125??

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
kieL skrev:
14hk om jag inte missminner mig, och i nuläget finns det inga trimblås att köpa. Det finns trim till TTR motorn som sitter på. men inga direkt effektblås som passar till wsmens ram osv. Sen gör ju inte ett rör några underverk då orginalblåset är fint rensat =)

Lustigt, är det aerodynamiken som är så kass då ? Körde med en strypt NSR -89 i somras, cirka 200 mil, 15hk alltså och 128kg torr, den gjorde som mest, på plan väg självklart, drygt 125km/h, enligt mätaren.

En hästkraft färre och antagligen en massa kilon lättare borde väl annars ge en högre toppfart än 100km/h .. :va

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
lorkan skrev:
Lustigt, är det aerodynamiken som är så kass då ? Körde med en strypt NSR -89 i somras, cirka 200 mil, 15hk alltså och 128kg torr, den gjorde som mest, på plan väg självklart, drygt 125km/h, enligt mätaren.

En hästkraft färre och antagligen en massa kilon lättare borde väl annars ge en högre toppfart än 100km/h .. :va

Över 100 km/h är det storleken som har stor betydelse :mattias

Wargens says: Storleken har faktiskt betydelse :hihi

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Har 2 polare med såna här hojjar. Har övningskört med dem ett par gånger, han ena som inte väger allt för mycket har som bäst fått upp sin i 107 .. antingen var det nerfrsbacke eller pressad riktigt länge, och han andra som väger några kilo mer ( eller om det nu är hojen som inte går lika bra helt enkelt..) har problem o få upp sin i 100..

Dem är verkligen riktigt slöa, axxade ganska jämt mot honom med min timmade moppe, på den tiden... :pannkyss

: köp en gasgas ...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
mp_87 skrev:
Har 2 polare med såna här hojjar. Har övningskört med dem ett par gånger, han ena som inte väger allt för mycket har som bäst fått upp sin i 107 .. antingen var det nerfrsbacke eller pressad riktigt länge, och han andra som väger några kilo mer ( eller om det nu är hojen som inte går lika bra helt enkelt..) har problem o få upp sin i 100..

Dem är verkligen riktigt slöa, axxade ganska jämt mot honom med min timmade moppe, på den tiden... :pannkyss

: köp en gasgas ...
köp en ktm

Pakman2

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2005
Hoj
Tillslut en Gasgas 125
Men hur fort går en strypt gasgas. En fråga om man gör den till ostrypt måste man byta munstycke då eller?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Pakman2 skrev:
Men hur fort går en strypt gasgas. En fråga om man gör den till ostrypt måste man byta munstycke då eller?

Beror på, visa affärer byter inte munstycke när dom stryper hojar. Även om dom ska göra det. Men hur mycket jobb är det? Tar högst 20 min. Men fem är troligare.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Loy skrev:
Men det var väl inte ditt fel att det stog ett träd där :7peta

Nej tycker så. För att inte tala om käringen som gjorde så jag inte kunde köra ut på åkern. Fyfan va o ansvarligt.

Nej men det va helt mitt fel och berode bara på att jag inte hade respekt för farten och inte anpasa den till underlaget. Sen att de va vatten i bromsvätskan gjorde det inte roligare.

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
prulle skrev:
Nej tycker så. För att inte tala om käringen som gjorde så jag inte kunde köra ut på åkern. Fyfan va o ansvarligt.

Nej men det va helt mitt fel och berode bara på att jag inte hade respekt för farten och inte anpasa den till underlaget. Sen att de va vatten i bromsvätskan gjorde det inte roligare.

Hur gick det då?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Last edited:

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Pakman2 skrev:

Varför är toppfarten så viktigt? För om du ska köra i stan eller skogen lär du inte ligga i några högre farter och man kör inte några längre sträckor på motorvägen heller med en sådan hoj.

Solid snake

Guest
Ogre skrev:
Varför är toppfarten så viktigt? För om du ska köra i stan eller skogen lär du inte ligga i några högre farter och man kör inte några längre sträckor på motorvägen heller med en sådan hoj.
Vajföj dä?

/Egon 4 år.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Ogre skrev:

Håller delvis med dig. Jag undrar också varför folk bara frågar om toppfart och inte tex fjädring bromsar väghålning och acceleration. Men jag skulle inte vilja ha en hoj som toppa 100.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
prulle skrev:
Håller delvis med dig. Jag undrar också varför folk bara frågar om toppfart och inte tex fjädring bromsar väghålning och acceleration. Men jag skulle inte vilja ha en hoj som toppa 100.

För att moppefuckon tror att toppfarten avgör hur hojen e tyvärr.

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Axx Ftw

Håller helt klart med... acceleration < toppfart.
Eller det beror ju på hur mycket toppfart man offrar för ändamålet :tomten

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...