125a på G!

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Börjar med teorin om en månad och är dags att köpa hojen, eller i alla fall börja kolla på hojar..

Är ganska sugen på att ha en sporthoj som går snabbt ostrypt, men även okej strypt, vill inte att den ska vara seg som en moped direkt..
Men har varit inne på sport, enduro och offroad..
Kollat väldigt mycket på Ducati Streetfighter S utseende, Aprilia RS, , Rieju Drac RRX även lite KTM Duke utseendet men är inte säker på vad som ska väljas..
Mer specifikt så har jag kollat på Honda CBR125R som jag har fastnat för, men är ju 4takt.

Har läst att det blir tröttsamt för hela kroppen att sitta på en sporthoj i ett par timmar än om man jämför med touring hoj som jag kommer göra ett tiotal gånger om året när jag åker till min syster som bor 2 timmar ifrån mig.

Är inte speciellt mekanisk utav mig, eller min pappa så att ha en motorcykel som är känd för att krångla ganska mycket undanbedes..

Tycker att streetfighter looken på motorcyklar är så jävla snygg, tar sporthojarna utseende med hästlänger IMO.
Men behöver fortfarande rekommendationer på bra motorcyklar, helst 2takt men folk hävdar även där att det är sämre för längre resor, och att maxa hojen hela tiden har jag inte tänkt, men 4taktarna är ju väldigt svaga även avstrypta så det är ju ett stort minus, men tar om det inte finns något bättre alternativ..

Ni får ursäkta, finns så mycket jag vill skriva men som kanske inte passar :tungan
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
övertänkt En cagiva planet eller raptor 125? Cagiva mitons kraftfulla 125 cc motor med 32 hästkrafter med ett streetfighter utseende, du lär garanterat bli nöjd av väghållningen o effekten iaf ;)
utseendet e upp till dig själv,

Cagiva mito är en den snabbaste 125an osså om du blir intresserad av en sporthoj, om du är ca 1,80-185 kan ja garantera du sitter bekvämt även längre färder :)

och om du har lite extra pengar i fickan kan du lära dig lite om motorer o sätta på lite trim

roliga siffror e väl också skoj
32-34 hästkrafter
topphastighet på 160 kmh på sporthojen ca, planeten och raptorn får du räkna med luftmotståndet är mer,
Rätt billig hoj om du köper från 07 o ner,
110-120 kilo torrvikt
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Du verkar ha fått med det mesta, vidare diskutioner här på forumet kommer endast resultera i 2t vs 4t.

Håller med dig om att streetfighter är ruskigt snyggt, har du funderat på att knåpa ihop något eget? Går nog att fynda en repad sport-125:a, plocka av kåporna och montera nytt lyse och styre. Meka ska du inte rädd för, för meka kommer du få göra :fakta
Billigt blir det då.

Sportmotorcyklar du kan kolla på är Aprilia RS, Cagiva Mito, Honda NSR och diverse 4-taktare. De är nog det absolut vanligaste modellerna.

Enduro/offroad: alla modeller liknar varandra och det mesta är stulet från varandra. Yamaha DTR, Honda CRM, Kawasaki KDX och lite annat som Husqvarna kan du finna på 2-takt-sidan. De har mycket effekt, ofta lång hållbarhet och finns i överflöd.
4-taktare har jag ingen koll på.

Racemaskiner [enduro] måste du tänka efter många gånger på, om du vill ha det. Kan sammanfattas med: "Smakar det så kostar det" :brinnerup

Edit: Oj ja, komforten. Bry dig inte om den, så länge du har bekväm* skyddsytrustning så får du stå ut med lite träsmak i baken :D

*Det skall ej vara så tajt så du stryps, ifall du har skinnställ. Där har jag inget att säga, men leta upp den rätta hjälmen, handskarna och stövlarna. Det tjänar du på
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Sak du åka med streetfighterstuk dvs sporthoj med crossstyre och sån där lite kåpa med ett lysa bara så är ju 4taktarna rätt hopplöst slöa om du inte tänker köra lagligt förstås, äldre

Jag tror inte den äldre CBR125 funkar bar till detta heler, då den dels är grymt klen i moroten och har cykeldäck.

En snubbe har en Cagiva Raptor här på forumet det är väl inte en streetfighter men rätt mycket åt det hållet, ett högre styre bara så är det i hamn.

KTM duke osv, jag förstår inte är det Motard du tänker på, dvs enduro/offroadhojar men med gatfälgar och däck och stor bromskiva du far efter?

Det kalas isf supermotard och idag tillverkas som sagt redan mopeder med looken, och 125or, men har man inte råd får man skaffa sig en offroad 125a och sen bygga om den, det har massor av folk gjort.

Så vad vilöle du ha? för det här är två helt olika stilar, en sporthoj blir aldrig en motard och en offroad en streetfighter.
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Köp en KTM Duke!

Ny och rapp motor.

Den är riktigt snygg enligt mig! Men har hört från polare i skolan som går fordon att KTM är ett skit märke vilket får mig att bli fundersam bara, litar mer på folket här än dem med tanke på allt skit de snackar om.

övertänkt En cagiva planet eller raptor 125? Cagiva mitons kraftfulla 125 cc motor med 32 hästkrafter med ett streetfighter utseende, du lär garanterat bli nöjd av väghållningen o effekten iaf ;)
utseendet e upp till dig själv,

Cagiva mito är en den snabbaste 125an osså om du blir intresserad av en sporthoj, om du är ca 1,80-185 kan ja garantera du sitter bekvämt även längre färder :)

och om du har lite extra pengar i fickan kan du lära dig lite om motorer o sätta på lite trim

roliga siffror e väl också skoj
32-34 hästkrafter
topphastighet på 160 kmh på sporthojen ca, planeten och raptorn får du räkna med luftmotståndet är mer,
Rätt billig hoj om du köper från 07 o ner,
110-120 kilo torrvikt

Cagiva Planet är inte riktigt min smak tyvärr, men Raptorn var riktig snygg!
Har hört väldigt gott om Cagiva Mito, men tyvärr inte riktigt min smak lite för kantig enligt mig!
Pengar har jag, har även ett par föräldrar som betalar körkortet + ~60% utav MCn, blir att tillhandla all utrustning och det själv, ett effektrör ska garanterat om det ser snyggare ut och får ett mycket skönare ljud.

Har ingen lust att trixa med MCn själv, när jag väl börjar så är jag ensam i garaget pga pappas tålamod, han kan inte ta ifall något går fel utan att bli förbannad och kasta runt verktygen, vilket har resulterat i en trasig glasruta på en Saab :huvet Men små simpla saker kan jag nog fixa!



Du verkar ha fått med det mesta, vidare diskutioner här på forumet kommer endast resultera i 2t vs 4t.

Håller med dig om att streetfighter är ruskigt snyggt, har du funderat på att knåpa ihop något eget? Går nog att fynda en repad sport-125:a, plocka av kåporna och montera nytt lyse och styre. Meka ska du inte rädd för, för meka kommer du få göra :fakta
Billigt blir det då.

Sportmotorcyklar du kan kolla på är Aprilia RS, Cagiva Mito, Honda NSR och diverse 4-taktare. De är nog det absolut vanligaste modellerna.

Enduro/offroad: alla modeller liknar varandra och det mesta är stulet från varandra. Yamaha DTR, Honda CRM, Kawasaki KDX och lite annat som Husqvarna kan du finna på 2-takt-sidan. De har mycket effekt, ofta lång hållbarhet och finns i överflöd.
4-taktare har jag ingen koll på.

Racemaskiner [enduro] måste du tänka efter många gånger på, om du vill ha det. Kan sammanfattas med: "Smakar det så kostar det" :brinnerup

Edit: Oj ja, komforten. Bry dig inte om den, så länge du har bekväm* skyddsytrustning så får du stå ut med lite träsmak i baken :D

*Det skall ej vara så tajt så du stryps, ifall du har skinnställ. Där har jag inget att säga, men leta upp den rätta hjälmen, handskarna och stövlarna. Det tjänar du på

Haha, är inte säker på vad jag vill ha ju, var fastställd på att köpa en Aprilia RS men försvann efter ett par veckor när jag fann allt annat, finns riktiga fina maskiner där ute ju!
Meka och meka, att strippa ner en moppe har jag gjort, men när det kommer till motorer, växellådor och sånt så klarar jag inte det, men var ju ett dussintals skruvar över från det, antar att de flesta skulle sitta någonstans :D

Hur menar du? Att ta bort alla kåpor eller skaffa nytt set/custom fixade hål? Några bilder kanske du kan bjuda på? :)

Sak du åka med streetfighterstuk dvs sporthoj med crossstyre och sån där lite kåpa med ett lysa bara så är ju 4taktarna rätt hopplöst slöa om du inte tänker köra lagligt förstås, äldre

Jag tror inte den äldre CBR125 funkar bar till detta heler, då den dels är grymt klen i moroten och har cykeldäck.

En snubbe har en Cagiva Raptor här på forumet det är väl inte en streetfighter men rätt mycket åt det hållet, ett högre styre bara så är det i hamn.

KTM duke osv, jag förstår inte är det Motard du tänker på, dvs enduro/offroadhojar men med gatfälgar och däck och stor bromskiva du far efter?

Det kalas isf supermotard och idag tillverkas som sagt redan mopeder med looken, och 125or, men har man inte råd får man skaffa sig en offroad 125a och sen bygga om den, det har massor av folk gjort.

Så vad vilöle du ha? för det här är två helt olika stilar, en sporthoj blir aldrig en motard och en offroad en streetfighter.

Jag vet inte >.< Så mycket man vill ha, så mycket man har fastnat för, men liksom KTM duke, Rieju Drac RRX, Aprilia RS liksom deras utseende har jag fastnat för.. Sen så menade jag Supermotard och inte Enduro, blocket.se visade bilder på Supermotards så antog det var samma sak.. :p

Jo deras däck var något jag började undra över, ser ut som en bodybuilder med otränade ben :D
http://www.hojtorget.se/thumbs/average/yamaha-wr125-x_2010-198942.jpg syftar på den stilen när jag skrev "Enduro" fast är ju motard(?) fast gillar inte riktigt den, ful framstänka enligt mig!
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Lyssna inte så mycket på "din polare som går fordon". Jag har väääldigt svårt att tro att KTM släpper ifr´ån sig skit. Vill du ha en, köp en. Du kommer bli en av dom första i Sverige.
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Lyssna inte så mycket på "din polare som går fordon". Jag har väääldigt svårt att tro att KTM släpper ifr´ån sig skit. Vill du ha en, köp en. Du kommer bli en av dom första i Sverige.

Skulle jag köpa allt jag vill ha så skulle min familj ruinerats för länge sedan men i get your point..
Att vara en av de första i Sverige är inget speciellt för mig, om man inte får något pris :D
Såg någon video n är jag sökte på KTM Duke 125 att man kunde styla den själv liksom men hittar ingen länk till en svenskåterförsäljare som har den möjligheten, sen har du någon aning om vad nypriset ligger på?
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Haha, är inte säker på vad jag vill ha ju, var fastställd på att köpa en Aprilia RS men försvann efter ett par veckor när jag fann allt annat, finns riktiga fina maskiner där ute ju!
Meka och meka, att strippa ner en moppe har jag gjort, men när det kommer till motorer, växellådor och sånt så klarar jag inte det, men var ju ett dussintals skruvar över från det, antar att de flesta skulle sitta någonstans :D

Hur menar du? Att ta bort alla kåpor eller skaffa nytt set/custom fixade hål? Några bilder kanske du kan bjuda på? :)

Att bara ta bort kåporna fram, och skruva dit ett crosstyre + mindre lampa är absolut vanligast, är lättast och duger prima i hastigheterna en 125:a erbjuder...

renthal-fat-bar.jpg

+
103636-motocrossenduroframljusmmx.jpg


Billigt och bra :tummenupp

Hittar just nu ingen "trasig" 125:a på blocket, men denna t.ex skulle funka prima.

