125cc åk. MC klubb titta hit ni som är intresserade

e ni på?

• Antal röstningar
    0

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
bossjan skrev:
Kan man köpa din andra lampa glenn eller?
Så kan du ta en av mina magic-rings.
Martin, du kan la skriva upp måtten på en lapp, råkade stänga msn så hann inte skriva av...

Attbropå vad tråden egentligen handlar om då. Ska vi sätta ett nytt datum för en träff?
27 april tex. :squid
Jag ställer lätt !!! bara jag får ihop hojen så.. :tummenupp
Kommer besked i veckan. :)

Edit: det får bli den andra träffen i så fall.. jag vill ha en på lovet !! :4skrika

Last edited:

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
bossjan skrev:
Kan man köpa din andra lampa glenn eller?
Så kan du ta en av mina magic-rings.
Martin, du kan la skriva upp måtten på en lapp, råkade stänga msn så hann inte skriva av...

Attbropå vad tråden egentligen handlar om då. Ska vi sätta ett nytt datum för en träff?
27 april tex. :squid

Det bästa hade väl faktiskt varit 30 april, för att sedan dra oss till majbrasan i Mullsjö allihop, det hade vart skoj!

Eller den 1 Maj passar nog fint också :hihi

Solid snake

Guest
SolitudE skrev:
Har 2 lyktor, så det är inget problem.. hehe.. :tummenupp

Du vet väl om att du inte ska tafsa på lampglaset eller på reflektorn?

Inte bra med flott där inte..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Du vet väl om att du inte ska tafsa på lampglaset eller på reflektorn?

Inte bra med flott där inte..
jojo men hur sjutsingen har du tänkt att han ska tafsa därinne.. :confused: I af på min hoj är det mycket svårt och onödigt att ta in fingrarna i reflektorn.

Men klart att vi ska ha träff nu i mars!. jag räknar med att få hojen färdig nån gång nästa vecka.. :tummenupp

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Hua.... När zeppy i jag va ute o övade bakhjulskörning så började kopplingen krångla :huvet
Körde hem utan, är ju inga problem då den är bygg för att kunna växlas utan koppling, jobbiga är bara att komma iväg, hehe...

Väl hemma konstaterade jag att det inte va vajjern, tyvärr... Tömde ut oljan o började skruva isär kopplingen, visade sig att det va muttern som håller fast den innre kopplingskorgen som hade lossnat o satt allt annat än åtskruvad, satt dock kvar på sin platts.... Skruvade åt o skruvade tillbaks allt, osv, skruvar tillbaks vajern, testar o koppla, fjong så går den av vid motorn, KUL, men det va sliten sen innan... Jaja, rullar ner till skolan idag på morgonen, o kör till cross & enduro för att skaffa ny, dom kunde inte hjälpa mig, ruskigt dåligt tycker jag, hade inte ens lösa vajrar jag kunde få, så jag fick snällt rulla bort till ejfa, dom hade en lös vajer jag fick, fick lite nipplar o grejjer med, lödde på det hemma sen, funkar kanon, muttern i kopplingen hade dock lossnat igen, så jag skruvade åt den och upptäckte att det låg en bricka med flänsar som ska vikas upp mot muttern, så nu funkar det fint, har tom dragläge i kopplingen vilket jag inte haft innan, hehe...

Kostnad: 30 Kronor för vajjern och nipplarna :tummenupp .... Kunde ha varit ett MYCKET dyrare problem!!! :Bugar

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Hua.... När zeppy i jag va ute o övade bakhjulskörning så började kopplingen krångla :huvet
Körde hem utan, är ju inga problem då den är bygg för att kunna växlas utan koppling, jobbiga är bara att komma iväg, hehe...

Väl hemma konstaterade jag att det inte va vajjern, tyvärr... Tömde ut oljan o började skruva isär kopplingen, visade sig att det va muttern som håller fast den innre kopplingskorgen som hade lossnat o satt allt annat än åtskruvad, satt dock kvar på sin platts.... Skruvade åt o skruvade tillbaks allt, osv, skruvar tillbaks vajern, testar o koppla, fjong så går den av vid motorn, KUL, men det va sliten sen innan... Jaja, rullar ner till skolan idag på morgonen, o kör till cross & enduro för att skaffa ny, dom kunde inte hjälpa mig, ruskigt dåligt tycker jag, hade inte ens lösa vajrar jag kunde få, så jag fick snällt rulla bort till ejfa, dom hade en lös vajer jag fick, fick lite nipplar o grejjer med, lödde på det hemma sen, funkar kanon, muttern i kopplingen hade dock lossnat igen, så jag skruvade åt den och upptäckte att det låg en bricka med flänsar som ska vikas upp mot muttern, så nu funkar det fint, har tom dragläge i kopplingen vilket jag inte haft innan, hehe...

Kostnad: 30 Kronor för vajjern och nipplarna :tummenupp .... Kunde ha varit ett MYCKET dyrare problem!!! :Bugar
grymt tur!.. verkligen tur det.. :)

Solid snake

Guest
philsson skrev:
jojo men hur sjutsingen har du tänkt att han ska tafsa därinne.. :confused: I af på min hoj är det mycket svårt och onödigt att ta in fingrarna i reflektorn.

Men klart att vi ska ha träff nu i mars!. jag räknar med att få hojen färdig nån gång nästa vecka.. :tummenupp

Läs mitt ovanstående.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
philsson skrev:
jag önskar att alla mina problem vore så lättlösta.. :)
Ut och köra snart då fille :D
Klart ja ska phille...fasst inte idag för ja har inte hojen här nu, den är i jkpg...men på torsdag så blir åkning...

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR_Martin skrev:
Kanske kunde bli en miniträff i helgen...? Typ "köra in kolven träff", hehe...

Ni kan väl dra ner några stycken till stan på fredag, lördag då det är cruising.. Jag är där med några kompisar i bil.. Surt nog! :huvet

Men det vore mycket roligare om ni kom också. Vore skoj att träffa lite 125:a folk. Eller vad säger ni?

Bossjan besiktigar ju imorn, så till helgen kan väl han (?)

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
NSR_Martin skrev:
Kanske kunde bli en miniträff i helgen...? Typ "köra in kolven träff", hehe...
Jag är på, hoppas de kommer några stycken nu...annars får de väll bli jag och martin som vanligt hehe...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
SolitudE skrev:
Ni kan väl dra ner några stycken till stan på fredag, lördag då det är cruising.. Jag är där med några kompisar i bil.. Surt nog! :huvet

Men det vore mycket roligare om ni kom också. Vore skoj att träffa lite 125:a folk. Eller vad säger ni?

Bossjan besiktigar ju imorn, så till helgen kan väl han (?)
Vi vill ju ut o köra så isf får vi träffas på dan på atollen, typ vid tre eller nått sånt...

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR_Martin skrev:
Vi vill ju ut o köra så isf får vi träffas på dan på atollen, typ vid tre eller nått sånt...

Jo åk ni på dagen, men ni kan ju besöka atollen på kvällen också, när jag är där, för vem vill inte träffa solitude? :)
NSR_Martin, Zpeppy, bossjan, det skulle va skoj om ni kom ner och snackade lite :tummenupp

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
SolitudE skrev:
Jo åk ni på dagen, men ni kan ju besöka atollen på kvällen också, när jag är där, för vem vill inte träffa solitude? :)
NSR_Martin, Zpeppy, bossjan, det skulle va skoj om ni kom ner och snackade lite :tummenupp
Så alla klåfingriga fullon kan peta sönder våra hojar? :rolleyes:

(huskyn är inte så finkänslig av sig så det gick bra, hehe...)

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR_Martin skrev:
Så alla klåfingriga fullon kan peta sönder våra hojar? :rolleyes:

(huskyn är inte så finkänslig av sig så det gick bra, hehe...)

Ni behöver väl inte stå mitt bland folket heller, stå i utkanten! :7peta :)

EDIT: Bra att du fick ihop Snuskyn igen :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...