200 hk

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bänkade min Lloyd förra veckan. Vågar dock inte närma mig bänken så att jag kan ladda upp dynopapprena än, rullen har precis varvat ned till 496 knutar.

/Steve
 

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
yes, jag har också märkt av det.
frågan jag ställer mig är snarare, vad har andra med vad jag har min hoj till med att göra?

fet med effekt:tummenupp

min k3a e bänkad till 168hk/119Nm
och har samma recept som din.
rätt ok med tanke på att den har gått 2600mil

warriorn plockade vi ut 93hk/148Nm!:banana
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Bänkade min Lloyd förra veckan. Vågar dock inte närma mig bänken så att jag kan ladda upp dynopapprena än, rullen har precis varvat ned till 496 knutar.

/Steve

Hehe... nämn inte så högt när du körde gällivare - pite havsbad på 1½ timme bara för då tar det väl hus i helvete hos moraltanterna:D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hehe... nämn inte så högt när du körde gällivare - pite havsbad på 1½ timme bara för då tar det väl hus i helvete hos moraltanterna:D

Nej fan, det ska jag inte göra. Fast den gången låg det ju en sänkt surporsche framför.....med så breda pupper att jag inte kunde inte köra om sovsäcken förrän vid Mattisudden. Nästa gång tar jag E10:an. Det blir ju lite längre men åas kan hon ju varva ur lite bättre tänkte jag
 

shuko_r1

racer
Gick med
4 Aug 2009
Ort
i garaget
Hoj
R1 ++++godis
Känns som att diskussionen har varit uppe förr...

Jag får hela tiden intrycket på det här forumet att för att man ska få tillåtelse att öka effekten så måste man måste kunna utnyttja hela hojen till max.

Kan man inte få vara långsammare än rossi och ändå tycka att det är kul med mkt effekt?

Och att påstå att det endast är på femmans växel som man märker nån skillnad ifall du har 200hk, bevisar bara hur lite du vet vad du pratar om...

du har en viss poäng ! men menar mest att har du så mycket pulver går det ju bara på bakhjulet heeela tiden om du inte sitter på framskärmen dvs :glömdet:glömdet
 

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
vad gör 10 extra hästar om föraren är tjock(väger mycket)? ?

obs, inget mot trådskaparen bör tilläggas!
 

sandersen

Live like there is no tomorrow.
Gick med
24 Feb 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gsxr 600
...och jag känner en kille som har en bromsbänk som visar 50 hästar för mycket och alla blir skitglada.

Ja precis, då får man mera kunder, för alla vill testa sin hoj på en omedveten glädjebänk. Alla bromsbänkar ska man ta med en stor nypa salt!!! Kan du köra ifrån alla på bana så vet du att hojen går bra!
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
...och en polare till mig hade en en Crescent Compact med soppatanken fasttejpad på pakethållaren som gjorde 135 km/h i medlut och hemlängtan...

MIN Compact gjorde 90...men det var fan med liv och hälsa som insats man körde den....Var så jävla ramsned att det fysiskt inte gick att bara lämna ett hjulspår efter sig, det var alltid två...:D

Vinner jag???:arsele
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
vad gör 10 extra hästar om föraren är tjock(väger mycket)? ?

obs, inget mot trådskaparen bör tilläggas!

Föraren var ju tjock säkerligen från början med så då gör det 10HK + för honom/henne.

Sammanfattning: Exakt lika mycket som för alla andra.
 

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
MIN Compact gjorde 90...men det var fan med liv och hälsa som insats man körde den....Var så jävla ramsned att det fysiskt inte gick att bara lämna ett hjulspår efter sig, det var alltid två...:D

Vinner jag???:arsele

Ahh, klassiska MT-5-syndromet. Bakhjulet utanför tailen i sidled :näsblod

Jag var inte helt ironisk dock. Polarens Compact var sjukt snabb...och hade tanken fasttejpad på pakethållaren....och gjorde i alla fall drygt hundra i medlut och hemlängtan...och hade kraftigt skev ram. Det var en väldigt märklig upplevelse att köra ett tvåhjuligt fordon med praktiskt taget damcykelram i 100+....!

EDIT: Om du vinner eller inte? Vi kan kalla det oavgjort! :)
 

phatbastard

Lindblad
Gick med
15 Jun 2008
Ort
Lycksele
Hoj
SukiSuki Tusen Nolltre
Känns som att diskussionen har varit uppe förr...

Jag får hela tiden intrycket på det här forumet att för att man ska få tillåtelse att öka effekten så måste man måste kunna utnyttja hela hojen till max.

Kan man inte få vara långsammare än rossi och ändå tycka att det är kul med mkt effekt?

Och att påstå att det endast är på femmans växel som man märker nån skillnad ifall du har 200hk, bevisar bara hur lite du vet vad du pratar om...

Du har helt rätt! Det är även så i den sk. världen som existerar utanför detta forum (ja det finns en sån :D). Vad ska du ha så mycket effekt till? Du kan aldrig utnyttja det, bjäbb, bjäbb, gnäll, gnäll, etc. etc. De flesta nöjer sig med lite, andra vill ha mer. Men i de flesta fall så är det bara den gamla rostiga svenska avundsjukan som talar. Sen att rossi lär torka av min hoj så det står härliga till med en cresent trampis gör mig ingenting :)
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Det är också skillnad på Hästkrafter och Hästkrafter.
 

Bifogat

  • thumbelina_liten.jpg
    thumbelina_liten.jpg
    33.7 KB · Visningar: 40
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top