196 cm och söker mc

s96talle

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
Svart
Hej

Försökte söka efter gamla diskussioner kring mc för ståtliga personer men sök funktionen älskade inte mig.

Jag är 196 cm och skall skaffa min första mc, betuttad i Ducati Monster...

Men frågan är om jag i längden orkar med en såpass liten mc, vilka andra hojar kan jag titta på i 600-750 klassen för långa herrar?

Tacksam för svar

Daniel

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Halloj.....

En annan italienare Aprilia. Jag är 192cm å trivs kanon på min Falco. 30mil i stöten inga problem, å så är den relativt pigg oxå ca 130hk ostrypt.

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Aprilia Mille
Kawa zx9r
Triumph Sprint ST

Sen finns det säkert fler men inte som jag provat, gillar du ducce så prova millen, det är mitt tips, är 192 cm själv och det är inte många man sitter bra på.

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Jag är 192cm lång och har provat min brors (191cm) monster. Ingen höjdare, skulle inte gärna åka längre än 5mil i sträck, absolut inte på en rak väg iaf!
Har själv en VFR 750F -93, har än så länge bara kört 27 mil i år (nyinköpt) men trivs kanon på den sitsen! Lycka till!

Fredrik GSX

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
1997 Suzuki TL1000S(såld)1983 Moto Martin GSXR1100W(såld)1979 Suzuki GS1000E(såld) 2005 Suzuki Bandit 1200 (kvar)
Min förra en tl 1000s var skön, mitt nuvarande hopplock är ännu skönare! varför är bara 600-750 intressant?

(jag är 196 cm, eller var det 1999 när jag mätte mig i lumpen, har inte mätt sedan!)

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Är själv 193 cm och kör en Mille. Inga probs där inte. Som att sitta i en divan! :gnissla

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
vafö inte en multistrada?

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Vägkungen
Är själv 2 meter. Därav valet av Tigern. På det Engelska forumet visade sig att de flesta Tiger ägare var över 188.

Men´det är väll sporthoj du undrar över? Själv sitter jag kanon på alla R1ór och då borde väll R6´orna passa om det är en 600 du är ute efter?

Det är bara ut och testa! :D

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
BMW bygger hojjar för resliga nordmän verkar det som, brukar vara bekväma.
K1200S är rymlig och lagom sportig kanske.
Annars kan man ju fundera på en KTM 950, finns ju både äventyrsbajk och som naken "stritfajter".

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Kolla på sportouring hojarna tex Hayabusa,Blackbird osv dom brukar rymma en fullvuxen karl,om du nu kan tänka dig en sådan.

Är själv 190cm kör X11 (dvs en Blackbird utan kåpor) och sitter skönt.

Satt för övrigt väldigt bevämt på Superduken.

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Imaginär R1
Pebl skrev:
BMW bygger hojjar för resliga nordmän verkar det som, brukar vara bekväma.
K1200S är rymlig och lagom sportig kanske.
Annars kan man ju fundera på en KTM 950, finns ju både äventyrsbajk och som naken "stritfajter".

Kan bara hålla med! Provsatt en k 1200 s och överväger kraftigt att byta ut fotöljen hemma i vardagsrummet mot en sån! På en god 2:a plats kommer Blackbird och sprint st!

s96talle

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
Svart
Tackar för bra och snabba svar...

Nu skall det surfas kring alla tips ni gett mig....

Solen skiner!

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Själv stoltserar jag med mina dryga 2 meter, och jag tyckte faktiskt att jag satt ganska bra på min gamla FZR1000 -90 som jag ägde för 2 somrar sen... Dock var det min första "stora" hoj, så mina krav kanske inte var de högsta... :) Men en och annan 10-mila resa gjorde jag nog, och inte led jag av det.

Nu söker jag dock ny hoj, något i stil med en Caponord eller Traja Tiger.

Önskar dig lycka till i hojsökandet!

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
s96talle skrev:
Hej

Försökte söka efter gamla diskussioner kring mc för ståtliga personer men sök funktionen älskade inte mig.

Jag är 196 cm och skall skaffa min första mc, betuttad i Ducati Monster...

Men frågan är om jag i längden orkar med en såpass liten mc, vilka andra hojar kan jag titta på i 600-750 klassen för långa herrar?

Tacksam för svar

Daniel

Vill du ha en bekväm twin med låg effekt (bor i G-borg ser jag) finns Yamaha Bulldog. Billigt ägande, och du ser inte ut som en flaggstång på den.

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Jag som är 196 cm har kört Triumph Sprint RS i fem säsonger. Grym komfort för långa personer :)

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Ett billigt och bra alternativ är ju CBR 600
Jag är 190cm och sitter kanon, gott om plats, mycket rymligare än gamla blade t.ex.
finns för övrigt en till salu i närheten... :rolleyes:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
zx9r är kanon för mig, Jag är iofs "bara" 191cm. men jag känner mig som en cirkusbjörn på en 600, iaf R6.
Läste mycket begagnattester i bikes begköparguide. där var zx9r den sporthojen (av de vanliga 4 som alltid testades, cbr929, R1, GSX1000R och zx9r) som hade rymligast förarplats. jag upplever också ofta på nyare hojar att tanken är lägre så jag får inte in benen under, detta var väldigt tydligt på gixxer 750r -00 och frammåt. hittills har jag kört 240 mil och kan endast klaga på zx9:ans offroadegenskaper... :rolleyes:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA