19 mil han man köra...

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Innan den splitternya polinicylindern gav upp :död Det är helt jävla obegripligt att den har skurit!! Den har fått olja, 3% i bensinen, och jag hade ett 180-munstycke på som vad i överkant av vad jag skulle behövt. Den gick inte för varmt, var alldrig över 80 grader. Jag körde om några bilar precis innan den skar, varvade kanske 8-9000 på 6:an under de få sekunderna omkörningen varade. Det borde den lugnt klara, man ska ju också varva den lite grann ibland bara man undviker toppvarv. Hade skaffat ny cylinder för att orginalcylindern hade skurit efter som den inte fick olja. Den kolven hade gått 38 mil..

Now im pissed :6surkart

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Alltid lika kul då det blir stopp :D

Högt kompritionsförhållande? Kolla om det är lite vitt i ytterkant på kolv/topp.. :)

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:
Alltid lika kul då det blir stopp :D

Högt kompritionsförhållande? Kolla om det är lite vitt i ytterkant på kolv/topp.. :)

Nä dom hade utförligt beskrivit hur man skulle kolla att man hade rätt komp.. Man skulle ha kolven i ödp och ha toppen på och hälla ner olja i cyllen henom tändstiftshålet. Oljan som rymdes skulle vara mellan 13,3 och 13,7 cm3. Vi gjorde exakt som man skulle och det rymdes 13,4 cm3, alltså var det grönt.
4000 spänn åt helvete :död

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
NatoN skrev:
Nä dom hade utförligt beskrivit hur man skulle kolla att man hade rätt komp.. Man skulle ha kolven i ödp och ha toppen på och hälla ner olja i cyllen henom tändstiftshålet. Oljan som rymdes skulle vara mellan 13,3 och 13,7 cm3. Vi gjorde exakt som man skulle och det rymdes 13,4 cm3, alltså var det grönt.
4000 spänn åt helvete :död

Okej.. Men du har inte en bild på kolv/topp? :)

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:
Okej.. Men du har inte en bild på kolv/topp? :)

Jag kan ta några imorrn. Jo, jag har hittat en snubbe som säljer en begagnad cylle som har ny kolv, är nynicasilad och har gått 40 mil. Låter bra.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
NatoN skrev:
Jag kan ta några imorrn. Jo, jag har hittat en snubbe som säljer en begagnad cylle som har ny kolv, är nynicasilad och har gått 40 mil. Låter bra.

Okej.. :)

Räknade lite.. Du har ett kompritionsförhållande på 12.49:1 Så det är ju inte allt för högt..

Men du kör inte på nån gammal soppa eller liknande? :)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Skräp. men hur lyckas ni. jag har kört 1000+ mil i sommar med min trimmade men 2 kugg nerdrevade moppe och den varvar som en katt. och den har inte skurit.
måste vara kass kvalite

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Nikel skrev:
Skräp. men hur lyckas ni. jag har kört 1000+ mil i sommar med min trimmade men 2 kugg nerdrevade moppe och den varvar som en katt. och den har inte skurit.
måste vara kass kvalite

Det är ju inte riktigt en moppe som är nerdrevad med 2 kuggar vi snackar om.

:rolleyes:

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:
Okej.. :)

Räknade lite.. Du har ett kompritionsförhållande på 12.49:1 Så det är ju inte allt för högt..

Men du kör inte på nån gammal soppa eller liknande? :)

Hmm.. det ska vara 14:1 enligt polini. Snackade lite men en finsk snubbe och hans polares polinicylle skar och den hade haft ett gjutningfel. Han hade fått en ny, och den hade också haft samma fel. Sen hade dom fixat det på en verkstad. Så jag ska höra med geiwiz om man kan skicka ner den och få en ny. Ne ingen gammal soppa, tankade precis innan.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
NatoN skrev:
Hmm.. det ska vara 14:1 enligt polini. Snackade lite men en finsk snubbe och hans polares polinicylle skar och den hade haft ett gjutningfel. Han hade fått en ny, och den hade också haft samma fel. Sen hade dom fixat det på en verkstad. Så jag ska höra med geiwiz om man kan skicka ner den och få en ny. Ne ingen gammal soppa, tankade precis innan.

Okej.. När du fylde olja, fyllde du hela tändstiftshålet då också? isf så blir det ju lite missvisande där..

Här har du formeln..

Kompritionsförhållade = slagvolym+förbränningsvolym / förbränningsvolym

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Ja det är ju helt jävla sjukt, hur hojf*ttan på ren svenska kan skära så tätt inpå varann.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:
Okej.. När du fylde olja, fyllde du hela tändstiftshålet då också? isf så blir det ju lite missvisande där..

Här har du formeln..

Kompritionsförhållade = slagvolym+förbränningsvolym / förbränningsvolym

Det skulle vara hela hålet och så mätte vi också.

Esquina skrev:
Ja det är ju helt jävla sjukt, hur hojf*ttan på ren svenska kan skära så tätt inpå varann.

Ja det är mycket märkligt. Men det är ju två olika cylindrar som har skurit av olika andledning. Ska sicka tillbaka den och be om en ny.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...