Forzavale
Sporthojsnörd
Jag hade hängt av ljuddämparna och kollat kolvryggrarna bara för att vara säker.
Hur menar du nu?
Jag hade hängt av ljuddämparna och kollat kolvryggrarna bara för att vara säker.
Hur menar du nu?
För att förvissa mig om att den inte ligger och smånyper. om inte annat för att få lite ro i själen.
Som sagt om du nu kollat hela bränslelinan har du inte så mycket kvar.
Kollat så att flotörerna fungerar som dom ska samt att det är rätt nivå i förgasarna?
Inte kollat något av de. Hur gör jag?
hade typ samma problem för många år sedan med en likadan hoj.
tog du ur emmulsionsrören när du rengjorde förgasarna?
i mitt fall var det fullt med gegg i hålen i emmulsionsrören.
viktigt att man tar ur dom och håller upp dom mot ljuset och kollar.
Nu har jag gjort lite olika saker - utan resultat.
Jag fick för mig att det var på mellanregistret som den gick dåligt, så jag höjde trottelnålarna ett hack, och inbillade mig att det blev lite bättre, men inte bra. Så jag höjde ett hack till, men då gick den bara dåligt och för fett. Så jag sänkte igen och nu är ju det uteslutet.
Efter fler provkörningar så kom jag istället fram till att det är på fullgas problemet händer. Så jag kollade huvudmunstycket, 310 satt i. Jag hade 340 och 420 hemma så jag provade med 340 och det kändes rätt bra, den varvade ut och gick bra, men med exakt samma problem, men nu kändes det som den fick för mycket, eftersom när den började dö och hacka så släppte jag gasen lite och den började ta sig igen.
Nu har jag inte hunnit testa med de förra munstycket igen för att se om det är samma sak där, att den får lite för mycket. Jag tog bara för givet att den fick lite mycket innan. Men kan det kanske vara så att den får för mycket på fullgas och att den då surar igen lite? Kan ju stämma eftersom det hjälper inte att choka när problemet uppstår.
Måste ju fixa mindre munstycke också, men hur stora hopp ska man testa? Det minsta jag har nu är 310, som satt i från början. Och det är ju ganska stort. Så hur många ska man fixa och hur stora hopp?
Original huvudmunstycke är 240 annars.
Jag vet. Har ju trimpipor och andra reeds och öppnad luftburk. Så det är somsagt möjligt att 310 är lite stort.
310 satt på när jag köpte den, så jag har inget mindre.
Har haft manga RD350YPVS. Tror aldrig man korde med storre an 270 max 280 i huvudmunstycken pa std fuggarna med trimpipor, reeds och tom helt oppna 'KN-typ' filter eller hela det stora locket pa std luftburken bort tagen.. Prova du med 260-270 huvudmunstycken....
Och kolla flottornivan. Det ar ganska latt att utan avsikt komma at blacket som man staller in flottornivan med om/nar man plockar/rengor med fuggarna..
Tack för de!
Ska fixa 260, 270, 280, 290.
Även om du har för stort huvudmunstycke så skall den inte dö undan för dig, på sin höjd fyrtakta och sluta varva.
Som sagt har du kollat hela bränslelinan (flödar kranen fyllt, släpper nålarna på fullt, rätt flottörhöjd) så har du inte så mycket kvar förutom tänssystem (spolar/cdi går varma) och rent mekaniskt (nyper).
Nej det har jag inte gjort. Vilka rör är det?
Kranen flödar iaf.
Varför skulle den nypa?
Flödar nålmunstyckena riktigt, var ligger flottörnivån?
Skulle jag också vilja veta .
Aldrig hört talas om, men kan ju kanske vara bra att rensa om dessa är så pass viktiga?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |