Messiah skrev:kanske max 9-10000rpm en 125 ångar på uppåt 13000rpm
Hehe min moppe gick lätt till 13000rpm O-friskt eller vad
Messiah skrev:kanske max 9-10000rpm en 125 ångar på uppåt 13000rpm
Edholm skrev:Här har du formeln..
Kompritionsförhållade = slagvolym+förbränningsvolym / förbränningsvolym
NatoN skrev:Hade skaffat ny cylinder för att orginalcylindern hade skurit efter som den inte fick olja. Den kolven hade gått 38 mil..
Now im pissed
Alex.J skrev:Hehe min moppe gick lätt till 13000rpm O-friskt eller vad
Messiah skrev:o det var en dt motor med rötter i 70-talet?
fox9racing skrev:Du slängde väl i en ny kolv när du bytte till ny cylinder?
cRoC skrev:Har du bilder på kalaset? Brukar vara rätt lätt att se vad som hänt. Eftersom du hann köra såpass långt antar jag att spelet mellan kolv och cylinder var helt ok! Kolla oljepumpen, finns det olja i slangarna?
Tycker synd om dig, helt otrligt att du fått hojen att skära 2ggr så tätt inpå varandra! Hoppas att soppan reder ut sig!NatoN skrev:Självklart. Det är ett kit man köper, med cylinder, kolv och topp.
Körde utan oljepump, blandade 3% i bensinen.
Här är lite bilder, men kvaliteten är så kass att man knappt ser någonting.
NatoN skrev:Innan den splitternya polinicylindern gav upp Det är helt jävla obegripligt att den har skurit!! Den har fått olja, 3% i bensinen, och jag hade ett 180-munstycke på som vad i överkant av vad jag skulle behövt. Den gick inte för varmt, var alldrig över 80 grader. Jag körde om några bilar precis innan den skar, varvade kanske 8-9000 på 6:an under de få sekunderna omkörningen varade. Det borde den lugnt klara, man ska ju också varva den lite grann ibland bara man undviker toppvarv. Hade skaffat ny cylinder för att orginalcylindern hade skurit efter som den inte fick olja. Den kolven hade gått 38 mil..
Now im pissed
Alex.J skrev:Nej nej Derbi GPR med lite godis
Messiah skrev:....en kompis snöskoter har rasat ihop 4gånger på 100mil.....även fast allt är fräscht o fint och rätt inställt.....konstigt de där, vissa kan köra hur länge som helst med obefintlig service...vissa skär hur bra man än tar hand om grejjorna
Nejvbie skrev:Tycker synd om dig, helt otrligt att du fått hojen att skära 2ggr så tätt inpå varandra! Hoppas att soppan reder ut sig!
Henkka skrev:NatoN: Du har ju verkligen otur med både det ena å det andra.
Sattsa på Husan, kung vid korvkiosken ju...
cRoC skrev:Ser ut som om kolvringarna smält ihop med kolven?
Solid snake skrev:Synd på den nya cylindern o kolven, 4000 i sjön svider nog lite.
Om det hade varit min hade jag börjat böla.
Vad ska du göra nu?
Hoppas på att du får en ny cylinder o kolv.
Jag hade sålt den o köpt nåt annat som inte skär istället.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |