125??

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
Det behöver ju inte betyda byte av kolv. Som jag sa kör han lugnt och byter olja och ser till så at allt sånt klaffar så behöver han ju inte byta så ofta, kör han full effekt då lär det innebära regelbundna kolvbyten.

Regelbunda blir dom ändå, dock inte lika tätta. :mattias

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
kieL skrev:
En wsm gör då visst inte uppemot 130, utan 100-115 om man har tur ;)

Har du några konkreta uppgifter på det? Har för mig padde har sagt att han kommer upp i 130. Missupfatta mig inte; JAG har då inga konkreta uppgifter heller.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Trashcan skrev:
Har du några konkreta uppgifter på det? Har för mig padde har sagt att han kommer upp i 130. Missupfatta mig inte; JAG har då inga konkreta uppgifter heller.

räcker det med att säga att jag har pratat med personal på dinhoj i göteborg. och att en kompis här i stan har en ? jag har även kollat runt lite överallt på nätet om info på hojen, då jag tidigare varit riktigt sugen på en. men nu lutar det mer åt ktm 125 exc

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
kieL skrev:
räcker det med att säga att jag har pratat med personal på dinhoj i göteborg. och att en kompis här i stan har en ? jag har även kollat runt lite överallt på nätet om info på hojen, då jag tidigare varit riktigt sugen på en. men nu lutar det mer åt ktm 125 exc

Det räcker fint, då har man lärt sig något idag också.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Trashcan skrev:

Ja, det har jag nog sagt. Länka gärna dit jag skrivigt det. :rolleyes:

Skulle inte tro det, runt 100 gör dom

raZorsharp

sharper than your razors
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
Söker 125a, pma
Trashcan skrev:
WSMen ska dock enligt uppgift komma upp iaf i 130 vilket inte är helt fy skam för en fyrtakt.

Snälla, börja inte ens diskutera dess hastighet.. :gnissla

Någon säger 90, andra säger runt 100.. De flesta säger 110 om du har tur (inkl. försäljaren på Din Hoj, men han verkade inte ha alla fiskar i vattnet :hihi ) och i en motorcykel katalog som jag nyligen införskaffat mig står det 120km/h.. :3freak

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
raZorsharp skrev:
Snälla, börja inte ens diskutera dess hastighet.. :gnissla

Någon säger 90, andra säger runt 100.. De flesta säger 110 om du har tur (inkl. försäljaren på Din Hoj, men han verkade inte ha alla fiskar i vattnet :hihi ) och i en motorcykel katalog som jag nyligen införskaffat mig står det 120km/h.. :3freak

Hehe. grejen är den att jag haft en sån ;)

raZorsharp

sharper than your razors
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
Söker 125a, pma
Padde skrev:
Hehe. grejen är den att jag haft en sån ;)
Joda de vet ja.. (har sett filmen, grym på slangen.. ^^)
Men eftersom att det finns andra ägare som påstår att deras bara precis klarar 100 och andra som säger c.a 90, samtidigt som försäljaren säger max 110 och en mc katalog säger 120.. Vad ska man gå efter? :näsblod

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
raZorsharp skrev:
Joda de vet ja.. (har sett filmen, grym på slangen.. ^^)
Men eftersom att det finns andra ägare som påstår att deras bara precis klarar 100 och andra som säger c.a 90, samtidigt som försäljaren säger max 110 och en mc katalog säger 120.. Vad ska man gå efter? :näsblod

Gå efter mig, Dom gör 100 på sin topp. Har kört 2 sådana.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
lorkan skrev:
Uhm, vad är effekten original ? Finns det effektblås att köpa ?

14hk om jag inte missminner mig, och i nuläget finns det inga trimblås att köpa. Det finns trim till TTR motorn som sitter på. men inga direkt effektblås som passar till wsmens ram osv. Sen gör ju inte ett rör några underverk då orginalblåset är fint rensat =)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
lorkan skrev:
Uhm, vad är effekten original ? Finns det effektblås att köpa ?

Händer ju ändå inge. Lägger man ner 5-6tkr på en sån här maskin + mycket jobb sen kanske 1000-1500 för en justering av förgasaren om man vill att den ska gå optimalt för att kanske få upp den i 110-120 km/h bör man nog prioritera sina pengar lite bättre. Köper man en WSM tycker jag man bör göra det för att leka med, lite wheelis och stoppies osv. Funkar ju fin fint att lära sig på.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457