125cc*4

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Hur går det med bygget, står den fortfarande åt sidan pga din motardkarriär? :tungan

här är en 700 2-t iaf.

Engine Type:
2-Stroke Single

Displacement:
685 cc

My god! :3skrämd

namn och fakta om den
gärna nån vettig hemsida, sorry för OT förresten

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Japp.

Och just nu har jag en stundande världsmästarkarriär i Supermotard att tänka på så projektet står tyvärr still. Men när ett litet större kapital återfinnes så köper jag nog en spondonram och pular in motorn i. Honda RS kåpor eller egendesignade, spölinare och lite motorlir. Resultatet lär ge en förbanad jävla helvetesmaskin i dess like med en GP 500cc. :yoparty

mycket snack, liten verkstad:hihi kom igen nu bärgren, upp och hoppa och bygg färdigt för fan:D är så jävla sugen på att se vad det blir av den, älskar rd!:tuttar

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3137253 mycket snack, liten verkstad:hihi kom igen nu bärgren, upp och hoppa och bygg färdigt för fan:D är så jävla sugen på att se vad det blir av den, älskar rd!:tuttar
Hey, jag ska ha något att göra i vinter. :mad:

Just nu letar jag efter en ram. Så om någon innehar en schysst 250-ram så skrik till.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hey, jag ska ha något att göra i vinter. :mad:

Just nu letar jag efter en ram. Så om någon innehar en schysst 250-ram så skrik till.

men jag vill ha nåt att läsa nu:fatta!
tyvär, ingen ram. bara renovera och bli klar, snälla?:) vill så gärna se den in action...:D

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Och hur går det här då?
Motorn är ganska isärplockad. Men jag har på något konstigt sätt mögligtvis fått ett erbjudande att köpa en fungerande och en skuren motor. Tyvärr har jag inte fått svar av killen ännu men annars blir tamefan fina fisken.

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Motorn är ganska isärplockad. Men jag har på något konstigt sätt mögligtvis fått ett erbjudande att köpa en fungerande och en skuren motor. Tyvärr har jag inte fått svar av killen ännu men annars blir tamefan fina fisken.

Men hur går det med ramen då?

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Jag har tyvärr inte hittat något ännu. Har funderat ett tag på om man skulle ta en 400 ram från typ en Honda nc35 då den borde vara tillräckligt rymlig att ta rd-motorn.

Va är det för fel på orginal ramen då? är lite inne på själv att köpa en 500 och göra iordning för de lär ju inte minska i värde.

Hur ska du göra med kåpor sen då?

oj va många frågor jag har:D

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Va är det för fel på orginal ramen då? är lite inne på själv att köpa en 500 och göra iordning för de lär ju inte minska i värde.

Hur ska du göra med kåpor sen då?

oj va många frågor jag har:D
De lär nog säkert bli samlarvärde men orginalramen är tung som tusen och inte särskilt kul när det svänger lite.

Får jag bara ihop en ram, motor och massor av tid kan det bli ett kul bygge. Just nu saknar jag de tre delarna. :D

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
De lär nog säkert bli samlarvärde men orginalramen är tung som tusen och inte särskilt kul när det svänger lite.

Får jag bara ihop en ram, motor och massor av tid kan det bli ett kul bygge. Just nu saknar jag de tre delarna. :D

Va väger dom torra då?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ajm i slapp fuck. Men nu har jag iallafall 3 st RD 500 motorblock, 10 st fungerande cylindar, 4 hela toppar, 1 trasig cylinder och 1 trasig topp.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Detta måste vara ett bygge som tom går slöare än mitt. :tungan Det är ju iofs en bedrift i sig men.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...