Fina bilder och det verkar varit en trevlig resa. Fick minnen från min och polarens resa genom Europa sommaren 2008. Vi körde dock Göteborg-Danmark-Tyskland (Sachsenring MotoGP)-Frankrike (Norra, västra och rivieran)-Andorra-Spanien-Italien-Österrike-Tyskland-Danmark-GBG.
Riktigt trevligt, och jag kan verkligen rekommendera västra Frankrike, och framförallt bergskedjan Pyrineerna. Alperna är förvisso större, och kanske mer storslaget, men vägmässigt tycker jag att Pyrineerna är helt överlägset. Helt fantastiskt doserade serpentiner, och beläggning att döda för. Otippat, bortglömt (??) och helt underbart!
Utfärdar dock en liten varning gällande Pyrineernas dalar. Vid väldigt varmt väder kan den släta asfalten bli såphal, vilket både jag och min kompis fick erfara vid lite mer "inspirerad" körning en eftermiddag. Perfekt väder. Perfekt kurva i siktet. Laddar på sådär lite lagom för mycket. Han ligger mig i röven. Mitt i kurvan smäller det till. Både fram och bakdäck släpper simultant och hojen glider ett par decimeter i sidled. Får dock grepp igen som tur är. Stannar till och kollar med polaren. Samma sak hände han. Som sagt, en liten varning. I Sverige "blöder" asfalten om sommaren, och då vet man att det kan vara halt. Där nere är det bara halt!
EDIT: Två bilder från Pyrineerna