Eftersom tråden är lite död tänkte jag att vi kunde beskriva våra "favoritvägar"...
Den överlägest bästa i jönköpingstrakten tycker iaf jag är "tranemo"....
Den sträcker sig utanför taberg o sen söderut ner till ett ställe som heter just tranemo, där finns en bra pizzeria, sen kan man åka vidara till sjötofta, inget sevärt där, men den roliga vägen tar slut där.
Ut till taberg är det väll 2 mil transportsträcka eller så från centrala jönköping. Därefter är det underbar väg typ 6 mil eller mer ner till tranemo, plus några extramil om man fortsätter till sjötofta. Samma väg tillbaka, man tröttnar aldrig på den vägen
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Vägen är en väldig kurvig 90 växlande med 70 väg, brett så man inte behöver oroa sig för möta osv, inga problem o köra om. Riktigt goa kurvor. Kanonbra asfalt enligt mig.
Nästa väg på listan blir tidaholmsvägen.
Det roliga börjar vid Habo, sen är det riktigt kurvig liten 70väg till tidaholm. Vet inte hur långt det är, men det är ett gäng mil, vägen är ännu kurvigare än tranemo, men man får tänkte lite på möte, asfalten är tyvärr rätt ojämn o dålig på sina ställen med, men det är helt klart en kul väg! Men jag förderar helt klart tranemo.
Sen finns det väll alltid lite reservvägval, men dom två tycker jag är top of the line när det gäller vägval
Låt höra era tipps nu.