Edit: Hittade ett bygge här på sporthoj.com, är ju en gammal hoj men idén är densamma:

bild2ou5.jpg


bild1km6.jpg

Är Rikard Af Halms bygge.
 
Last edited:

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Att bara ta bort kåporna fram, och skruva dit ett crosstyre + mindre lampa är absolut vanligast, är lättast och duger prima i hastigheterna en 125:a erbjuder...



Billigt och bra :tummenupp

Hittar just nu ingen "trasig" 125:a på blocket, men denna t.ex skulle funka prima.

Edit: Hittade ett bygge här på sporthoj.com, är ju en gammal hoj men idén är densamma:


Är Rikard Af Halms bygge.

Fyfan vad mycket en styre kan göra! Måste tacka dig för bilderna och all hjälp ifrån dig och SHs andra medlemmar! :D
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Tja den där hojen ger 33hk ostrypt och nyper itlienarna i arslet, iofs då med helkåpa.

Personligen se jag inte tjusningen med at bygga en streetfighter av en 125a.

Normalt)med stora sporthojar) är det för att busåka dvs man växlar om hojen med då det blåser för mycket för att köra fort.

Man har högt styre för tat åka på slangen och få et upprätt sittande.

Klassiskt är ju en hoj som folk kraschet sönder kåporna och sen snabbt byggt om den bara.

Så för mig är detta värdelöst på en 125a, du får en ylvarvig hoj bar som inte orkar riktit då kåpan är borta.

Men det är ditt liv.
 

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Borlänge
Hoj
GasGas fsr 450 SM-07, TM En250f -04, Kawa Er6n -06
Vad jag förstår av det du skrivit skulle nog en duke passa dig perfekt.
Ang. kvaliten på ktm var de äldre lite rappliga men de nya är riktigt fina, har dock ingen aning om hur duken blir då den kommer tillverkas av bajaj..:rolleyes:

Effekten blir nog inget problem då det ryktas om ett fabrikstrimkit som gör att hojen ger runt 25hk säger dom.:tummenupp

Om du inte kan/vill meka vet jag inte hur smart det vore att köpa en tvåtaktare då det är betydligt mkt mer pill med en sådan än en fyrtaktare, enklare att meka med men du får göra det betydligt mkt oftare.:)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
imho ser jag inga förelar med 125or som 4taktare alls faktiskt, vem fan vil ha en hoj som har effekt som en gammal encylindrig luftkyld 2taktare från 1980?

Jag skule hellre skita i att ta mc kort faktiskt och vänta tills tungt kort.

CBR125 jo jag tackar jag, är det tilverkad av överblivet kinesikt skrot måntro?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
imho ser jag inga förelar med 125or som 4taktare alls faktiskt, vem fan vil ha en hoj som har effekt som en gammal encylindrig luftkyld 2taktare från 1980?

Jag skule hellre skita i att ta mc kort faktiskt och vänta tills tungt kort.

CBR125 jo jag tackar jag, är det tilverkad av överblivet kinesikt skrot måntro?
Well, ska man köra lagligt är det ju ett ypperligt alternativ.
 

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Borlänge
Hoj
GasGas fsr 450 SM-07, TM En250f -04, Kawa Er6n -06
imho ser jag inga förelar med 125or som 4taktare alls faktiskt, vem fan vil ha en hoj som har effekt som en gammal encylindrig luftkyld 2taktare från 1980?

Jag skule hellre skita i att ta mc kort faktiskt och vänta tills tungt kort.

CBR125 jo jag tackar jag, är det tilverkad av överblivet kinesikt skrot måntro?

Ja varför åka hoj överhuvudtaget?
Det finns alltid nåt värre och roligare, då kan man ju lika gärna skita i det eller vadå?
Fyrtaktare har många fördelar, om man kan se längre än effekten dvs. tillförlitlighet, bränsleförbrukning, mjukare effektkurva osv.
Visst en 2-taktare är skitkul, jag kör själv det i skogen och roligt är det, men inte en chans att jag skulle åka 50+ mil på en dag med en blårykare.:)

Btw, du är nog en av dom bittraste människorna jag hört.:arsele
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Lyssna inte på din fordonspolare. Han hör nog hemma i en bonnavolvo och inget annat. KTM är ett av de främsta märkena.

Det mesta är sagt. Duken är fin. Du har också Yamaha wr125x eller yzf-r125 om du vill ha 4t. Drar mindre bensin, mindre mek, ett säkrare kort för en som inte kan meka. De har inga strypningar utan de nya maskinerna ligger på max tillåtna 15 hk ostrypt.

Planeten skulle väl vara motsvarigheten till duken bland tvåtaktarna. Yamaha DT125X 05 och framåt kan jag rekommendera för dig om du vill ha motard. 24 hk ostrypt men ändå inte så mycket mek. Sporthojarna som gäller är Mito eller RS. Miton är enligt min uppfattning snäppet vassare i chassi, utseende och vissa modeller även i motorn. De 2 senare ligger på 30-35 hk och de kräver lite mekkunnighet om man inte ska bli ruinerad av verkstadsbesök.

I övrigt är 2t upp till dubbelt så starka i toppeffekt. De kräver lite mer mek (DT, CRM osv undantaget). De drar lite mer bensin också. Sen är det olagligt att köra med över 15 hk, men det är ju som man vill ha det. Själv kör jag ostrypt och jag råder dig att köpa 4t om du ska köra strypt, finns ingen anledning att köpa 2t då.
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Tja!
Vet inte riktigt om man ska rekomendera någon hoj för dig men tänkte berätta lite om min.
Har en Cagiva raptor från 2007. Det är som andreas säger den har samma eller väldigt lika prestanda som cagivas mito. Dock är raptorn lite enklare att avstrypa och fixa FP men för den händige spelar det ingen roll alls.:tummenupp

Ska inte säga allt för mycket då jag inte har kortet än.
Men dom antal timmarna jag kört med är jag hur nöjd som helst med den.
Väldigt skön att köra, bromsar fjädring osv är oslagbara för att sitta på en 125a.
Nu talar jag för mig själv men gillar skarpt det nakna/streetfighter looken den har som dels var ett rätt stort skäl till att jag köpte den.

Den mistas lätt av att vara större hoj än vad den igentligen är.
Sen tycker jag det e najs att åka runt på en udda maskin så man inte har lika som alla andra.
Vet inte om det blivit så mycket vettigt sagt men jag önskar varjefall dig lycka till i letandet :)
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Tja den där hojen ger 33hk ostrypt och nyper itlienarna i arslet, iofs då med helkåpa.

Personligen se jag inte tjusningen med at bygga en streetfighter av en 125a.

Normalt)med stora sporthojar) är det för att busåka dvs man växlar om hojen med då det blåser för mycket för att köra fort.

Man har högt styre för tat åka på slangen och få et upprätt sittande.

Klassiskt är ju en hoj som folk kraschet sönder kåporna och sen snabbt byggt om den bara.

Så för mig är detta värdelöst på en 125a, du får en ylvarvig hoj bar som inte orkar riktit då kåpan är borta.

Men det är ditt liv.

Förstår knapp hälften utav vad du skriver tyvärr, men du får gärna renskriva det! :banana

Tja!
Vet inte riktigt om man ska rekomendera någon hoj för dig men tänkte berätta lite om min.
Har en Cagiva raptor från 2007. Det är som andreas säger den har samma eller väldigt lika prestanda som cagivas mito. Dock är raptorn lite enklare att avstrypa och fixa FP men för den händige spelar det ingen roll alls.:tummenupp

Ska inte säga allt för mycket då jag inte har kortet än.
Men dom antal timmarna jag kört med är jag hur nöjd som helst med den.
Väldigt skön att köra, bromsar fjädring osv är oslagbara för att sitta på en 125a.
Nu talar jag för mig själv men gillar skarpt det nakna/streetfighter looken den har som dels var ett rätt stort skäl till att jag köpte den.

Den mistas lätt av att vara större hoj än vad den igentligen är.
Sen tycker jag det e najs att åka runt på en udda maskin så man inte har lika som alla andra.
Vet inte om det blivit så mycket vettigt sagt men jag önskar varjefall dig lycka till i letandet :)

Gillar den och Duken, men hittar ingen begagnad Raptor på Blocket, punga ut 45.000 vill jag inte :p Blir att leta mera när jag kliver upp senare idag..
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ja varför åka hoj överhuvudtaget?
Det finns alltid nåt värre och roligare, då kan man ju lika gärna skita i det eller vadå?
Fyrtaktare har många fördelar, om man kan se längre än effekten dvs. tillförlitlighet, bränsleförbrukning, mjukare effektkurva osv.
Visst en 2-taktare är skitkul, jag kör själv det i skogen och roligt är det, men inte en chans att jag skulle åka 50+ mil på en dag med en blårykare.:)

Btw, du är nog en av dom bittraste människorna jag hört.:arsele

Komerchicken gissar jag, reglerna är fel helt enkelt, folk ska fan inte betala de där stålarna och lägga den tiden på de hä hopplösa hojarna.

Det står jag fast vid, jag tycker 11kw regeln bara ar ett plötsligt påfund taget från Tyskland utan verklightesbakgrund.

Men så droppade ju försäljningen med tusentals procent med med åren och idg är det väl en ren ppap betalargrej om nån skaffar A1 kort.

Så ja jag förordar absolut 2t oavset vad du skriver, kom igen när du kör lte tyngre hojar så kan vi snacka 4t.

Ja har haft några 4t 125or jag med och den enda man kunde stå ut med var XL 125 på 13hk, och då var den ganska trött ändå, mne den var smidig, CB125 var hopplös totalt.

Det är ingen väg tillbaka efter att ha kört vattenkylda 2taktare helt nekelt.

Sen hur negativ jag låter i ditt lilla liv skiter jag i.

blårökare os, ju du skulel nog ha kul med en 4taktare på typ 11-12 hk bland fria 2tktare, förmodlien stod du och grinade nåntans efter vägen bara .
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Komerchicken gissar jag, reglerna är fel helt enkelt, folk ska fan inte betala de där stålarna och lägga den tiden på de hä hopplösa hojarna.

Det står jag fast vid, jag tycker 11kw regeln bara ar ett plötsligt påfund taget från Tyskland utan verklightesbakgrund.

Men så droppade ju försäljningen med tusentals procent med med åren och idg är det väl en ren ppap betalargrej om nån skaffar A1 kort.

Så ja jag förordar absolut 2t oavset vad du skriver, kom igen när du kör lte tyngre hojar så kan vi snacka 4t.

Ja har haft några 4t 125or jag med och den enda man kunde stå ut med var XL 125 på 13hk, och då var den ganska trött ändå, mne den var smidig, CB125 var hopplös totalt.

Det är ingen väg tillbaka efter att ha kört vattenkylda 2taktare helt nekelt.

Sen hur negativ jag låter i ditt lilla liv skiter jag i.

blårökare os, ju du skulel nog ha kul med en 4taktare på typ 11-12 hk bland fria 2tktare, förmodlien stod du och grinade nåntans efter vägen bara .
Men ge dig nu för fan!

Ja, 11kw reglen är töntig. Men nu finns den så sluta älta det 24/7. Vi vet vad du tycker. Tack!
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top