Då ska hjulet accelerera igen från 0-200. Då är de bra att ha helförsäkrat
det är väl det som alltid händer om man varit uppe i mer än 30 sekunder?
Då ska hjulet accelerera igen från 0-200. Då är de bra att ha helförsäkrat
Sopigt skämt i en sopig tråd tycker jag passar bra
Tror inte det händer mer än att hojen vill ner på de 2 igen. Momentkraften ger den effekten. Tror rycket i luften är försumbart om man tänker på vad som händer när framhjulet tar i backen i ca 200. Då ska hjulet accelerera igen från 0-200. Då är de bra att ha helförsäkrat
det är väl det som alltid händer om man varit uppe i mer än 30 sekunder?
Jag har provat och det händer ingenting, förutom när du sätter ner cyckeln så ryyyker det till jävligt mkt mer.
Sen när fick en sporthoj slangar i däcken ??? fattar inget haha
Tror rycket i luften är försumbart om man tänker på vad som händer när framhjulet tar i backen i ca 200. Då ska hjulet accelerera igen från 0-200. Då är de bra att ha helförsäkrat
Varför skulle man göra en sån sak...?
Om du gasar upp din gixxer i säg 60blås och håller den på slangen till 200 så kommer det lilla bromsarna ligger an att ha fått framhjulet att stanna av sig själv långt innan, utan att du bromsat.
Det rycker till lite grann när man går ner och ryker till lite grann när hjuler börjar snurra i 200 igen, ungefär som när ett flygplan landar.
OM du skulle haft motorkraften till att dra upp den i 200, (som bara vi turbo-nissar har ) så kan jag lova dig att nypa till med frambromsen inte är det första man tänker på...
Om man nu av någon anledning skulle få för sig att göra det så skulle det inte påverka speciellt mycket, gyroeffekten skulle vilja droppa ner den lite men inte så mycket...
Konstigare än så är det inte...
EDIT: Precis, inga konstigheter
inte för jag har nån erfarenhet att snaka om angående köra på slangen ,men tycker tråden va häftig .
kör 200 km upp på bakhjulet nyp frambromsen ,
där lär ju finns nåt som heter levande kraft
jag e helt övertygad att det hugger till nåt fruktansvärt i hojen.
ta en trampe hoj cykla iväg upp på bakhjulet nyp handbromsen kan tänka mej att man redan i den farten märker att det hugger till .
jag tycker min tanke verkar rimlig eller jag e helt ute o cyklar.
jag skulle då aldrig vilja köra på slangen, jag brukar sluta innan det ens gått hål på däcket
Jag funderade faktiskt så sent som igår kväll på vad som händer när man petar ned ett stillastående framhjul efter att ha kört på bakhjulet ett tag i, låt säga, 200 km/h. Jag gissade att det förmodligen skulle hugga till lite (kvalificerad gissning ). Förbaskat kul att någon annan än jag funderat på liknande saker, och ja, jag väntar på att snö-eländet ska smälta bort så jag kan ta mitt kort och prova själv.
Posta gärna en bild när du gör det.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |