19 mil han man köra...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nu syns det jävligt dåligt, men visst fan har kolvringarna nypit fast i spåren? Dessutom ser det ut som om den spikat mot avgasporten. Frågan är då vad du ska med en ny cylinder till, gör rent den här och köp ny kolv....

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Chris Ash skrev:
Nu syns det jävligt dåligt, men visst fan har kolvringarna nypit fast i spåren? Dessutom ser det ut som om den spikat mot avgasporten. Frågan är då vad du ska med en ny cylinder till, gör rent den här och köp ny kolv....

Nja det är tillräckligt grova repor i cylinder så att man måste fixa dom om man ska andvända den igen :(

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
NatoN skrev:
Nja det är tillräckligt grova repor i cylinder så att man måste fixa dom om man ska andvända den igen :(

Du är säker på att det är repor och inte bara alurester? Jag har sett mer än en felfri cylinder betecknas som skrot bara för det.....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Edholm skrev:
exakt.. Lite saltsyra sen är saken klar.. :)

Om nikasilen ska repas "grovt" så måste det har varit lösa delar som kilats fast mellan cylinder och kolv. Aldrig i helvete att den blir repad av en nypning.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Chris Ash skrev:
Om nikasilen ska repas "grovt" så måste det har varit lösa delar som kilats fast mellan cylinder och kolv. Aldrig i helvete att den blir repad av en nypning.

Varför citerar du mig? :tungan Håller med till fullo :tummenupp

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Välkommen till klubben. Jag kom typ lika långt som dig när jag hade Malossi 180cc i NSR'en förrförra året. Men då var det 5500 i sjön. :fyllisar

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
har du uteslutit att du inte har vänt kolven fel? dvs kolvringarnas skarvar får fel spår att gå i cylinderloppet

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
SpeedAbuser skrev:
Välkommen till klubben. Jag kom typ lika långt som dig när jag hade Malossi 180cc i NSR'en förrförra året. Men då var det 5500 i sjön. :fyllisar

Hur kom det sig att den skar då?

frew skrev:
har du uteslutit att du inte har vänt kolven fel? dvs kolvringarnas skarvar får fel spår att gå i cylinderloppet

Hah, nej kolven satt åt rätt håll.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...