125cc*4

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu har du fått massor av tid, händer det nåt eller??:va

Annars tycker jag att du kan sälja en motor till mig, jag vill ha v4:a!:tuttar
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var blev du av?:va
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jo trist nog är RD500 tung helt enkelt, man vill ju att en 2taktare ska vara lätt, men de är faktiskt riktiga bojsänken original.

Sen har vi ljudet det pratades om, med originalpiporna är det faktiskt mindre häftigt än man kan tro, det eda som låter nåt är just fulgasacc, annars är det mer stor moped över det.

Har man tur och har effektrör, tyvär måste man ju ha 4st så det är väl knappast nåt man gräver fram så lätt idag skulle jag tro, men man kanske har dem direkt, för de fanns.

Då blir det annat ljud i grejorna och varv med.

RG500 var ju coolare, men V4 är ändå ett plus tycker jag över suckans square 4a.

Klassiker som man kanske inet ska sabba om den inet redan är risig vilket tyvärr många är idag som man springer på.
De kommer aldrig igen heller, trist att Honda valde 400cc bara, varför inte 500 på en gång liksom även om det var en v3a.

Vore kul med en som vägde sådär en 40 kilo mindre eller nåt(väger nära 240 ärliga kilon).
Och det har ju 4taktarna med dessutom dubbelt så mycket effekt spöat för länge sen.

Soppaförbrukningen på en sån här bryr man sig nog inte i helt enkelt hehe, fan gamla RD350n drog lätt litern.
 
Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jo trist nog är RD500 tung helt enkelt, man vill ju att en 2taktare ska vara lätt, men de är faktiskt riktiga bojsänken original.

Sen har vi ljudet det pratades om, med originalpiporna är det faktiskt mindre häftigt än man kan tro, det eda som låter nåt är just fulgasacc, annars är det mer stor moped över det.

Har man tur och har effektrör, tyvär måste man ju ha 4st så det är väl knappast nåt man gräver fram så lätt idag skulle jag tro, men man kanske har dem direkt, för de fanns.

Då blir det annat ljud i grejorna och varv med.

RG500 var ju coolare, men V4 är ändå ett plus tycker jag över suckans square 4a.

Klassiker som man kanske inet ska sabba om den inet redan är risig vilket tyvärr många är idag som man springer på.
De kommer aldrig igen heller, trist att Honda valde 400cc bara, varför inte 500 på en gång liksom även om det var en v3a.

Vore kul med en som vägde sådär en 40 kilo mindre eller nåt(väger nära 240 ärliga kilon).
Och det har ju 4taktarna med dessutom dubbelt så mycket effekt spöat för länge sen.

Soppaförbrukningen på en sån här bryr man sig nog inte i helt enkelt hehe, fan gamla RD350n drog lätt litern.

240kg, vad har du i tanken då? Men vad anser du rg.n väger då, borde ju lätt hamna 40kg under dina 240.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top