200 hk

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Tidsmässigt på (svensk) bana så är det ingen större vits med t ex 1000 jämfört med 600. Framförallt inte för amatörer.

Men för lekfaktorn så är ju mer pulver mer kul.. (vrid oxå för den delen).



*disclaimer: jag har kört annat än 600*

Jupp. Var det inte någon MC-tidning som kom fram till att Sugi 750 och Ducati 848 var optimala för svenska banor?
När jag körde på Gotland ring i somras blev jag rövk****ad av en motard i varenda kurva. På rakan tog jag honom men i kurvorna var PBS (Puckot Bakom Styret) mer avgörande än effekten. Brukar vara så...

Lekfaktorn är kul, speciellt för de födda nästan på 90-talet, men jag undrar FORTFARANDE vad skämtet var! :confused:
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Kul att den går friskt MEN, nått är galet med mätningen...med de modifieringarna du gjort så borde hojen ge runt 175-178Hk på slangen. 195hk är WAY för mycket sen kan det vara fredags ex så mycket suzuki vill, luktar glädjebänk alternativt att det är veveffekt och bänkarn glömt ticka för rútan att rull motståndet inte skall adderas på kurvan (undre kurvan på pappret).

Oavsett det, skön hoj, kör så det ryker!
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kul att den går friskt MEN, nått är galet med mätningen...med de modifieringarna du gjort så borde hojen ge runt 175-178Hk på slangen. 195hk är WAY för mycket sen kan det vara fredags ex så mycket suzuki vill, luktar glädjebänk alternativt att det är veveffekt och bänkarn glömt ticka för rútan att rull motståndet inte skall adderas på kurvan (undre kurvan på pappret).

Oavsett det, skön hoj, kör så det ryker!

Är det INGEN som läser den vita textraden under Hojsmileyn i första inlägget? :D

Min bänk visar för lite effekt jämfört med mina "konkurrenter" därav går många av mina kunders hojar saktare än liknande.
Däremot om man byter ut DIN eller SAE mot uncorrected så går hojarna fortare på gatan.
Sånt är riktigt spännande. :D
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Är det INGEN som läser den vita textraden under Hojsmileyn i första inlägget? :D

Min bänk visar för lite effekt jämfört med mina "konkurrenter" därav går många av mina kunders hojar saktare än liknande.
Däremot om man byter ut DIN eller SAE mot uncorrected så går hojarna fortare på gatan.
Sånt är riktigt spännande. :D

Va fäen...luras ni :huvet
Nope missade tydligen det...så nu blir det kuddsnusk i sovrummet *häpp*
:D
 

schizophrana

Guest
Va fäen...luras ni :huvet
Nope missade tydligen det...så nu blir det kuddsnusk i sovrummet *häpp*
:D

Ja sorry, lurades lite sådär på kvällskvisten, smidde onda planer med Dr. Bike och hans eventuella medverkande av min bänkning, men eftersom herrn ligger på playan trodde han att det inte skulle funka.

MEN

detta är faktiskt en bekant till mig med en K7a som skickade, det är hans fulla övertygelse om att hojen går sådär orginal för han vet inte vad som är gjort med den för han köpte den precis. Tyckte jag skulle dela detta glädjepapper med er och se vem som gick på det eller inte. :fniss
 

Dr.Bike

Guest
Ja sorry, lurades lite sådär på kvällskvisten, smidde onda planer med Dr. Bike och hans eventuella medverkande av min bänkning, men eftersom herrn ligger på playan trodde han att det inte skulle funka.

MEN

detta är faktiskt en bekant till mig med en K7a som skickade, det är hans fulla övertygelse om att hojen går sådär orginal för han vet inte vad som är gjort med den för han köpte den precis. Tyckte jag skulle dela detta glädjepapper med er och se vem som gick på det eller inte. :fniss

Hä hä! :D

Got them there girl! ;)

Inte många i tråden som anade ugglor i mossen... och du fick ju ihop en riktigt rolig tråd! Humor minsann :tummenupp

F.ö kan rapporteras från "playan" att jag blivit en ofrivillig Redneck...
Förbaskade sol!
HUr har ni det därhemma?
Skrapat rutor har jag hört :hoppskrat :cdevil moahahahahhaaa
 
Last edited:

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
pfff!
en jag känner har en gixxer k6 med 190 hästar på bakhjulet o vikt på 168 kg fulltankad o alla vätskor och godkänd för gata. What up!?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
pfff!
en jag känner har en gixxer k6 med 190 hästar på bakhjulet o vikt på 168 kg fulltankad o alla vätskor och godkänd för gata. What up!?

jag känner en som känner nån som hörde en säga att nån som denne känner hade en kusin som kände nån som hade en Honda MT5 med 70cc cyl och större förgasare som tillsammans med pulsdrift, drevning och efterbrännkammare i sliponet utvecklade 937,2 hk och gjorde mach 1. :hojraket
 

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
pfff!
en jag känner har en gixxer k6 med 190 hästar på bakhjulet o vikt på 168 kg fulltankad o alla vätskor och godkänd för gata. What up!?

...och en polare till mig hade en en Crescent Compact med soppatanken fasttejpad på pakethållaren som gjorde 135 km/h i medlut och hemlängtan...
 

schizophrana

Guest
då tror jag mest ! bull shit . testa en seriös bänk så får du nog helt andra siffror ! har gjort mer än så och testade i en elak bänk och det slutade på 160 på slangen

men du kör ju ghey retta :) klart det inte blir mer!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Här är mitt papper. Jag nådde iaf upp till 200. Slipon & luftfilter.

Photoshophästar räknas visst! :vrång
 

Bifogat

  • CIMG2181.jpg
    CIMG2181.jpg
    65.2 KB · Visningar: 162

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
:Bugar De här gjorde ni bra (TS & DrB) :tummenupp

dessutom verkar vissa fortfarande inte ha fattat. Garvar läppen av mig!
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
jag känner en som känner nån som hörde en säga att nån som denne känner hade en kusin som kände nån som hade en Honda MT5 med 70cc cyl och större förgasare som tillsammans med pulsdrift, drevning och efterbrännkammare i sliponet utvecklade 937,2 hk och gjorde mach 1. :hojraket

ahahahahahha :rofl :rofl :rofl
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
vad är poängen med så mycket effekt ! går ju inte att utnyttja det ändå om du inte ligger på femans växel och var ska du göra det ? går ju lite små fort då ! :va

Känns som att diskussionen har varit uppe förr...

Jag får hela tiden intrycket på det här forumet att för att man ska få tillåtelse att öka effekten så måste man måste kunna utnyttja hela hojen till max.

Kan man inte få vara långsammare än rossi och ändå tycka att det är kul med mkt effekt?

Och att påstå att det endast är på femmans växel som man märker nån skillnad ifall du har 200hk, bevisar bara hur lite du vet vad du pratar om...
 

schizophrana

Guest
Känns som att diskussionen har varit uppe förr...

Jag får hela tiden intrycket på det här forumet att för att man ska få tillåtelse att öka effekten så måste man måste kunna utnyttja hela hojen till max.

Kan man inte få vara långsammare än rossi och ändå tycka att det är kul med mkt effekt?

Och att påstå att det endast är på femmans växel som man märker nån skillnad ifall du har 200hk, bevisar bara hur lite du vet vad du pratar om...



yes, jag har också märkt av det.
frågan jag ställer mig är snarare, vad har andra med vad jag har min hoj till med att göra?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top