Tog kortet 83 och har aldrig varit utan hoj. Ägt 2 kardanhojar, båda R1200R av olika generationer. Den första är irrelevant då den efter ett svanhopp kraschade stenbotten i en sjö. Hann ha den 6 dagar och lärde mig avsky telelever.Nu känner jag mig ju, som den som först tog upp kedjefrågan, lite träffad...
Jag har ju själv enbart kört elva år hoj på den saltfria delen av året och det inbegriper en del kedjevård som jag så gärna gör därför att hojåkningen är en njutning, alltså inget besvär. Om hojåkningen bara skulle vara ett nödvändigt ont för att ta sig från A till B skulle jag nog tänka att det var något tråkigt som jag gärna skulle slippa, särskilt med tanke på att saltslasket innebär att det behöver ske oftare. Men ingenting är omöjligt! Om du kör hoj för att du vill är det inget problem.
Den andra en -15 med ett oscillerande bakhjul. Det redde de aldrig ut.
Kedja, annan hoj, annat märke också dyrt att hålla rullande. Den välrenommerade märkesverkstaden sabbade mitt flång nya drivpaket genom att toksträcka den vid service. 50 mil hem och inga verktyg. Tack för det.