125cc åk. MC klubb titta hit ni som är intresserade

e ni på?

• Antal röstningar
    0

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
SolitudE skrev:
Nejdå, inte blir vi arga.... Bara philsson, men han vill nog åka hem som vanligt ;)

Se till att fixa hojen så du kan övningsköra! Och säg till om jag ska sticka upp till halkbanan och kolla om man kan få hyra en nyckel en kväll till manöverbanan som jag gjorde, jag bor ändå så nära, sticker gärna upp o kollar åt dig! Kan va med när du övar med, alltid kul...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Nejdå, inte blir vi arga.... Bara philsson, men han vill nog åka hem som vanligt ;)

Se till att fixa hojen så du kan övningsköra! Och säg till om jag ska sticka upp till halkbanan och kolla om man kan få hyra en nyckel en kväll till manöverbanan som jag gjorde, jag bor ändå så nära, sticker gärna upp o kollar åt dig! Kan va med när du övar med, alltid kul...
Vem har inte hemlängtan.. :fatta! :hihi
Men jag tyckte faktiskt du var lite väl taskig som "aldrig" åkte hem.. :4skrika
och kom inte och påstå att det är vanligt... inte än i af.. :tungan

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Vem har inte hemlängtan.. :fatta! :hihi
Men jag tyckte faktiskt du var lite väl taskig som "aldrig" åkte hem.. :4skrika
och kom inte och påstå att det är vanligt... inte än i af.. :tungan
Nämen, stackars liten, jag kanske tyckte du va taskig som inte kunde gilla läget när jag väl fick komma ut o köra hoj...? :hihi

Gnälliga personer är jobbiga, dont gnäll....

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Nämen, stackars liten, jag kanske tyckte du va taskig som inte kunde gilla läget när jag väl fick komma ut o köra hoj...? :hihi

Gnälliga personer är jobbiga, dont gnäll....
men du satt ju och tittade.. du körde ju inte.. :tungan
Aja.. :D .. när drar vi ut nästa ggn då... (ifs bara att läsa jkpg tråden). men det får bli en 125cc träff snart tycker jag.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
men du satt ju och tittade.. du körde ju inte.. :tungan
Aja.. :D .. när drar vi ut nästa ggn då... (ifs bara att läsa jkpg tråden). men det får bli en 125cc träff snart tycker jag.
Exakt, satt i solen, snackade allt ifrån bankörning till knäskrap :hihi med dom andra o kollade på när dom andra övade o filmade, va ju riktigt härligt o slappa lite ju...

125cc träff nästa helg tycker jag.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
NSR_Martin skrev:
Exakt, satt i solen, snackade allt ifrån bankörning till knäskrap :hihi med dom andra o kollade på när dom andra övade o filmade, va ju riktigt härligt o slappa lite ju...

125cc träff nästa helg tycker jag.
Jag är på....

...nu lägger vi upp en lista så vi ser ungefär hur många som verkligen kommer...

1.NSR_martin
2.Zpeppy
3.
4.
5.
6.
osv...

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
zpeppy skrev:
Jag är på....

...nu lägger vi upp en lista så vi ser ungefär hur många som verkligen kommer...

1.NSR_martin
2.Zpeppy
3.
4.
5.
6.
osv...

:(

Hade ju vart skoj, menmen, jag är på om några veckor, 22 dagar för att vara exakt (troligtvis!).

Men iaf har jag fått packningen nu så nu ska det meckas ihop..! :tummenupp

EDIT: Beställde packning av CI:s MC förra lördagen, har fortfarande inte hört av dom. Av lelles beställde jag i torsdags och fick den idag! Det kallar jag service! :tomten

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
SolitudE skrev:
:(

Hade ju vart skoj, menmen, jag är på om några veckor, 22 dagar för att vara exakt (troligtvis!).

Men iaf har jag fått packningen nu så nu ska det meckas ihop..! :tummenupp

EDIT: Beställde packning av CI:s MC förra lördagen, har fortfarande inte hört av dom. Av lelles beställde jag i torsdags och fick den idag! Det kallar jag service! :tomten
Surt sa räven, men det lär bli måååååååååååånga körningar i sommar!

Ska vi säga atollen kl 2 på söndag?
Om ingen skriker högt kan du väll hälsa bossjan och hans kompis med NSFen att dom är varmt välkommna att hänga med? Bossjan kikar väll iofs in här förmodligen.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:

Om ingen skriker högt kan du väll hälsa bossjan och hans kompis med NSFen att dom är varmt välkommna att hänga med? Bossjan kikar väll iofs in här förmodligen.

Går din hoj bra nu?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Padde skrev:
Går din hoj bra nu?
Jodå, den funkar fint, har kört 100 mil nu ungefär :tummenupp

Har haft 155 på mätarn som mest, fusk med nerför dock, men förra året har jag bara kommit upp i 145 som mest, idag på motorvägen som går längsmed vättern och är plan så fick jag för mig att se vad jag kom upp i i mer ärlig mätarfart utan nerför o fusk, 120 går skitfint o är aldrig några problem, lägger man sig ner är 130 inte så segt heller, sen segade jag på upp till nästan 150 :tummenupp

Ska bli kul att se vad jollu motoröret gör för skillnad... Kör du med öppet filter?

Mätt ljuddämparen än förresten? Hur ser anslutningen ut?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Jodå, den funkar fint, har kört 100 mil nu ungefär :tummenupp

Har haft 155 på mätarn som mest, fusk med nerför dock, men förra året har jag bara kommit upp i 145 som mest, idag på motorvägen som går längsmed vättern och är plan så fick jag för mig att se vad jag kom upp i i mer ärlig mätarfart utan nerför o fusk, 120 går skitfint o är aldrig några problem, lägger man sig ner är 130 inte så segt heller, sen segade jag på upp till nästan 150 :tummenupp

Ska bli kul att se vad jollu motoröret gör för skillnad... Kör du med öppet filter?

Mätt ljuddämparen än förresten? Hur ser anslutningen ut?

Ahh det är ju suveränt! Kanon. :tummenupp

155 kommer inte vara några problem sen när du får på det andra systemet hehe, alså utan nerför då.

Nej jag kör inte med öppet filter har ett liggandes här hemma som passar till NSR som jag provade i 5 minuter och insåg direkt att det lät för mycket. Lät inte bra, alså klart man fick ju insugsljud men jag tycker det låter bättre med vanliga luftburken. Blir bara ett jälla dånande med konat.

AJAJ det har jag helt glömt, ska mäta dämparen imorrn och ta bilder på det du skrev. Skickar PM eller säger till dig på msn när jag har gjort det.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:

Niklas hoj skar ju i helgen.. men han är på om han hunnit fixa den tills söndag.. ah just de.. han kan inte på söndag han åker upp till nyköping då.. kan vi inte säga lördag för hans skull.. :rolleyes:

Gött martin med din hoj.. :tummenupp Min går stabilt också till 120.. sen sega till 130..fast den börjar 4takta redan vid 120.. :gnissla Måste vara för mycket soppa... Och du.. filtret funkar prima!! :tummenupp inte satt igen sig på snart 50 mil!!... :banana
Aja..hursomhällst så drar luftmotståndet rätt hårt med NS.. utan kåpa också.. undra vad min motor hade presterat med kåpor på.. :rolleyes: hee.. antar att de gör en del skillnad tyvär.. :näsblod

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Padde skrev:
Ahh det är ju suveränt! Kanon. :tummenupp

155 kommer inte vara några problem sen när du får på det andra systemet hehe, alså utan nerför då.

Nej jag kör inte med öppet filter har ett liggandes här hemma som passar till NSR som jag provade i 5 minuter och insåg direkt att det lät för mycket. Lät inte bra, alså klart man fick ju insugsljud men jag tycker det låter bättre med vanliga luftburken. Blir bara ett jälla dånande med konat.

AJAJ det har jag helt glömt, ska mäta dämparen imorrn och ta bilder på det du skrev. Skickar PM eller säger till dig på msn när jag har gjort det.
Jopp, ska bli roligt o se skillnaden...

Har funderat lite på öppet filter, men vetifan ändå... Har du byggt nån slang till ditt så det passar eller? Sätta det rakt på förgasaren kan ge problem med, gjorde det för philssons hoj iaf, men det kanske va munstycket som va för stort så det hostade ut ovanligt mycket bensin. Vill du sälja ditt?... Om jag ändå tar ljuddämparen menar jag.

Låter bra :tummenupp

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Obs!

Tiden ändrad på philssons begäran.
Atollen kl 15:00 på LÖRDAG!

Lista:
Jag hänger med på körningen som utgår från atollen kl 3 på lördag:
1. NSR_Marton
2. Zpeppy
3. Philsson (ev med kompis som kör tzr)
4.
5.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Jopp, ska bli roligt o se skillnaden...

Har funderat lite på öppet filter, men vetifan ändå... Har du byggt nån slang till ditt så det passar eller? Sätta det rakt på förgasaren kan ge problem med, gjorde det för philssons hoj iaf, men det kanske va munstycket som va för stort så det hostade ut ovanligt mycket bensin. Vill du sälja ditt?... Om jag ändå tar ljuddämparen menar jag.

Låter bra :tummenupp

Japp jag har byggt en "adapter" från en böj från en original NSR luftburk eftersom ramen tar imot om du bara sätter det rakt på. Ebos sa även till mig att sätta konfilter direkt på förgasaren gjorde ingen effekt, det krävdes den böjen av nån anledning. Men han verkade ha klart för sig vad han snackade om i alla fall så jag tror på vad han säger. Japp det kan jag också sälja (inkl adaptern då). Ska se om jag hittar nån bild på datorn när det var monterat..

EDIT: BILD!

Bifogat

• konat.JPG
    konat.JPG
    67.2 KB · Visningar: 27
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...