125cc åk. MC klubb titta hit ni som är intresserade

e ni på?

• Antal röstningar
    0

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Philsson, fått ramen än? Upp med bilder isf...

Solid, inlägg rapporterat.... Tagit bort mina inlägg som även dom va onödiga. Hoppas du skärper dig. Och sluta tracka ner o tro att jag är en nolla, så slipper du komma med pantade kommentarer...Bara ett tips i all välmening från min sida.

Förlåt? Vem var det som sa "du är fan inte sann :kocko "?

Jag ställde dig en enkel fråga, du börjar gagga direkt.

Tror du inte att du också har blivit rapporterad? Mer än jag som är trött på dina idiotiska inlägg, är det konstigt att man blir frustrerad när du håller på som du gör?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Nån som har några tips ifall man ska fixa iordning ett topplock? Se riktigt sunkigt o slitet ut, men fungerar kanon, skenet bedrar, mest bara utsidan som ser dålig ut, så spar man 1600 kr på ett nytt med :rolleyes:
Är det till o typ köra med stålborste och sen ta nån varmetålig färg på...? Sprayfärg då, alltså...

(Ja solid, jag ignorerar dit inlägg och tänker inte spamma mer.)

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Nån som har några tips ifall man ska fixa iordning ett topplock? Se riktigt sunkigt o slitet ut, men fungerar kanon, skenet bedrar, mest bara utsidan som ser dålig ut, så spar man 1600 kr på ett nytt med :rolleyes:
Är det till o typ köra med stålborste och sen ta nån varmetålig färg på...? Sprayfärg då, alltså...

(Ja solid, jag ignorerar dit inlägg och tänker inte spamma mer.)

Ta en vinkelslip och sätt en sån stålborste, fast som e rund på den o kör på, blir fint då, men sen får du nog ta cylindern också, annars ser det lite mysko ut.

(Nej det gjorde du inte för då hade du inte skrivit det PUNGT!)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
Ta en vinkelslip och sätt en sån stålborste, fast som e rund på den o kör på, blir fint då, men sen får du nog ta cylindern också, annars ser det lite mysko ut.

Tack för tippset. Tyvärr har jag varken vinkelslip eller sån trissa, budgetvarianten heter stålborste eller?

Cylindern är splirrans ny så den tänker jag inte lacka om ;)

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Tack för tippset. Tyvärr har jag varken vinkelslip eller sån trissa, budgetvarianten heter stålborste eller?

Cylindern är splirrans ny så den tänker jag inte lacka om ;)

Japp, stålborste är det som gäller annars, men sitter du tillräckligt länge så kan det bli bättre.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
Japp, stålborste är det som gäller annars, men sitter du tillräckligt länge så kan det bli bättre.
Dåså... Sen är det nån svart varmetålig färg som gäller eller? Ska ju helst bli blankt med då cylindern är det....

Varmetålig och belsintålig är ju bra om färgen är, nån som har nått tips på färg? Billigt o bra vill jag ha....

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Dåså... Sen är det nån svart varmetålig färg som gäller eller? Ska ju helst bli blankt med då cylindern är det....

Varmetålig och belsintålig är ju bra om färgen är, nån som har nått tips på färg? Billigt o bra vill jag ha....

Hmm, värmetålig färg brukar bli matt, blankt där man har slipat det väldigt dåligt, min cylinder och topp är blästrade, räcker så.

Toppen din är av aluminium va? Isf hade jag nog sprayat den, men inte svart, typ silvrig eller nått, så det lirar med motorn, eller den kanske är svart på NSR? Kommer minsann inte ihåg vilken färg den har.

Iaf, matcha med motorns färg, annars blir det inte snyggt, lycka till!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
Hmm, värmetålig färg brukar bli matt, blankt där man har slipat det väldigt dåligt, min cylinder och topp är blästrade, räcker så.

Toppen din är av aluminium va? Isf hade jag nog sprayat den, men inte svart, typ silvrig eller nått, så det lirar med motorn, eller den kanske är svart på NSR? Kommer minsann inte ihåg vilken färg den har.

Iaf, matcha med motorns färg, annars blir det inte snyggt, lycka till!
Motorns färg är blanksvart.

Det måste va varmetålig eller...? Det är ju bara utsidan av topplocket o kylkanalerna ligger innanför, men det är klart, varmt blir det väll.... Frågan är hur varmt? Hur mycket varme tål en vanlig sprayfärg?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Philsson, fått ramen än? Upp med bilder isf...

Solid, inlägg rapporterat.... Tagit bort mina inlägg som även dom va onödiga. Hoppas du skärper dig. Och sluta tracka ner o tro att jag är en nolla, så slipper du komma med pantade kommentarer...Bara ett tips i all välmening från min sida.
Nej jag har tyvär inte fått den en.. får hoppas på imorn. :)

Solid snake skrev:

En sådan jag menade att jag hade hemma.. som jag skulle hjälpa dig renovera avgassystemet med.. och färg också. :tummenupp

NSR_Martin skrev:
Motorns färg är blanksvart.

Det måste va varmetålig eller...? Det är ju bara utsidan av topplocket o kylkanalerna ligger innanför, men det är klart, varmt blir det väll.... Frågan är hur varmt? Hur mycket varme tål en vanlig sprayfärg?
Jopp.. måste vara värmetålig.. cylindern är den varmaste delen på hela hojen.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Varmast är ju faktiskt början på avgasröret :mattias

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tvålen skrev:
Varmast är ju faktiskt början på avgasröret :mattias
:tungan sant...
Eller om man ska vara riktigt petig så är det inne i förbränningskammaren. :hihi
Men på motorn är det cylindern som är varmast.. men visst.. början på avgasröret, närmare sagt utblåset (som sitter på cylindern).. där är det varmast.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Roterande stålborstar repar :död

Blästra så får du ta till mikroskopet om du ska hitta repor
Kostar väl 30 spänn eller nåt

Ed: Biltemas hotpaint lär inte va sämre än nån annan

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Anton_Ljunghusen skrev:
Roterande stålborstar repar :död

Blästra så får du ta till mikroskopet om du ska hitta repor
Kostar väl 30 spänn eller nåt

Ed: Biltemas hotpaint lär inte va sämre än nån annan
roterande stålborste repade inte i mitt fall.. i af inte den borsten jag har.. :fakta
Blir mer en polerad yta.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Farsan kom hem med en burk mattsvart sprayfärg, fanns inte blank färg som tålde 650 grader som den gör så... Skitsamma, blir rätt bra ändå o topplocket syns ändå inte så... Körde med stålborsten ett tag tills jag fått bort det mesta, sprayat det nu, tre lager, ser ut att bli bra...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Farsan kom hem med en burk mattsvart sprayfärg, fanns inte blank färg som tålde 650 grader som den gör så... Skitsamma, blir rätt bra ändå o topplocket syns ändå inte så... Körde med stålborsten ett tag tills jag fått bort det mesta, sprayat det nu, tre lager, ser ut att bli bra...
gött.. :tummenupp
tänk på att du ska härda färgen.. härdar vid 250grader.. annars kommer den ramla bort..
3 lager körde jag också..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...