18år får åka ostrypt?

pila

BLÄT!
Gick med
19 Mar 2004
Ort
fba
Hoj
r6 2002
Fluxir skrev:
köpa kostar pengara, sånt har inte jag, ja ska hyra en av körskolan att köra upp på. det som står på papprena från vv är att hojen ska ha minst 375cc å ska ha max 25Kw, det är det endassom står. något om någom max gräns på motorstorlek har ja inte hört något om.

som några andra sagt, när man e 18å har lätt A1 får man skjutsa, men inte köra ostrypt. vilket man dock gör endå.

jag körde upp med 650 motard som var 10kw reggad,(dom e det från fabrik) fast endast på papperförståss. uppkörningens gubben tycklte det lät skummt med 10kw så han började ringa runt till sina kollegor men fick inget svar om skiten. iaf körde upp å kuggade, imoponerade dock igenom att ta kon banan på bästa tid å avsluta med en bakhjuls körning när han svor i den där radio grejjen efter uppkörningen på väg tebax, jag vart så jävla förbannad när han skrek i radion å jag fattade att allt var kört, då skickade jag på lite på slangen parkerade, han skrev pappret jag tog emot å sa inte ett ord. pekdae finger när jag stack.

haha! vicken historia!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
pila skrev:
jag körde upp med 650 motard som var 10kw reggad,(dom e det från fabrik) fast endast på papperförståss. uppkörningens gubben tycklte det lät skummt med 10kw så han började ringa runt till sina kollegor men fick inget svar om skiten. iaf körde upp å kuggade, imoponerade dock igenom att ta kon banan på bästa tid å avsluta med en bakhjuls körning när han svor i den där radio grejjen efter uppkörningen på väg tebax, jag vart så jävla förbannad när han skrek i radion å jag fattade att allt var kört, då skickade jag på lite på slangen parkerade, han skrev pappret jag tog emot å sa inte ett ord. pekdae finger när jag stack.

haha! vicken historia!
haha så du hade klarat de om du inte slangat?... :rofl
 

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
hehe det där lät som en rolig historia. Men det är väl bara att försöka igen. Och hoppas på att det inte är samma gubbe.
Hehe jag fick inte mitt första gången jag försökte heller. Jag typ körde försakta på en 30 väg bara för att jag ville vara försiktig. Men då sa han att det var kört så sen nä jag var på väg tillbaka så kommer vi ut på en 50/70 väg och han säger att jag ska öka farten så då drar jag på som bara faan. Och sen nästa gång jag skulle uppkörningen så är det samma gubbe det var lite drygt.
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top