Tjenare!
Kör en kawasaki ZX9R -96 med strax över 7000 mil på mätaren
Trots miltalet så går hojen fint förutom att 2:an började hugga ibland förra säsongen för att slutligen sluta fungera, vad som händer är att den hoppar ur när man lägger i den och accelererar, men ligger kvar så länge man inte drar i gasen.
Har förstått att detta är ett vanligt problem på kawa och kompisens pappa har slipat om många låder, sk. undercutat vilket jag förstår ska lösa problemet.
NU till frågan, kommer man åt dreven genom att bara lossa tråget under motorn eller måste hela motorn delas?
Hur svårt är jobbet att få ut dom respektive montera tillbaka?
Kan lägga till att jag i vinter plockat sönder och bytt alla lager och packningar i motorn på min Volvo 855 T5R och den funkar fin fint, har inte tummen mitt i näven alltså
Har Haynes verkstadshandbok men att få tips och info från folk som gjort det själv är ett stort plus i mina ögon =)
Mvh. Johan Sandgren
Kör en kawasaki ZX9R -96 med strax över 7000 mil på mätaren
Trots miltalet så går hojen fint förutom att 2:an började hugga ibland förra säsongen för att slutligen sluta fungera, vad som händer är att den hoppar ur när man lägger i den och accelererar, men ligger kvar så länge man inte drar i gasen.
Har förstått att detta är ett vanligt problem på kawa och kompisens pappa har slipat om många låder, sk. undercutat vilket jag förstår ska lösa problemet.
NU till frågan, kommer man åt dreven genom att bara lossa tråget under motorn eller måste hela motorn delas?
Hur svårt är jobbet att få ut dom respektive montera tillbaka?
Kan lägga till att jag i vinter plockat sönder och bytt alla lager och packningar i motorn på min Volvo 855 T5R och den funkar fin fint, har inte tummen mitt i näven alltså
Har Haynes verkstadshandbok men att få tips och info från folk som gjort det själv är ett stort plus i mina ögon =)
Mvh. Johan Sandgren