2 månader efter min vurpa

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
oj shit krya på dig ..
ta rehaben på allvarr har hjälpt mig mycket oxå .
men då va det inte mc olycka , bil olycka .lyssna på vad sjukgymnasten säger oavsett om dom kan vara besvärliga ibland

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Skönt att höra att du är vid livet. Har inträffat på tok för många mc-olyckor med dödlig utgång på kort tid.
Hoppas att du kan få klarhet i vad som hände vid olyckstillfället.
Se nu till att träna så du blir helt återställd igen!

Ett stort krya på dig!!! :pannkyss

/Johanna

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
Säger som Kayo när hon var med i fångarna på fortet.

"KÄÄMPAAA"

Du kommer klara det galant med den inställnigen du har.
JOBBA JOBBA JOOÅÅBA
Krya på dig nu

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Lycka till med fortsättningen, mitt jobbiga munsår känns inte så allvarligt längre. :confused:

Du är snart tillbaka på benen! :tummenupp

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Lycka till!
Och ge inte upp, för det kommer säkert komma stunder då allt bara känns förjävligt..

Hoppas allt går bra, tur att du klarade ryggen och huvudet.. Dom påstår ju att det är viktiga saker :D
Lycka till!

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Hej!

Jag smiskade in i ett vajerräcke den 19/6. Minns inte heller vad som hände. Men jag har pratat med Polisen, och de har via vittnen berättat för mig vad som hände.

Nu klarade jag mig oförskämt bra, med tanke på oddsen. Låg inte längre än 4 dagar på sjukhuset innan jag tjatade mig hem. Fast nu har man rehab att vänta på, då mitt knä vart krossat.

Min närmaste vän brukar komma med sin teori som han kallar "80/20-regeln". Den har två innebörder:
1. om man lägger ner 80% av sin energi på att planera, så blir det inte mera än max 20% fel. Med andra ord, planera mera.
2. När man tror att man är helt slut och inte orkar mera. Då har man bara nått 80%, och har fortfarande 20% kvar att ge. alltså, ge inte upp för än man svimmar av trötthet = 100% uttröttad.

Sensmoralen: 80/20-regeln säger, planera innan man gör det och sen gör man det tills man svimmar! :näsblod

Hoppas att du går bra för dig med din Rehab, och tänk 80/20. :banana

Mvh, Anders.

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Ugglan skrev:
2269915 Hej!

Jag smiskade in i ett vajerräcke den 19/6. Minns inte heller vad som hände. Men jag har pratat med Polisen, och de har via vittnen berättat för mig vad som hände.

Nu klarade jag mig oförskämt bra, med tanke på oddsen. Låg inte längre än 4 dagar på sjukhuset innan jag tjatade mig hem. Fast nu har man rehab att vänta på, då mitt knä vart krossat.

Min närmaste vän brukar komma med sin teori som han kallar "80/20-regeln". Den har två innebörder:
1. om man lägger ner 80% av sin energi på att planera, så blir det inte mera än max 20% fel. Med andra ord, planera mera.
2. När man tror att man är helt slut och inte orkar mera. Då har man bara nått 80%, och har fortfarande 20% kvar att ge. alltså, ge inte upp för än man svimmar av trötthet = 100% uttröttad.

Sensmoralen: 80/20-regeln säger, planera innan man gör det och sen gör man det tills man svimmar! :näsblod

Hoppas att du går bra för dig med din Rehab, och tänk 80/20. :banana

Mvh, Anders.

Det låter mkt bra. tack för tipsen! Och tack alla andra som skriver och peppar! :)

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
kurre3 skrev:
2270189 Det låter mkt bra. tack för tipsen! Och tack alla andra som skriver och peppar! :)

Vad blir det för hoj nästa sesong? :tomten
...för jag antar att du har intresset kvar, då du fortfarande vill titta in här! :tummenupp

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Krya pa dig, Grabben!

Kan bara halla med om 20/80 regeln. Och nar det kanns som javligast, sa ta 5 min paus o fortsatt sen.

Simma lugnt!

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Hoj
zx10r -05
Otäcka skador. Skönt att du lever.
Krya på dig nu, och var en "fighter".

Men det låter som om du är en redan! :tummenupp

Baardh

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
ZX7R-TIC
Hoppas allt går bra med rehaben! tråkigt att höra det som hänt, har varit lite orolig när man inte har vetat hur det var med dig.

Nu inser jag vilken tur jag hade i min krasch förra året när man läser om dina skador!

krya på dig!
//Baardh

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Åh fy fan så läskigt. Skönt att du klarade dig! Änglavakt.
Hoppas du håller humöret uppe och blir helt återställd snart! Vi behöver dig ute på banan som fotograf :tummenupp

Ta vara på livet allihopa!

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Eeey man! låter inte kul det där. Man får sig några tankeställare.

Skönt att se att du är hemma och pallar gå in och prata med oss iaf!

Som någon tidigare skrev får du gärna skriva ner några rader om vad som verkligen hände för många är nog nyfikna.

Så hoppas jag att få se dig på hojjen senast nästa sommar igen!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
shit. första olyckstråden som verkligen får mig att tänka lite. Skön instälning till allt, trots allt... Lycka till med rehab, sikta på riverdance så kommer du hamna nå´nstan där Jag är när det blir klart och det går ju att leva med.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln