köra med en ggn.
Ja det med växlingen är i princip samma sak, tjata på dina kompisar att du vill låna deras moppar så mycke som möjligt, inte bara köra fram och tillbaka på gatan utan fjäska på så om ni ska nånstans så tar du deras åsså tar dom din. Jag hade själv en aerox och trodde jag skulle få problem med växlingarna men de e inte så jävla noga, jag har svårt att veta vilken växel jag ska lägga mej på typ vid en sväng men de funkar bra ändå.
Lycka till