Att gå med i Hyllinge eller annan motorklubb och ta ut licencen där förmodar jag? För det måste väl gå?Maverick_ou812, plockar inte du ut din licens via SSEMSE? Om så är fallet, vad är alternativet till att inte betala årsavgiften 2008?
Att gå med i Hyllinge eller annan motorklubb och ta ut licencen där förmodar jag? För det måste väl gå?
Om jag inte kan "övningsköra" med SSEmse så får jag titta på andra alternativ även om det är det absolut sista jag önskar, jag VILL vara med i SSEmse.
Vad är det du gnäller om?
Om jag inte minns fel så tar Svemo betalt för övergången också. Så det blir inte billigare i vilket fall.Övergång till annan klubb ska vara svemo tillhanda senast 1 nov.
Sorry, men du får nog betala de där 500 spännen om du vill ha en giltig licens 2008.
Hade du varit lite tidigare på de kunde du ju gått med i Hyllinge och sparat 100 spänn och garanterat inte fått några träningstillfälle via dem.
Vad är det du gnäller om?
Om föreningen har kommit till den här punkten/attityden, så har man i mina ögon tappat hela konceptet. Storhetsvansinne...
Haha, ja! Det är för lite hat och påhopp. Dessutom kör du som en hönaÄntligen lite höststämning... var rädd ett tag att denna vinter skulle passera utan forumträta
TACK! Så slapp jag själv skriva det!
300 eller 500 för att få köra eller inte köra alls det kvittar mig, jag vill ha kvar min plats och möjligheten att kunna köra oavsett. Dessutom betalade jag glatt i 3 år utan att kunna köra pga försäkringsdilemma...
Men svar som i denna tråden plus lite andra svar som getts på detta forumet gör att man börjar få den synen. Dock är det extremt konstigt eftersom alla är ytterst trevliga och hjälpsamma på körningarna!
Haha, ja! Det är för lite hat och påhopp. Dessutom kör du som en höna
Vafalls, finns det såna här? Saken måste utredas, en anklagare tillsättas och, om skyldig hittas, ett strängt straff utdömas. De skyldige till straffdom, androm till varnagelFolk som inte har hoj borde bannas från forumet! Du som moderator kan väl fixxa det?
Då kan man kanske undra om det ändå inte är så att du väljer att tolka svaren på ett sätt som inte överensstämmer med folket som svarar. Väl värt att tänka på då inte allt går att tolka i text.
Om det är mitt första inlägg du syftar på så står det klart och tydligt i det att det inte är någon som vet hur det blir med körningarna under 2008. Sen har jag förklarat att jag inte avsåg vara dryg med resten av inlägget.O kan man inte svara för tex körningar 2008 så säg att man inte vet istället för att dryga sig?
Om det är mitt första inlägg du syftar på så står det klart och tydligt i det att det inte är någon som vet hur det blir med körningarna under 2008. Sen har jag förklarat att jag inte avsåg vara dryg med resten av inlägget.
Sluta tolka det inlägget som något drygt eller taskigt.
Jaha, skall jag tolka det som att du tycker att jag brukar vara dryg och inte svara på frågor som jag vet svaret på, eller?Det var ett av en delmängd......och som jag skrev, ett EXEMPEL. Av mina 20 rader text hänvisar du till EN rad....o sorry, men ditt svar på just den frågan var just anledningen till varför jag kommenterade Swappe:s inlägg. Hur tycker du jag ska tolka "Om du inte tycker det är lönt så finns det 300 personer i en kö. De vill alla ha din plats" ???
Vi tar ett exempel: Medlem x undrar var man ska betala till tex en Anderstorps körning och vilka uppgifter man behöver ange på inbetalningen.
Medlem X får ett drygt svar om att läsa FAQ på hemsidan (som han/hon redan läst men som tyvärr inte innehöll ALLA fakta utan enbart en delmängd).
Medlem y, z, & m frågar därefter exakt samma sak i samma tråd.
Vilket är enklast?
A) Ge ett kort, informativt, svar till medlem X o förmodligen slippa följdfrågorna?
B) Ge ett drygt, spydigt, svar till medlem X o få möjligheten att vara dryg 4 ggr till för att till slut svara på frågan?
Applicera samma tänkande på:
Hur betalar man för körning på srw?
Hur ser det ut med körningar 2008?
Osv...så kanske du förstår min hint...? O kan man inte svara för tex körningar 2008 så säg att man inte vet istället för att dryga sig?
(Ja, jag förstår att ni som varit i föreningen sen krita-perioden redan vet allt o att det e självklart för er, men det är faktiskt så att ett fåtal nya medlemmar tillkommer ibland...)
Känn ingen idolstatus nu men du är ju en av dem som varit trevliga på körningarna OCH brukar ha vettiga åsikter även här på forumet.
MEN mnja...har svårt att se hur det gäller tolkning...
Vi tar ett exempel: Medlem x undrar var man ska betala till tex en Anderstorps körning och vilka uppgifter man behöver ange på inbetalningen.
Medlem X får ett drygt svar om att läsa FAQ på hemsidan (som han/hon redan läst men som tyvärr inte innehöll ALLA fakta utan enbart en delmängd).
Medlem y, z, & m frågar därefter exakt samma sak i samma tråd.
Vilket är enklast?
A) Ge ett kort, informativt, svar till medlem X o förmodligen slippa följdfrågorna?
B) Ge ett drygt, spydigt, svar till medlem X o få möjligheten att vara dryg 4 ggr till för att till slut svara på frågan?
Applicera samma tänkande på:
Hur betalar man för körning på srw?
Hur ser det ut med körningar 2008?
Osv...så kanske du förstår min hint...? O kan man inte svara för tex körningar 2008 så säg att man inte vet istället för att dryga sig?
(Ja, jag förstår att ni som varit i föreningen sen krita-perioden redan vet allt o att det e självklart för er, men det är faktiskt så att ett fåtal nya medlemmar tillkommer ibland...)
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |