SolitudE
R.I.P Brorsan!
Anton_Ljunghusen skrev:Inte särskilt ovanligt att reflektorn mattas ned av den högre ljusstyrkan.. men det är bara vänta och se
Har 2 lyktor, så det är inget problem.. hehe..
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Anton_Ljunghusen skrev:Inte särskilt ovanligt att reflektorn mattas ned av den högre ljusstyrkan.. men det är bara vänta och se
Jag ställer lätt !!! bara jag får ihop hojen så..bossjan skrev:Kan man köpa din andra lampa glenn eller?
Så kan du ta en av mina magic-rings.
Martin, du kan la skriva upp måtten på en lapp, råkade stänga msn så hann inte skriva av...
Attbropå vad tråden egentligen handlar om då. Ska vi sätta ett nytt datum för en träff?
27 april tex.![]()
bossjan skrev:Kan man köpa din andra lampa glenn eller?
Så kan du ta en av mina magic-rings.
Martin, du kan la skriva upp måtten på en lapp, råkade stänga msn så hann inte skriva av...
Attbropå vad tråden egentligen handlar om då. Ska vi sätta ett nytt datum för en träff?
27 april tex.![]()
SolitudE skrev:Har 2 lyktor, så det är inget problem.. hehe..![]()
jojo men hur sjutsingen har du tänkt att han ska tafsa därinne..Solid snake skrev:Du vet väl om att du inte ska tafsa på lampglaset eller på reflektorn?
Inte bra med flott där inte..
Solid snake skrev:Du vet väl om att du inte ska tafsa på lampglaset eller på reflektorn?
Inte bra med flott där inte..
grymt tur!.. verkligen tur det..NSR_Martin skrev:Hua.... När zeppy i jag va ute o övade bakhjulskörning så började kopplingen krångla
Körde hem utan, är ju inga problem då den är bygg för att kunna växlas utan koppling, jobbiga är bara att komma iväg, hehe...
Väl hemma konstaterade jag att det inte va vajjern, tyvärr... Tömde ut oljan o började skruva isär kopplingen, visade sig att det va muttern som håller fast den innre kopplingskorgen som hade lossnat o satt allt annat än åtskruvad, satt dock kvar på sin platts.... Skruvade åt o skruvade tillbaks allt, osv, skruvar tillbaks vajern, testar o koppla, fjong så går den av vid motorn, KUL, men det va sliten sen innan... Jaja, rullar ner till skolan idag på morgonen, o kör till cross & enduro för att skaffa ny, dom kunde inte hjälpa mig, ruskigt dåligt tycker jag, hade inte ens lösa vajrar jag kunde få, så jag fick snällt rulla bort till ejfa, dom hade en lös vajer jag fick, fick lite nipplar o grejjer med, lödde på det hemma sen, funkar kanon, muttern i kopplingen hade dock lossnat igen, så jag skruvade åt den och upptäckte att det låg en bricka med flänsar som ska vikas upp mot muttern, så nu funkar det fint, har tom dragläge i kopplingen vilket jag inte haft innan, hehe...
Kostnad: 30 Kronor för vajjern och nipplarna.... Kunde ha varit ett MYCKET dyrare problem!!!
![]()
philsson skrev:jojo men hur sjutsingen har du tänkt att han ska tafsa därinne..I af på min hoj är det mycket svårt och onödigt att ta in fingrarna i reflektorn.
Men klart att vi ska ha träff nu i mars!. jag räknar med att få hojen färdig nån gång nästa vecka..![]()
Ja till skillnad mot vad du brukar ha med motorer så är det väll hyffsat tur....philsson skrev:grymt tur!.. verkligen tur det..![]()
jag önskar att alla mina problem vore så lättlösta..zpeppy skrev:Ja till skillnad mot vad du brukar ha med motorer så är det väll hyffsat tur....
Klart ja ska phille...fasst inte idag för ja har inte hojen här nu, den är i jkpg...men på torsdag så blir åkning...philsson skrev:jag önskar att alla mina problem vore så lättlösta..![]()
Ut och köra snart då fille![]()
NSR_Martin skrev:Kanske kunde bli en miniträff i helgen...? Typ "köra in kolven träff", hehe...
Jag är på, hoppas de kommer några stycken nu...annars får de väll bli jag och martin som vanligt hehe...NSR_Martin skrev:Kanske kunde bli en miniträff i helgen...? Typ "köra in kolven träff", hehe...
Vi vill ju ut o köra så isf får vi träffas på dan på atollen, typ vid tre eller nått sånt...SolitudE skrev:Ni kan väl dra ner några stycken till stan på fredag, lördag då det är cruising.. Jag är där med några kompisar i bil.. Surt nog!![]()
Men det vore mycket roligare om ni kom också. Vore skoj att träffa lite 125:a folk. Eller vad säger ni?
Bossjan besiktigar ju imorn, så till helgen kan väl han (?)
NSR_Martin skrev:Vi vill ju ut o köra så isf får vi träffas på dan på atollen, typ vid tre eller nått sånt...
Så alla klåfingriga fullon kan peta sönder våra hojar?SolitudE skrev:Jo åk ni på dagen, men ni kan ju besöka atollen på kvällen också, när jag är där, för vem vill inte träffa solitude?![]()
NSR_Martin, Zpeppy, bossjan, det skulle va skoj om ni kom ner och snackade lite![]()
NSR_Martin skrev:Så alla klåfingriga fullon kan peta sönder våra hojar?
(huskyn är inte så finkänslig av sig så det gick bra, hehe...)
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |