2008?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hur blir det med körningar för 2008??
Är det lönt att betala medlemsavgiften?
Haha, va?

Om du inte tycker det är lönt så finns det 300 personer i en kö. De vill alla ha din plats :pannkyss

Det är ingen som vet hur många körningar det blir nästa år.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Haha, va?

Om du inte tycker det är lönt så finns det 300 personer i en kö. De vill alla ha din plats :pannkyss

Det är ingen som vet hur många körningar det blir nästa år.
I mina ögon är detta en högst berättigad fråga.
Varför betala in 500 kr om vi inte får körtillfällen? Då kan man ju välja passivt medlemskap istället. Att det står 300 i kö spelar väl ingen roll, varför skulle man vilja ta över ett medlemskap om man ändå inte får köra nåt. För att stå o flasha med medlemskortet i baren eller? :va
Tro mig, det funkar inte, det kan man bara göra med RR-licensen. :tungan

Jag vill också veta mer innan jag betalar in medlemsavgiften.

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
På årsmötet förklarades komplexiteten i bokningarna på sveriges banor inklusive sturup och knutstorp - det är bara att acceptera att SSMC - får ta de tider som blir över när STCC och övriga är klara...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
I mina ögon är detta en högst berättigad fråga.

Jag vill också veta mer innan jag betalar in medlemsavgiften.
Jo, den är berättigad. Men det finns ingen som kan svara på den av det enkla skälet att ingen vet. Personligen förutsätter jag att det blir körningar även om jag inte har en aning om hur många och var de blir.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag vet iallafall att jag har redan betalt min medlemsavgift, inte finns det en chans o världen att jag vill bli av med detta guldmedlemskap.

Tolka det själv om ni ska betala avgiften eller inte

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag vet iallafall att jag har redan betalt min medlemsavgift, inte finns det en chans o världen att jag vill bli av med detta guldmedlemskap.

Varför inte gå ut med korrekt information om nu sådan finns?
Onödigt med spekulationer eller är den typen av information bara till för vissa? :va

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Varför inte gå ut med korrekt information om nu sådan finns?
Onödigt med spekulationer eller är den typen av information bara till för vissa? :va
Värst vad du var vrång idag. Tolka inte in en massa som inte står. Läs vad han skriver - dvs att han inte vill bli av med sitt medlemskap för att spara en sketen femhundring.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Vi kommer att informera via kalendern samt informationsfältet på förstasidan på www.sydskanesemse.nu när vi har datum klara.
Det förstår jag men med tanke på vad som hände under säsongen så är all information om vad som pågår välkommen.
Jag som medlem vill veta om det blir några körningar alls, blir det helger eller vardagar, kvällar, morgnar, heldagar, halvdagar? För mig är alla scenarion möjliga och om något av frågetecknen kan rätas ut så är det ett steg i rätt riktning.

Värst vad du var vrång idag. Tolka inte in en massa som inte står. Läs vad han skriver - dvs att han inte vill bli av med sitt medlemskap för att spara en sketen femhundring.
Det var ju precis det AleX bad oss göra, tolka... :va
Varför ska jag då låta bli?

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det var ju precis det AleX bad oss göra, tolka... :va
Varför ska jag då låta bli?
Du skall inte tolka in något, som t ex att det finns några som vet hur det blir och som inte vill berätta det för de övriga medlemmarna. Det är väl klart att de i föreningen som har det som sin uppgift gör sitt bästa för att det skall bli så många körningar som möjligt. Jag, och AleX, misstänker jag, tror att de kommer att göra ett bra jobb.

Swappe

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
uhm.. ingen!
Haha, va?

Om föreningen har kommit till den här punkten/attityden, så har man i mina ögon tappat hela konceptet. Storhetsvansinne...

Jag ställer mig bakom frågan som ställdes från Holy Rider!
(visst tror jag inget annat än att styrelsen kommer att göra sitt yttersta för att få till bandagar då detta är vad föreningen är till för)

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Om föreningen har kommit till den här punkten/attityden, så har man i mina ögon tappat hela konceptet. Storhetsvansinne...

(visst tror jag inget annat än att styrelsen kommer att göra sitt yttersta för att få till bandagar då detta är vad föreningen är till för)
Jag talar inte för föreningen. Jag talar bara för mig själv. Jag skrev som jag gjorde för att i mina ögon är det galet att mista sitt medlemsskap för att man inte vet hur många körningar det blir nästa år. Hoppar man av så hamnar man sist i kön... Sen får väl ändå förutsätta att det blir en del körningar även 2008.

Sen förstår jag inte riktigt vart du vill komma. Det är ju sagt att det kommer info om saken när datumen är klara... För mig betyder det att de inte är det ännu och vad är då ett vettigt svar på Holy Riders fråga :va

Ajja, jag vet inget om läget på banbokningassidan så jag ska vara tyst :)

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00

Förningen har inte kommit till den punkten/ attityden.

Att ni vill veta vilka körningar det blir nästa säsong är helt naturligt. Det vill även vi som har hand om nästa års bokningar. Dock jobbar vi på allt vad heter kördagar, tider med mera och som jag skrev ovan ... "Vi kommer att informera via kalendern samt informationsfältet på förstasidan på www.sydskanesemse.nu när vi har datum klara."

Vi kan inte gå ut med någon info om körningarna förrän vi har datum och tider från banägarna.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Du skall inte tolka in något, som t ex att det finns några som vet hur det blir och som inte vill berätta det för de övriga medlemmarna. Det är väl klart att de i föreningen som har det som sin uppgift gör sitt bästa för att det skall bli så många körningar som möjligt. Jag, och AleX, misstänker jag, tror att de kommer att göra ett bra jobb.
Både du och jag vet att AleX är depåchef och instruktör.
Har man en av dessa positioner i föreningen vet man ofta lite mer om vad som är på gång än andra medlemmar, har man båda dessa positioner vet man betydligt mer om vad som är på gång än en vanlig medlem. Det var med detta som utgångspunkt som jag gjorde mitt inlägg.

Så här läser jag det:
AleX har betalt in sin medlemsavgift för han "vet" nåt vi andra inte vet. Eller vet han det? Han bad oss iallfall tolka hur han kommit fram till sitt beslut och i mina ögon berodde det iallafall inte på att han tänkte stå o flasha med medlemskortet i baren.

Vi kan inte gå ut med någon info om körningarna förrän vi har datum och tider från banägarna.
Och detta förstår jag. Nu. :tummenupp

Last edited:

Swappe

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
uhm.. ingen!
Jag talar inte för föreningen. Jag talar bara för mig själv. Jag skrev som jag gjorde för att i mina ögon är det galet att mista sitt medlemsskap för att man inte vet hur många körningar det blir nästa år.

Ok, detta köper jag. Dock var det sarkasmen/attityden i ditt svar till Holy jag reagerade på (lite hyresfastighetsägarattityd om du förstår).
My mistake att jag trodde du svarade en del för föreningen iom att du är admin för SSEMSE forumet. :)

Förningen har inte kommit till den punkten/ attityden.

Att ni vill veta vilka körningar det blir nästa säsong är helt naturligt. Det vill även vi som har hand om nästa års bokningar. Dock jobbar vi på allt vad heter kördagar, tider med mera och som jag skrev ovan ... "Vi kommer att informera via kalendern samt informationsfältet på förstasidan på www.sydskanesemse.nu när vi har datum klara."

Tvivlade aldrig på att det inte skulle bli körningar. Dock var frågan helt befogad, som du också säger Hans.

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag passar på att be om ursäkt om jag gjort intryck av att jag sitter inne med information.
Dock har vi mer eller mindre identisk information jag och mavve.

Nu visar jag iallafall alla mina kort.
Detta är anledningen till att jag redan betalat:
1: Jag pratade med Jane och Hans om föreningen. Och då kom det upp att det ska betalas snart, då frågade jag om man redan då kunde betala in och detta gick bra.
(Nu slipper jag behöva bry mig mer om detta på ett år)

2: Jag har varit medlem mer än bara denna säsongen och jag kan ärligt talat inte komma på någon klubb som gör så mycket för sina medlemmar (trots
motgångarna...)

3: För alla dem som var på årsmötet så fick man också veta att det finns avsikter att köra på knutstorp, Anderstorp samt sturup.
Dock har jag inte mer information än så här än)
Det har räckt mer än väl de andra åren och det gör det även detta året.

4: Jag är både Depåchef och Instruktör.... och för att kunna vara detta så krävs det att man är medlem.
Och eftersom jag tänkt att fortsätta med detta även om det bara blir en körning på en parkeringsplats nästa år så måste jag vara medlem.

Och tolka nu inget som jag skrivit i detta inlägg:pannkyss

Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Och detta förstår jag. Nu. :tummenupp

Var det verkligen så stor skillnad på det svaret gentemot det du fick tidigare?
"Vi kommer att informera via kalendern samt informationsfältet på förstasidan på www.sydskanesemse.nu när vi har datum klara."

Jag tycker det är lite intressant att det är första gången på 4 år som frågan har rests.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok, detta köper jag. Dock var det sarkasmen/attityden i ditt svar till Holy jag reagerade på (lite hyresfastighetsägarattityd om du förstår).
Jaha, den attityden var helt oavsiktlig. Det är upp till var och en om man vill förnya sitt medlemsskap eller ej. Men det kan vara bra att veta att det är en låååång kö (300 personer, närmare bestämt) och att det kan bli svårt att komma in igen om man hoppar av. Man bör därför tänka sig för.

Det var det enda jag ville ha sagt :)

Edit: jag var initiativtagare till forumet, därför är jag moderator här. Jag för inte föreningens talan i något sammanhang.

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Var det verkligen så stor skillnad på det svaret gentemot det du fick tidigare?
"Vi kommer att informera via kalendern samt informationsfältet på förstasidan på www.sydskanesemse.nu när vi har datum klara."

Jag tycker det är lite intressant att det är första gången på 4 år som frågan har rests.
Nej, det var inte så stor skillnad och om du läser alla inläggen och försöker förstå så inser du att det var ett "andra svar" på något som redan diskuterats. Som en bekräftelse, "det är uppfattat". :pannkyss
Sen är det väl inte konstigt att vi har en annan diskussion nu jämfört med andra år. Förutsättningarna är (blev under säsongen) förändrade och det är nog fler än jag som undrar vad som händer.
Att det kom information på årsmötet är bra, det som är mindre bra är att vi inte kunnat ta del av den informationen via ett protokoll. Jag kunde (tillsammans med flera andra medlemmar) inte vara med på mötet på grund av sista ERF-tävlingen och skulle gärna vilja veta vad som diskuterades där. Då hade jag sluppit fundera och vi hade inte behövt tråden.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning