2005-09-22 Inbjudan bankörning på Anderstorp långa öppet för alla!

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Huck skrev:
En 125a kan väl omöjligen överstiga 95db väl?
Inte ens med effektblås på va? :va

Och man behöver väl inte använda 1an på en 125a på allt för många ställlen på banan eller? :3freak
Har lite strul med 1ann växel just nu ska se om jag lyckas fixa det i tid.

Jag har aldrig kört där så vore rätt bra att veta.
Vad är det för 125:a?

porec skrev:
fan!

det tog mig en hel jävla dag att få på 2-1 systemet... aldrig att jag ska spilla 2 dagar för att få på och av det bara för att få åka lite på bana....

MEN JAG VILL......... måste hitta på nån lösning..!!!
Många har spillt mer än 2 dagar på att fundera, och få dit något skräp dom tyckt "borde klara" sig, kommit dit och fått åka hem. Men du gör som du vill... :rolleyes: Men aldrig i livet att du klarar av att "lura" dB mätaren. Du är inte den första som försökt... Gör som nr18 säger, bulta på original. Nu vet du ju hur man gör så du fixar det säkert på ett par timmar. (Hur kan det ta en hel dag att byta avgassystem, mycket kaffe, snack, öl o cigg?)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Bollox skrev:

Många har spillt mer än 2 dagar på att fundera, och få dit något skräp dom tyckt "borde klara" sig, kommit dit och fått åka hem. Men du gör som du vill... :rolleyes: Men aldrig i livet att du klarar av att "lura" dB mätaren. Du är inte den första som försökt... Gör som nr18 säger, bulta på original. Nu vet du ju hur man gör så du fixar det säkert på ett par timmar. (Hur kan det ta en hel dag att byta avgassystem, mycket kaffe, snack, öl o cigg?)

rören som går i varandra är lite långa eller nått, då det var lögn i helvetet att få på.. vi var 2 stycken och fick dra allt vi orkade åt vart sitt håll för att kunna få på dem... så jag var nära att börja kapa..! men kapar jag ner dem kanske 1 cm eller nått så borde det gå ganska smidigt... eller försöka lösa det med att göra ett så kallat slipon av mitt orginal... det vore ju det bästa..

Nån som vet hur man mäter bullerkravet? 95db vid vad? vid något speciellt varv eller nått.. eller får det aldrig vara mer??

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Bollox skrev:

Det är en ns125f -86 med micron helsystem med ruskigt dålig ull i.
Nu med fungerande växlar också :banana

Kom på att morssan hade en DB mätare på telefonen, vet dock ej hur bra den stämmer... om den stämmer alls dvs.

ska undersöka det i morgon.

Jag dyker nog upp om jag får med en kompis.

är det många platser kvar föresten?

Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
porec skrev:
rören som går i varandra är lite långa eller nått, då det var lögn i helvetet att få på.. vi var 2 stycken och fick dra allt vi orkade åt vart sitt håll för att kunna få på dem... så jag var nära att börja kapa..! men kapar jag ner dem kanske 1 cm eller nått så borde det gå ganska smidigt... eller försöka lösa det med att göra ett så kallat slipon av mitt orginal... det vore ju det bästa..

Nån som vet hur man mäter bullerkravet? 95db vid vad? vid något speciellt varv eller nått.. eller får det aldrig vara mer??
Synd att kapa sönder originalet, men att göra slipon av ett originalrör är en lysande idé! :tummenupp Kolla runt lite o se vad du kan hitta för originalburkar, kolla på foton o se om det går att passa i. 95dB vid en viss kolvhastighet ska det ju vara... Men din varvas säkert upp i en 6000 eller nåt. Sen mäts det vid förbipassering, och låter det för mycket då, blir det svartflagg.

Huck skrev:
Bollox skrev:

Det är en ns125f -86 med micron helsystem med ruskigt dålig ull i.
Nu med fungerande växlar också :banana

Kom på att morssan hade en DB mätare på telefonen, vet dock ej hur bra den stämmer... om den stämmer alls dvs.

ska undersöka det i morgon.

Jag dyker nog upp om jag får med en kompis.

är det många platser kvar föresten?

Ja oj då. Minns dom från när dom var jättepoppis i slutet av 80-talet. Dom brötade som satan med jollymoto pipor. Värsta Freddie Spencer-stuk o alla hade slutsålt på HRC dekaler... Mm vilken tid det var... Telefon som dB mätare, err visst prova du, håll den en meter från slutröret, i 45 graders vinkel så får du se. Varva 8-9000 för att vara på den säkra sidan.

Förresten vill du packa om dämparen ändå, du får mer effekt då :tummenupp

Antal platser är nog rätt ok, men fråga sleeplezz

Last edited:

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Bollox skrev:
Synd att kapa sönder originalet, men att göra slipon av ett originalrör är en lysande idé! :tummenupp Kolla runt lite o se vad du kan hitta för originalburkar, kolla på foton o se om det går att passa i. 95dB vid en viss kolvhastighet ska det ju vara... Men din varvas säkert upp i en 6000 eller nåt. Sen mäts det vid förbipassering, och låter det för mycket då, blir det svartflagg.

Ja oj då. Minns dom från när dom var jättepoppis i slutet av 80-talet. Dom brötade som satan med jollymoto pipor. Värsta Freddie Spencer-stuk o alla hade slutsålt på HRC dekaler... Mm vilken tid det var... Telefon som dB mätare, err visst prova du, håll den en meter från slutröret, i 45 graders vinkel så får du se. Varva 8-9000 för att vara på den säkra sidan.

Förresten vill du packa om dämparen ändå, du får mer effekt då :tummenupp

Antal platser är nog rätt ok, men fråga sleeplezz

Jag mätte upp ljudet med telefonen och mätte hela 108db vid ca 8-9k rpm
är det verkligen möjligt? :3freak
Höll ca en meter från slutdämparen

Packa om dämparen är dock omöjligt då den är svetsad efter en liten incident.
Det lät rätt krafigt när slutdämparen trillade av när jag var ute o körde :hihi

Men finns det inte någon stans man kan mäta upp ljudet riktigt?

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Huck skrev:
är det verkligen möjligt?

Vi får väl förutsätta att telefonen inte mäter tokfel, och i så fall är det väl fullt möjligt. MotoGp-hojarna ska la vara under 130 dB, och dom behöver ju ingen ljuddämpare alls.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Huck skrev:
är det verkligen möjligt? :3freak
Höll ca en meter från slutdämparen

Packa om dämparen är dock omöjligt då den är svetsad efter en liten incident.
Det lät rätt krafigt när slutdämparen trillade av när jag var ute o körde :hihi

Men finns det inte någon stans man kan mäta upp ljudet riktigt?
2-taktare låter rätt mycket med effektblås tyvärr... :( Men om du inte litar på telefonen så åk ut till banan o testa dina chanser. Men OM du får köra. Var beredd på att när du blir omkörd, så är det som et möte. Så snälla snälla, byt inte spår någonsin, låt dom köra om dig där dom vill/kan men ställ inte till det genom att försöka vara vänlig och flytta på dig. Det är ingen tävling så folk får snällt sitta o vänta på ett säkert(säkrare) omkörningstillfälle! :tummenupp

Så här såg det ut idag när jag var ute o övade lite :tungan

EDIT: En polare hann med att köra 49 mil på banan idag. :3freak

Bifogat

• Utgång depåkurvan_edited.JPG
    Utgång depåkurvan_edited.JPG
    116.6 KB · Visningar: 60
  • Knäskrap.JPG
    Knäskrap.JPG
    136.1 KB · Visningar: 62
Last edited:

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Hej!

Några som mailat och frågat om platstillgången. Det finns gott om plats och vädret verkar vara på vår sida denna gången också.

Väl mött på Anderstorp!

Mvh Martin

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Jippii vädret verkar än mer lovande! Då blir det lite gasa. Förhoppningsvis har alla fast & the furious wannabes lagt på dubbdäck :hihi

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Fick en fråga idag av en kille som jag inte kunde svara på så jag ställer den här: Om man skulle köra ihop med någon under kvällen imån, hur gäller försäkringar.. finns inga? får komma överens eller?? eller om jag åker och skulle komma nån i full fart in i mig bakifrån.. vems fel.. vem betalar skador?

Va lugna.. jag ska inte vara med imån, då jag inte har bytt till orginal dämpare..!! :hihi men nästa säsong :yoparty

Gantzert

ja trikker poolarvätska
Gick med
5 May 2004
Hoj
K5 och 1000rr
porec skrev:
Fick en fråga idag av en kille som jag inte kunde svara på så jag ställer den här: Om man skulle köra ihop med någon under kvällen imån, hur gäller försäkringar.. finns inga? får komma överens eller?? eller om jag åker och skulle komma nån i full fart in i mig bakifrån.. vems fel.. vem betalar skador?

Va lugna.. jag ska inte vara med imån, då jag inte har bytt till orginal dämpare..!! :hihi men nästa säsong :yoparty
Tu petala titt, o ja petala mit. te pli pra :tummenupp

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Jag är sugen....

Dock hur är de med mortad på anderstorp? Är de döden? Eller riktigt kul?

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
MHK skrev:
Jag är sugen....

Prova!! men jag skulle gissa på på döden. Är ju motsatsen till motardbana, långa rakor, bred bana, långa snabba svängar.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Swedie skrev:
om du betalar resan :hihi
Då skulle du må va? JAg kan bjuda på en Cola, kanske... :tummenupp

MHK skrev:
Jag är sugen....

Inga problem, det finns ett par andra som åker Motard på A-torp. Dom har skitkul när dom åker o pissar på GixxxXXxers i böjarna :hihi

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Hur många är det som kommer idag då? Undrar bara om jag måste tanka fullt i bilen eller inte... :hihi

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Bollox skrev:
Då skulle du må va? JAg kan bjuda på en Cola, kanske... :tummenupp

Inga problem, det finns ett par andra som åker Motard på A-torp. Dom har skitkul när dom åker o pissar på GixxxXXxers i böjarna :hihi

Aha där ser man.

Får ser hur jag gör. Men kommer gör jag!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln