2 månader efter min vurpa

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
2 månader efter min vurpa den 7 maj 2006 - fram till idag

hej på er igen. länge sen jag var här.. körde tydligen över rimforsarondellen i hög fart den 7 maj och därför har stolen ag skriver från hjul under.. är just hemkommen från en månad på intensiven och en månad på ortopeden i lkpg. jag minns inget från att jag satte mig på hojen och jag undrar vad sjutton som hänt. har kört vägen förr och borde inte missat rondellen.

jag bröt höftben, bäckenet, högerbenet. massa revben, armen är mosaik och har opererats 4 ggr. båda lungorna var punkterade och det är underbart att jag lever.. ryggen och huvvet fick inte en skråma. förhoppningsvis kommer jag kunna gå igen men efter mycket träning.

Jag ska berätta mer om detta äventyr men orkar inte skriva så mycket nu. om någon vet eller bara hört om olyckan så berätta gärna. jag vill samlA ledtrådar så jag kan reda ut vad som hände den 7 maj.. kör FÖRsiktigt! :Bugar

Bifogat

• tn_stefan.jpg
    tn_stefan.jpg
    68.1 KB · Visningar: 3,545
Last edited:

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
kurre3 skrev:
2268884 hej på er igen. länge sen jag var här.. körde tydligen över rimforsarondellen i hög fart den 7 maj och därför har stolen ag skriver från hjul under.. är just hemkommen från en månad på intensiven och en månad på ortopeden i lkpg. jag minns inget från att jag satte mig på hojen och jag undrar vad sjutton som hänt. har kört vägen förr och borde inte missat rondellen.

jag bröt höftben, bäckenet, högerbenet. massa revben, armen är mosaik och har opererats 4 ggr. båda lungorna var punkterade och det är underbart att jag lever.. ryggen och huvvet fick inte en skråma. förhoppningsvis kommer jag kunna gå igen men efter mycket träning.

Jag ska berätta mer om detta äventyr men orkar inte skriva så mycket nu. om någon vet eller bara hört om olyckan så berätta gärna. jag vill samlA ledtrådar så jag kan reda ut vad som hände den 7 maj.. kör FÖRsiktigt! :Bugar
Skönt att ha dig tillbaka på forumet :tummenupp
Krya på dig nu och ta rehabiliteringen på alvar den första tiden är ofta avgörande för hur mycket rörelseförmåga man får tillbaka.
Så lycka till med rehab och krya på dig.
Mvh Martin

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Fy faan vilken resa du varit med om.

Krya på dig nu...........

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
kurre3 skrev:
2268884 hej på er igen. länge sen jag var här.. körde tydligen över rimforsarondellen i hög fart den 7 maj och därför har stolen ag skriver från hjul under.. är just hemkommen från en månad på intensiven och en månad på ortopeden i lkpg. jag minns inget från att jag satte mig på hojen och jag undrar vad sjutton som hänt. har kört vägen förr och borde inte missat rondellen.

Men huga! De lät inte skoj!
Glädjer mig att du klarat rygg och huvud iaf. Får vi hålla tummarna på att du kommer bli helt återställd, vilket jag inte tvivlar på.
Lycka till med tillfrisknanden!

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Fy fan. Båda lungorna punkterade, det måste ha varit nära.. :näsblod Lycka till med din rehabilitering nu, så att du blir fit-for-fight igen och kan köra. :tummenupp

Clic!

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Daytona 955i
Fantastiskt att du lever!
Tacka personalen på lasarettet en gång extra. Hoppas allt flyter på med rehabiliteringen. Klart du ska GÅ!!! o så småningom kliva upp på bajken igen. Krya på dej!

/Lasse

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Ingen dålig vurpa, härligt att du har livet i behåll!

Du har en jobbig tid med rehab framför dig när du kliver ur rullstolen men det är bara att bita ihop! Du verkar vara positiv och det är huvudsaken.

Polisen bör väl ha hört vittnen? Där bör ju det mesta finnas.

Krya på dig!

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Damn...

Vilken grej.... den olyckan gick jag misste om.. för mycket olyckor helt enkelt..

Hoppas allt reder ut sig..

Taylor

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
R1 05
re

Fy det var inte lite skador du fick! jag bröt nyckelben, revben, skulderblad
och en lunga för 3 veckor sedan, men känns som ingenting mot dig!

Hoppas att du kryar på dig och att det går bra med rehab!

T

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hoppsan! Bra att höra att du är på väg att läka! Sådant där vill man inte vara med om! hubba

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Helt plötsligt så känns det inte lika kul att köpa hoj imorgon...

Skönt att det gick så pass väl som det ändå gjorde :tummenupp

Krya på dig!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Det låter som en riktigt ordentlig & otäck vurpa.
men som du själv skriver, Du är glad att du lever & jag kan inget annat än hålla med.
Lycka till med rehab & träning :tummenupp

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Satan i gatan.. tur att du klarade livhanken får man säga....

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
ZX-6R
tur att du klara dig!
hoppas det går bra med reabiliteringen
ger iaf mig tankeställare att ja ska köra försiktigt

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Ni är bäst, skönt att vara tillbaka. Ska lova att göra mitt bästa i rehab-tider.

obs. kände ju stefan som dog och fick reda på hans olycka på sviestad samma dag som de väckte mig i respirator på intensiven. Har aldrigt mått sämre.. han han inte ens på martin, sajks begravning som han hade styrt upp en del med själv. han hade varit och hälsat på mig när jag låg nedsövd på iva dagarna innan han körde i. Dagarna före min vurpa så var vi i nkpg och festade. Dan efter sålde stefan sin nyköpta cbr1000 till min vän simon. stefan mådde inte bra av att köra på gata sedan martin körde i i linghem. stefans föräldrar blev så rörda och lyckliga och tänkte väl att endast banåkning var säkert.. Fy vilken skräckhistoria. Hoppas man vidtar åtgärder och gör banan ännu säkrare i framtiden. det här får bli en tung sommar. sköt om er!

Ronin

Medslem
Gick med
23 May 2004
Hoj
KawaHonda
Låter som en otäck olycka. Tur i oturen att du klarade livhanken.
Nu hoppas vi att rehab går bra så att du kommer ur rullstolen och kan gå för egen maskin igen.

Läste om denna olyckan på nyheterna, precis efter att den skett.
Vägen är ju spikrak både före och efter den där rondellen, så jag kan förstå att du undrar vad som gick snett. Om du får reda på något, och orkar skriva om det, så är vi nog flera som är "nyfikna" på vad som skett.

Krya på dig!

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Ush... Krya på dej! Och hoppas verkligen att rehab går bra! :pannkyss

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar