Christoffer.L
Ny medlem
Oj trodde tråden låg i riktiga forumet..
uggla skrev:Alltså, när man är 18 år får man köra vad som helst bara den står på 25kw, och effekt förhållandet inte överstiger mer än 0.16kw per kilo?
Solid snake skrev:Korrekt!
Jeffla trådgrävare!
uggla skrev:Vars kan man läsa det då? Att det är så det ligger till, hittar inget på vv.
Gustav1 skrev:Jupp, men så är det det här med helfordonsgodkänning.
En del hojar får du inte strypa på grund av detta.
shoik skrev:Om du tänker på nyare hojjar så som nyare R6 osv, så finns det strypningar från mc-kompaniet som har fått någon form av dispans på strypningarna som dom säljer så att dem är godkända för 25kw.....
agneman skrev:Det betyder att jag får regga min 125a som A-begr. ?
18kW / 160kg = 0.1125 kW / kg .
Vad jag nu ska göra det för, när jag kan köra ostrypt A1 . (olagligt jag vet)
Jag funderar på att köra upp A-begr. med Husaberg .
agneman skrev:Nej visst fan jag tänkte helt fel . Ganska roligt att den var 18 kilowattad innan jag strypte den då . det fanns alltså ingen klass för en original rg125r, låter också ganska roligt, inte sant ? .
frew skrev:när man har mellan kort så kör man ju likadant som med en 125. dvs rätt effekt i papprerna men med försvunna strypningar
frew skrev:när man har mellan kort så kör man ju likadant som med en 125. dvs rätt effekt i papprerna men med försvunna strypningar
11kw. 15hk..Pinky skrev:Är väl inte lika säkert att man klarar en kontroll om man har strypt en tung mc.
Om nu farbror blå (mcpolis) skulle få för sig att prova din hoj så är det ju lite lättare för han/hon att känna skillnad på 25kw strypt,100kw ostrypt än vad det är på en 125:a som har mer troliga 15kw/20-25kw ostrypt.
Så polisen kan inte kräva att få prova min hoj mitt ute på gatan eller låtsäga börja skruva isär den på plats och kolla efter strypnignar. hört om flygande polis som åker med massa verktyg och skruvar isär ho jar och kollar.Nexor skrev:Först så tar vi mellanklassen: allt över 11kw eller 125cc räknas som mellanklass lr tung om det är över 25kw (för att inte glöma 0,16kw/kg regeln). De olika kubikgränserna för mellanklass gäller endast på uppkörningen, varför vet jag inte. Man kan alltså ta vilken cykel som helst och uppfylla ovan nämda regler och köre den som mellanklass. Att sedan köra med strypning i är rätt tråkigt, speciellt om man köper en strypning och monterar själv. Dessa är dessutom så jävla oprecisa så jag mår illa. I papprena som jag fick till min stypning stod det att de pass.....................................
philsson skrev:Så polisen kan inte kräva att få prova min hoj mitt ute på gatan eller låtsäga börja skruva isär den på plats och kolla efter strypnignar. hört om flygande polis som åker med massa verktyg och skruvar isär ho jar och kollar.
philsson skrev:Så polisen kan inte kräva att få prova min hoj mitt ute på gatan eller låtsäga börja skruva isär den på plats och kolla efter strypnignar. hört om flygande polis som åker med massa verktyg och skruvar isär ho jar och kollar.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |