14 år för Hagamannen

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Låter väl rimligt i förhållande till brottet, men orimligt i förhållande till vår (visserligen löjliga) straffskala som innehåller bl.a. 10 år för mord.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
3-4 ggr så långt straff utan chans för villkorligt hade väl varit mer rimligt i min mening.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bucho skrev:
2316241
Folk som gapar efter hårdare straff har antagligen aldrig satt sin fot på ett fängelse.
Jag gapar och har satt min fot.
Inte för att det är mer relevant än att man inte skulle kunna uttala sig om t.ex. vårdkvalité utan att varit sjuk, men ändå.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Bucho skrev:
2316241 Det längsta tidsbestämda straffet man kan få. :tummenupp
Folk som gapar efter hårdare straff har antagligen aldrig satt sin fot på ett fängelse.

Svenska fangelset e ju ett stort skamt. 14 ar ar alldeles for lagt... han ska in pa livstid. INNAN han aker in ska han dommas av folket enl. foljande:

Han binds fast pa torget under ett dygn under vilket alla far komma o fornedra honom genom att kasta ruttna gronsaker pa honom

Socrates

Guest
Varför inte operera in en fjärrstyrd manick som ger honom stötar i pungkulorna när man så önskar med hjälp av en fjärrkontroll. Givetvis så får varje person som drabbats av gärningsmannen en fjärris...

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Kronan, en grön
Santo skrev:
2316669 Svenska fangelset e ju ett stort skamt. 14 ar ar alldeles for lagt... han ska in pa livstid. INNAN han aker in ska han dommas av folket enl. foljande:

Han binds fast pa torget under ett dygn under vilket alla far komma o fornedra honom genom att kasta ruttna gronsaker pa honom
Hahahahahah :tuttar

Socrates skrev:
2316685 Varför inte operera in en fjärrstyrd manick som ger honom stötar i pungkulorna när man så önskar med hjälp av en fjärrkontroll. Givetvis så får varje person som drabbats av gärningsmannen en fjärris...
Det lät jävligt bra!, hahaha :rofl

:klickapåfjärrissmile -> :skrämd

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Bucho skrev:
2316241 Det längsta tidsbestämda straffet man kan få. :tummenupp

Har inte suttit inne nej men jag har varit på spa en gång och det är ju ungefär samma sak som svenska anstalter.

Var i ligger felet att önska honom hårdare straff?
Killen blir straffad för detta "Tingsrätten i Umeå finner honom skyldig till mordförsök, grov våldtäkt, våldtäkt samt försök till våldtäkt".

Tycker gott han kan få sitta tills ballarna ruttnar av på honom.

ngn som vågar sig på en gissning när han har sin första oövervakade permission?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Socrates skrev:
2316685 Varför inte operera in en fjärrstyrd manick som ger honom stötar i pungkulorna när man så önskar med hjälp av en fjärrkontroll. Givetvis så får varje person som drabbats av gärningsmannen en fjärris...
tejpa runt knappen och koppla den till ett vägguttag så :yoparty :yoparty

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
ultimate_TF skrev:
2316149 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,859359,00.html

En första dom för Hagamannen. Vad tycker ni? För sträng? För mild? Leif Silbersky säger i alla fall att de ska överklaga domen.

Att kroknäsan tycker det var för milt var ju föga överaskande, den pengakåta mediahoran vill ju lasta ut mer arvode och få ett inslag i kvällens Rapport.

Dem som INTE tycker att han ska få en strängare straff har aldrig träffat någon som blivit våldtagen.

Jag sätter mitt hopp till att han blir ihjälslagen i fängelset.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Härligt!!
14 år är lite milt med tanke på det lidande som tjejerna får ta för hans idiotframfart.
Han kommer ju garanterat skyddas i specialfängelse, det är ju såååå SYND om våldtäktsmän o pedofiler.

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Sätts han i "vanligt" fängelse kommer han inte överleva en månad :) Så 14 år är kanske lite lång tid :tomten

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
Frondaholica skrev:
2317064
Han kommer ju garanterat skyddas i specialfängelse, det är ju såååå SYND om våldtäktsmän o pedofiler.
Tror man att sexförbrytare får special-"vård" för att det är synd om dem saknas en hel del kunskap om hur vårt rättsystem fungerar och vad det har för mål.
Senast idag talade de om en omfattande rapport som kom fram till att sexförbrytare som fått vård har betydligt lägre återfallsrisk än både andra sexförbrytare och jämfört med andra brott. Men det kanske inte är så viktigt, det är ju viktigare att de pinas.
Jag är inte främmande till strängare straff, men det viktigaste tycker jag är att förhindra att nya brott begås. Jag har svårt att se att hagamannen ägnade mycket tankar om hans brotts rättsliga konsekvenser när han utförde dem.

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Neanderthalaren skrev:
2317800 Tror man att sexförbrytare får special-"vård" för att det är synd om dem saknas en hel del kunskap om hur vårt rättsystem fungerar och vad det har för mål.
Senast idag talade de om en omfattande rapport som kom fram till att sexförbrytare som fått vård har betydligt lägre återfallsrisk än både andra sexförbrytare och jämfört med andra brott. Men det kanske inte är så viktigt, det är ju viktigare att de pinas.
Jag är inte främmande till strängare straff, men det viktigaste tycker jag är att förhindra att nya brott begås. Jag har svårt att se att hagamannen ägnade mycket tankar om hans brotts rättsliga konsekvenser när han utförde dem.

Skogome är ett fängelse där man bedriver vård fastän man är fängslad och inte dömd till vård. Funkar bra!

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
för kort....livstid är det ända rätta

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...