167 km/h på 70!!!! Suger fett!!!!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag tippar på att detta klassas som grov vårdslöhet i trafik och det innebär 12 månader spärrtid samt att han får ta om körkortet.

Inget att hänga läpp över, man spar på miljön om man åker kollektivt...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
GSXR1100R skrev:
Jag tippar på att detta klassas som grov vårdslöhet i trafik och det innebär 12 månader spärrtid samt att han får ta om körkortet.

För att det skall räknas som grovt så skall det "i stort sett alltid vara personskador inblandade, fylla eller andra spekatkulära inslag" enligt en byråkrat på länsstyrelsen jag pratade med.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Dr Dampe skrev:
Fattar int vad det är för fel på alla jävla moral idioter fittor på detta forumet. De måste vara helt jvla blinda. Han skrev en fråga och bad inte om en massa idotiskt moral snack... Ni e fan helt dumma i huvudet. :va
Skriv nått nyttigt eller håll käft :kocko :kocko :kocko

Nu ska vi se:

Rövens Pågar
och
Skoter Idioten

Ja, ni gör skäl för era namn... :tummenupp

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Dr Gixxer skrev:
D e inte så svårt att komma upp i 160 om man blir lite hetsad av sin bror eller kompis, det tror jag många av oss här hade blivit eller har blivit någon gång i trafiken, om det sker på en 70 väg utanför tätbebyggt område och utan så mycket annan trafik så anser inte jag att det är överidiotiskt.
Visst är det olagligt, men det finns betydligt dummare saker man kan hitta på, så bespara killen en massa moralpredikningar i inlägg efter inlägg, blir oxå trött på alla moralnissar som bara ska hacka ner på alla som gjort något mindre lyckat i trafiken.

Jag tror han är väl medveten om vad han gjort och inte heller så nöjd/glad över det.

Men VAD TROR du folk skriver, om han lägger ut detta på ett forum? :lol

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
iuridae skrev:
Det som kännetecknar morlock är ironi :kocko men det är ju klart, ironi används aldrig här innte :fatta!

Var Morlock oseriös i sitt inlägg? Min ironi-mätare är ganska ny och bra men den gav inget utslag.
:mad: :brinnerup :va <- Smilies så du förstår.

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Red mechanostrider
HönaPower skrev:
Nu ska vi se:

Rövens Pågar
och
Skoter Idioten

Ja, ni gör skäl för era namn... :tummenupp

Hahaha... känner mig nästan lite påhoppad även ifall jag inte varit med i tråden :D Fast det klart, jag känner ju inte dig, men RP är ju iofs ganska kända även ifall vi försöker hålla oss så långt från böghoj.com som möjligt.

Det blir ju alltid sånt jävla moraltjafs i vartenda tråd som som innehåller något om att köra för fort o tokigt.
De 500 medlemmarna som var med från början av forumet har förmodligen dragit så långt bort de har kunnat och startat egna privata forum så de kan slippa alla negativa människor som finns här.

Fan tyck synd om honom istället och ta det för vad det är. Ert liv blir inte bättre ju mer man klankar ner på andra.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Markus skrev:
För att det skall räknas som grovt så skall det "i stort sett alltid vara personskador inblandade, fylla eller andra spekatkulära inslag" enligt en byråkrat på länsstyrelsen jag pratade med.

Njae, det räcker med oaktsamhet/likgiltighet:

TBL, SFS 1951:649, Lag om straff för vissa trafikbrott 1§, 2:a stycket

"
Om någon vid förande av motordrivet fordon eller spårvagn gör sig skyldig till grov oaktsamhet eller visar uppenbar likgiltighet för andra människors liv eller egendom, döms för grov vårdslöshet i trafik till fängelse i högst två år.
"

Har föreläsningar om trafikförfattningar och fick beskrivet 2 situationer av den föreläsande f.d. trafikpolisen.
I 1a fallet var det en ensam kille på MC som blev invinkad av Harry Haffa, men som drog så fort han kunde. Han blev upphunnen och stoppad och dömdes för vårdslöshet i trafik. Det var låg/ingen trafik så han bedömdes inte utgöra fara för någon annan än sig själv.
I 2a fallet var förutsättningarna desamma, förutom att MCn nu hade en passagerare. Föraren blev dömd för grov vårdslöshet i trafik pga att han visat uppenbar likgiltighet för andra människors liv (dvs passagerarens).

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Blade 4-ever skrev:
De 500 medlemmarna som var med från början av forumet har förmodligen dragit så långt bort de har kunnat och startat egna privata forum så de kan slippa alla negativa människor som finns här.

Nja, snarare är det de (inte 500, men 100) äldsta medlemmarna som fortfarande håller nivån på en acceptabel nivå och delar ut de flesta moralkakorna.

Blade 4-ever skrev:
Fan tyck synd om honom istället och ta det för vad det är. Ert liv blir inte bättre ju mer man klankar ner på andra.

Jag tänker inte tycka synd om någon som har burit sig dumt åt och helt rättvist förlorat sitt körkort.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
jag är inte heller felfri och har således åkt dit för fortkörning.. 140 på 70 väg, grov vårdslöshet i trafik, 6mån KK lös och 2000:- i böter blev domen.
jag va då 21 och hade precis blivit av med prövotiden..

så förvänta dig det och kanske lite till.. :(

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
sven666 skrev:
jag är inte heller felfri och har således åkt dit för fortkörning.

Jag visste det, jag ÄR felfri. Jag har aldrig åkt dit för fortkörning, alltså har jag aldrig kört för fort. :tungan

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
McB skrev:
Jag visste det, jag ÄR felfri. Jag har aldrig åkt dit för fortkörning, alltså har jag aldrig kört för fort. :tungan

så har du ju ingen hoj heller... svårt att spinga över hastighetsbegränsningen :hihi

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
sven666 skrev:
så har du ju ingen hoj heller... svårt att spinga över hastighetsbegränsningen :hihi

Nja, på många industriområden där hastighetsbegränsningen är 20 eller t.o.m. 10 km/h kan man nog åka dit för fortspringning. :näsblod

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
McB skrev:
Nja, på många industriområden där hastighetsbegränsningen är 20 eller t.o.m. 10 km/h kan man nog åka dit för fortspringning. :näsblod
du får komma upp och stunt-springa på viared nåndag då :tungan

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Blade 4-ever skrev:
Hahaha... känner mig nästan lite påhoppad även ifall jag inte varit med i tråden :D Fast det klart, jag känner ju inte dig, men RP är ju iofs ganska kända även ifall vi försöker hålla oss så långt från böghoj.com som möjligt.

Det blir ju alltid sånt jävla moraltjafs i vartenda tråd som som innehåller något om att köra för fort o tokigt.

Det värsta är att du har lite rätt med :hihi

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Torskade för 115 på 50 väg förra året... det blev 4mån indraget samt 2000:- till fetGöran.
Var 3e gången kortet rök. 3mån senare så rök kortet för 4e gången då blev det indraget 2mån.

Du är "snart" tillbaks på vägen igen. Tiden går fortare än man tror :tummenupp

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
morlock skrev:
:dummer

Varför köra så fort med en lånad bil utan väghållning? och dessutom på en väg som är begränsad till 70Km/h? Hur tänker människan? :fatta!

Varför tror du att du ska bli av med körkortet? Är "brorsan" snuten? Förstår inte vad du skriver. :va

Lärde du dig inget förra gången du blev av med körkortet?

EDIT: Jahapp.. då har du förtydligat ditt inlägg.
Du kommer garanterat att få köra moped eller cykla DBS i sommar.

Nej du Kerstin, 940 turbo har minsann lika bra väghållning som en skoda. Och som vi vet har det jättebra väghållning.

Bifogat

• sorry but_homo.jpg
    sorry but_homo.jpg
    29.7 KB · Visningar: 45

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
eisbaer skrev:
Var Morlock oseriös i sitt inlägg?
Japp, en smula. Trådskaparens inlägg var helt obegripligt till en början, men han modifierade det en smula så man "menar vad han fattar". Det borde ha framgått om du "läste" mitt inlägg + det efter EDIT:.
:tummenupp

(Notering till mig själv: Använd :rolleyes: så undermeningen går fram i inläggen.)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept