125cc åk. MC klubb titta hit ni som är intresserade

e ni på?

• Antal röstningar
    0

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
bossjan skrev:
Säger bara att www.smhi.se är älsklingssidan just nu...iaf när dom är snälla o berättar om plussgrader... :tummenupp
Funderar så det knakar om jag sak köpa effekt rör... 2900:- är mycket pengar... :7peta
På DT tror jag det är värt det.. om du har så med strypningen mitt inne i kröken.. dendär jobbiga modellen.. Du har en 04a!. tänk på det.. den är allt värd lite omsorg. :rolleyes:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
bossjan skrev:
Säger bara att www.smhi.se är älsklingssidan just nu...iaf när dom är snälla o berättar om plussgrader... :tummenupp
Funderar så det knakar om jag sak köpa effekt rör... 2900:- är mycket pengar... :7peta
Ladda ner ett program som kan ta fram det perfekta effektsystemet för dig, så är det bara o bygga ett sånt i skolan :hihi

Nädå... Men, har du pengar, så köp effektsystemet, lär ju göra en hel del...

mitt piratkopierade :)hihi) depåstöd funkade fint, kändes rätt stabilt sen... :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Ladda ner ett program som kan ta fram det perfekta effektsystemet för dig, så är det bara o bygga ett sånt i skolan :hihi

Nädå... Men, har du pengar, så köp effektsystemet, lär ju göra en hel del...

mitt piratkopierade :)hihi) depåstöd funkade fint, kändes rätt stabilt sen... :tummenupp
hoppas det passar " :lol "
Aja.. fattar inte syftet... gör ett åt mig istället.. :rolleyes:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
hoppas det passar " :lol "
Aja.. fattar inte syftet... gör ett åt mig istället.. :rolleyes:
Syftet...? Skitsmidigt o ha när man mekar, tvättar, spänner / smörjer kedjan osv osv... Lyfter ju i svingen så bakhjulet går fritt... man kan ju inte lyfta under hojen med pall eller så, startmotorn sitter där, men även avgasystemet o en massa kåpor... Gött att hojen står rakt upp när man mekar med... Smörja kedjan är jobbigt själv annars, så man slarvar med det... Nu blir det enkllare...

Gick rätt fint o få upp hojen själv på stödet med :tummenupp

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Kollade in effektkurvan till ett av deras system till -04an, ökar typ till dybbla toppeffekten...så tror det blir ett...man måste ju beställa snart om man ska få det innan Glenn får sitt kort...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
bossjan skrev:
Kollade in effektkurvan till ett av deras system till -04an, ökar typ till dybbla toppeffekten...så tror det blir ett...man måste ju beställa snart om man ska få det innan Glenn får sitt kort...
jag tror aldrig att det förbättrar det med dubbla effekten.. kanske med 5hk om du har tur.

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
philsson skrev:
jag tror aldrig att det förbättrar det med dubbla effekten.. kanske med 5hk om du har tur.

Saken är ju den att man har typ 15hk med originalsystemet på den hojen.. Iom att det är strypt, pluggat och tråkigt... :D

Trimsystemet skulle väl ge 26hk eller nåt sånt har jag för mig. (Rätta bossjan!) :va

Så det är ju inte långt från dubbla! :yoparty

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
bossjan skrev:

Jo,gör så, den måste ju gå fortare än det 2-siffriga tal den går i nu! :D

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
Lägger en bild på Eriks hoj (bossjan)

Åkte ner till honom med hojen innan och plåtade några kort.. :tummenupp

Kallt som skam var det iaf...

(Kromat helsystem till DT:n beställt!)

Bifogat

• DTR.JPG
    DTR.JPG
    95.2 KB · Visningar: 42

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
SolitudE skrev:
hahaha, du är sjuk din lille parasit.. :hihi

Hur gick detta till? :va

Hade han fästet också eller? :)

Men bra köp eller?
Nepp ingen adapter, tyvärr :(

Bra köp....hmm... Rätt men bra pris va det nog, hehe...

Det är en buckla i det i den grövsta delen av expansionskammaren.... Rostigt VAR det, nu har philsson o jag kört med hans vinkelslip med ståltrissa så det blev fint, tack philsson... Nu ska jag väll lacka till det lite med, se om jag kan hitta nån som kan rätta till bucklan åt mig...Fixa adapter, man KANSKE behöver modifiera nått fäste lite men det verkar stämma rätt bra ändå, ska kolla närmare på det sen, kollade lite hastigt bara... Locket på ljuddämparen som slutröret sitter i glappar i nitarna med, så det får jag borra nya hål o i med nitar så blir det bra...

Så det är ju lite småpill med det, men för 213 kr kan man väll inte känna sig lurad direkt, hehe, känns som ett bra köp, småpengar ändå så.... (vi förhandlade, jag ville ge 200 o han ville ha 250, mest på skämt, så jag sa att jag har ingen 50 lapp men jag har 13 spenn i mynt så, haha)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Här kommer en bild på skönheten med.
Skickar med en bild på depåstödet jag gjorde i skolan med, tack Solitude för designen.
Tänkte sätta fast sånna skatebordhjul som jag lagt ett där, fick två alleldes gratis nämligen, så stödet rullar in under hojen när man lyfter upp.

Bifogat

• DSC01551 (Large).JPG
    DSC01551 (Large).JPG
    81.4 KB · Visningar: 42
  • DSC01559 (Large).JPG
    DSC01559 (Large).JPG
    74.2 KB · Visningar: 38

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Effekt.

Vem vill inte ha detta effektsystemer då?!

(Mixtrat med diagrammet i paint hahahaha, ger inte 35hk.) :D

Bifogat

• modifierat scema (paint).JPG
    modifierat scema (paint).JPG
    28 KB · Visningar: 43
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
SolitudE skrev:
Saken är ju den att man har typ 15hk med originalsystemet på den hojen.. Iom att det är strypt, pluggat och tråkigt... :D

Trimsystemet skulle väl ge 26hk eller nåt sånt har jag för mig. (Rätta bossjan!) :va

Så det är ju inte långt från dubbla! :yoparty
I för sig det är väldigt sant.. tänkte inte på den som strypt bara.. :huvet

NSR_Martin skrev:
Nepp ingen adapter, tyvärr :(

Bra köp....hmm... Rätt men bra pris va det nog, hehe...

Det är en buckla i det i den grövsta delen av expansionskammaren.... Rostigt VAR det, nu har philsson o jag kört med hans vinkelslip med ståltrissa så det blev fint, tack philsson... Nu ska jag väll lacka till det lite med, se om jag kan hitta nån som kan rätta till bucklan åt mig...Fixa adapter, man KANSKE behöver modifiera nått fäste lite men det verkar stämma rätt bra ändå, ska kolla närmare på det sen, kollade lite hastigt bara... Locket på ljuddämparen som slutröret sitter i glappar i nitarna med, så det får jag borra nya hål o i med nitar så blir det bra...

Så det är ju lite småpill med det, men för 213 kr kan man väll inte känna sig lurad direkt, hehe, känns som ett bra köp, småpengar ändå så.... (vi förhandlade, jag ville ge 200 o han ville ha 250, mest på skämt, så jag sa att jag har ingen 50 lapp men jag har 13 spenn i mynt så, haha)
Jo du fick det för en billig peng.. :tummenupp
Det var så lite så för hjälpen.. hoppas bara nu att du får det att passa och sitta bra.. :yoparty

NSR_Martin skrev:
Här kommer en bild på skönheten med.
Skickar med en bild på depåstödet jag gjorde i skolan med, tack Solitude för designen.
Tänkte sätta fast sånna skatebordhjul som jag lagt ett där, fick två alleldes gratis nämligen, så stödet rullar in under hojen när man lyfter upp.
Ojdå.. det var allt stor skillnad på original och effekt i kröken och domdär skydden som du hade snackat om.. ljuddämparen var lite kortare också om man får säga så.. hoppas på det bästa det ser riktigt bra ut :tummenupp

Last edited:

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
skojade

Skoja bara, hade ju mixtrat med diagrammet i paint, ger INTE 35 hk! :D
Hihi...
Däremot 26hk, det räcker ju :tummenupp

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vasjutton, jag skulle ju meka ihop hojen...

Nått gick uppenbarligen fel :va

Bifogat

• DSC01566 (Large).JPG
    DSC01566 (Large).JPG
    116.4 KB · Visningar: 40
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...