2005-09-22 Inbjudan bankörning på Anderstorp långa öppet för alla!

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Vet att polaren klockade mig på 1.47.8..
Körde en vit Gsxr1000

Killen med blå Sv1000 på ca 1.50
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
vykort skrev:
Det var möjligtvis inte någon som tog kort på den vita 240:n? :confused: :banana
Jodå, jag gjorde det :tungan

Blå R1 skrev:
Vet att polaren klockade mig på 1.47.8..
Körde en vit Gsxr1000

Killen med blå Sv1000 på ca 1.50
Inte illa. Kapa 10 sekunder till o du kan kalla dig för jävligt snabb :tummenupp
 
Last edited:

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Bollox skrev:
Inte illa. Kapa 10 sekunder till o du kan kalla dig för jävligt snabb :tummenupp


Jo, men hur fan ska man kapa dessa tio?

Mitt sikte är just nu 1.42.8

Polarens snabbaste tid med 600

Det är lite jobbigt..
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Blå R1 skrev:
Jo, men hur fan ska man kapa dessa tio?

Mitt sikte är just nu 1.42.8

Polarens snabbaste tid med 600

Det är lite jobbigt..
Hmm, hitta rätt spår skulle jag tro. Och skaffa en 600 så slipper du bli bajsnödig i slutet av rakan. Jag säger inte att du blir det heller, men någonstans tappar du ju tid. Skulle satsa allt på att det är fel spårval och för tidiga inbromsningar. Inte för att hojen saknar pulver direkt... :rolleyes:
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Bollox skrev:
Hmm, hitta rätt spår skulle jag tro. Och skaffa en 600 så slipper du bli bajsnödig i slutet av rakan. Jag säger inte att du blir det heller, men någonstans tappar du ju tid. Skulle satsa allt på att det är fel spårval och för tidiga inbromsningar. Inte för att hojen saknar pulver direkt... :rolleyes:


Visst fan är det spårval och bromspunkter...

O jag gillar 1000cc, kul när det går på bakan och sladdar o bråkar..
Behöver bara träna med någon som kan det där med spårval o tuffa till mig lite vad gäller bromsen, så ska det nog bli bra...
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Blå R1 skrev:
Visst fan är det spårval och bromspunkter...

O jag gillar 1000cc, kul när det går på bakan och sladdar o bråkar..
Behöver bara träna med någon som kan det där med spårval o tuffa till mig lite vad gäller bromsen, så ska det nog bli bra...
Varför frågar du om du vet? :rolleyes:

T.ex. jag kan visa dig spåret, bromspunkterna får du leta upp själv. Ingen kan visa dig dom, för alla bromsar olika. Jag har mina, du har dina o.s.v

Men jag har några riktmärken, beroende på vad jag kör. Det här är med en hyfsat snabb 600: Flygrakan(270 på mätaren), guppet där man viker av från landningsbanan. Rakan efter det, strax före där muren kommer ut närmast bankanten. Gamla start o mål(200 på mätaren), ähh en bit innan 100 meter (Kanske 150 meter), det är en natrulig ljusskiftning efter läktaren (Det är som om man ser Gud) men oftast fegar jag här. Korta rakan mellan GP och Opel, strax efter bron. Hansen(230 på mätaren), strax efter 200 metersskylten som alltid står på fel ställe, men jag vet var den ska stå :rolleyes: Karusellen(Fan vet, men det går fort), Tja det är priceis innan man kommer in på den där obefintliga lilla rakan, om man håller rätt spår i utgången. Start o mål(Där har jag nog aldrig hunnit kolla vad som står), strax före huvudposteringen. Vid vissa riktmärken börjar jag bromsa, vid vissa ligger jag på full broms, det beror lite på utgången och hur bra balans jag har. Antar att det är en fråga om tajming :va Fan man känner var man ska bromsa, sen lär man sig det och så en dag har man medvind nerför rakan... :lol Lämna marginaler om du inte ska tävla... :tummenupp
 

vykort

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 -09
Blir det fler bankörningar på Anderstorp i år? :squid :confused:
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top