2008 Honda CBR 1000 RR Fireblade

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Ruskigt fräck den nya 08:an, särskilt i svart och vitt! Om ni kollar riktigt noga så syns den på denna bilden från Allt om Mc. :D

s_4700b9a3206ce.jpg

Hm.. ser inte.:va
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
När Honda säger att man kommer sätta en ny standard så tror jag att man har något stort på gång :tummenupp
Det ska bli kul att se alla som redan har ratat nya Hondan bli besvikna.
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
den svart/vita påminner mkt om konica minolta honda motogp men fortfarande ful/fulare.
 

Bifogat

  • 026_T08_Nakano_bike.jpg
    026_T08_Nakano_bike.jpg
    47.3 KB · Visningar: 88
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Honda uppger vikt fulltankad 15 kg tyngre än motsvarande cbr600rr, torde inte innebära att den är lättare än r1/gsxr1000/zx10r. Uppgiven effekt är inte heller värre än dessa, så någon sensation vikt/effekt lär den väl inte bli.

Fast vikt och effekt är inte allt, blir kul att läsa dom första jämförande testerna på bana :yoparty
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Jag försöker verkligen hitta nånting snyggt på den men lyckas inte.
 

Bifogat

  • 2008_CBR1000RR_2404.jpg
    2008_CBR1000RR_2404.jpg
    75 KB · Visningar: 177

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Jag försöker verkligen hitta nånting snyggt på den men lyckas inte.

Börja med att kolla på Europa modellen..

Honda uppger vikt fulltankad 15 kg tyngre än motsvarande cbr600rr, torde inte innebära att den är lättare än r1/gsxr1000/zx10r. Uppgiven effekt är inte heller värre än dessa, så någon sensation vikt/effekt lär den väl inte bli.

Fast vikt och effekt är inte allt, blir kul att läsa dom första jämförande testerna på bana :yoparty

Redan tidigare modellen var ju lättare så denna bör vara ännu lättare.. Ser hellre en användbar effekt än en hög topp som inte nyttjas..
Men den kommer lyckas i alla utländska tidningar, men duger nog inte åt Bike för dom kommer den vara för snäll och klen (Men kanske ändå snabbast..)

Den vita med tillbehören på rockar! :yoparty
 
Last edited:

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Börja med att kolla på Europa modellen..

Jag har kollat på alla färger 1000 ggr innan jag gjorde inlägget.
Det är inte färgkombinationerna utan linjerna jag inte gillar.

Men som med allt så kanske man ändrar sig med tiden, ska bli intressant att se den i verkligheten. Hatade gsxr 1000 k5-k7 också innan ja fick se den i verkligheten och utan orginal ljuddämparna.
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
2008 blir inte som jag förväntat. Hade sett fram emot en ny, snygg, fireblade inför 2008, baserat på hur 07an ser ut. Men icke. Det går icke att köpa den bågen. Den är för ful. Det är som man får säga till damerna ibland; trevlig? javisst, körbar? förmodligen men, utseendet kan bara en mor älska. :mad:

Alternativet? Från början tänkte jag mig en ZX10, för inte kunde de göra en design-fadäs igen...? Men, jo, man kan icke köpa den hojen heller. :huvet

Vad ska jag göra nu? R1? Jo, visst, ska jag köpa en v70 också? :rolleyes:
Sussisukki? Förmodligen inte... Ska jag behöva åka zx6an nästa år också? Den är ju snygg, iaf. :tummenupp

/M
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag kommer ALDRIG lära mig att gilla den där frånten. Sjukt tråkiga färger också.

Allt var som bäst 00-02 bortsett från de nyare R1:eek:rna och en och annan kawa nu på slutet i alla fall.
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Planerar också köp av nytt inför våren, gillade gamla cbr1000 men tyvärr gör fronten på 08:an mig illamående. Ljuddämparen är också ful men den är lätt att byta ut, men vad gör man åt fronten?

Har funderat på R1, men lutar mest åt nya ZX10R just nu, blinkers och ljuddämpare måste åtgärdas men det är enkelt.
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Honda uppger vikt fulltankad 15 kg tyngre än motsvarande cbr600rr, torde inte innebära att den är lättare än r1/gsxr1000/zx10r. Uppgiven effekt är inte heller värre än dessa, så någon sensation vikt/effekt lär den väl inte bli.

Fast vikt och effekt är inte allt, blir kul att läsa dom första jämförande testerna på bana :yoparty


Om Honda uppger korrekt fulltankvikt på 199kg så kommer den att
vara 10kg lättare än K7 samt 7kg lättare än R1 07....enligt vikter från
Bike vid vägning tidigare i år.
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
Om Honda uppger korrekt fulltankvikt på 199kg så kommer den att
vara 10kg lättare än K7 samt 7kg lättare än R1 07....enligt vikter från
Bike vid vägning tidigare i år.

förstår inte på dig när du jämför gsxr så väger hondan 162kg när du jämför r1an så väger hondan 170kg nu får du förklara nogrannare hehe
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
förstår inte på dig när du jämför gsxr så väger hondan 162kg när du jämför r1an så väger hondan 170kg nu får du förklara nogrannare hehe

Kan det inte vara så att R1:an väger 206kg och GSX-R1000 väger 209kg fulltankade?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top