Då ska hjulet accelerera igen från 0-200. Då är de bra att ha helförsäkrat
det är väl det som alltid händer om man varit uppe i mer än 30 sekunder?
Då ska hjulet accelerera igen från 0-200. Då är de bra att ha helförsäkrat
Sopigt skämt i en sopig tråd tycker jag passar bra
Tror inte det händer mer än att hojen vill ner på de 2 igen. Momentkraften ger den effekten. Tror rycket i luften är försumbart om man tänker på vad som händer när framhjulet tar i backen i ca 200. Då ska hjulet accelerera igen från 0-200. Då är de bra att ha helförsäkrat
det är väl det som alltid händer om man varit uppe i mer än 30 sekunder?
Jag har provat och det händer ingenting, förutom när du sätter ner cyckeln så ryyyker det till jävligt mkt mer.
Sen när fick en sporthoj slangar i däcken ??? fattar inget haha
Tror rycket i luften är försumbart om man tänker på vad som händer när framhjulet tar i backen i ca 200. Då ska hjulet accelerera igen från 0-200. Då är de bra att ha helförsäkrat
Varför skulle man göra en sån sak...?
Om du gasar upp din gixxer i säg 60blås och håller den på slangen till 200 så kommer det lilla bromsarna ligger an att ha fått framhjulet att stanna av sig själv långt innan, utan att du bromsat.
Det rycker till lite grann när man går ner och ryker till lite grann när hjuler börjar snurra i 200 igen, ungefär som när ett flygplan landar.
OM du skulle haft motorkraften till att dra upp den i 200, (som bara vi turbo-nissar har ) så kan jag lova dig att nypa till med frambromsen inte är det första man tänker på...
Om man nu av någon anledning skulle få för sig att göra det så skulle det inte påverka speciellt mycket, gyroeffekten skulle vilja droppa ner den lite men inte så mycket...
Konstigare än så är det inte...
EDIT: Precis, inga konstigheter
inte för jag har nån erfarenhet att snaka om angående köra på slangen ,men tycker tråden va häftig .
kör 200 km upp på bakhjulet nyp frambromsen ,
där lär ju finns nåt som heter levande kraft
jag e helt övertygad att det hugger till nåt fruktansvärt i hojen.
ta en trampe hoj cykla iväg upp på bakhjulet nyp handbromsen kan tänka mej att man redan i den farten märker att det hugger till .
jag tycker min tanke verkar rimlig eller jag e helt ute o cyklar.
jag skulle då aldrig vilja köra på slangen, jag brukar sluta innan det ens gått hål på däcket
Jag funderade faktiskt så sent som igår kväll på vad som händer när man petar ned ett stillastående framhjul efter att ha kört på bakhjulet ett tag i, låt säga, 200 km/h. Jag gissade att det förmodligen skulle hugga till lite (kvalificerad gissning ). Förbaskat kul att någon annan än jag funderat på liknande saker, och ja, jag väntar på att snö-eländet ska smälta bort så jag kan ta mitt kort och prova själv.
Posta gärna en bild när du gör det.
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |