[2009] Lund - Moselfloden - Route des Grandes Alpes - Lago di Garda - Lund

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Trodde aldrig jag skulle orka läsa hela men när jag börjat ville man bara fortsätta. :tummenupp
Riktigt fina bilder också.
En sak tyckte jag dock var lite konstigt ( kanske berodde på alla öl som konsumerades ) :D
Mycket pizzor på vägen ned och väl i Italien äter du på en japansk rest :D

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Trodde aldrig jag skulle orka läsa hela men när jag börjat ville man bara fortsätta. :tummenupp
Riktigt fina bilder också.
En sak tyckte jag dock var lite konstigt ( kanske berodde på alla öl som konsumerades ) :D
Mycket pizzor på vägen ned och väl i Italien äter du på en japansk rest :D

Tack!

Och... Jo, liksom... Det visade sig att den japanska restaurangen i anslutning till campingen inte hade pizza på menyn. :gnissla Jag blev lite besviken men orkade inte köra och leta. Det kändes dock väldigt udda, att mitt ute i nästan ingenting fanns den restaurangen och det var inte låtsas-japanskt, utan väldigt seriöst japanskt.

Skummade igenom texten innan idag, då Loy nämde något om många öl och det låter onekligen som att det var det jag levde på. :hihi

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
mkt underhållande läsning men tycker att det blev el del pizzor och bärs.. hehehe.

Italien är ju känd för sina fina resturanger du skulle ha slagit till med en riktigt fett biff skulle inte ha ångrat dig (vet själv är mkt nere i italien).

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ne si det går inte. Hon vägrar att åka och det gör jag oxå. :D

Då vet du vad du ska köpa till henne i julklapp. :hihi

Läste storyn o undrade varför jag kände igen Koblenz...men ja, det är ganska nära ringen kom jag på sen! :)

Grym berättelse!:tummenupp Nu blev man ju sugen på en alptur igen!:gnissla

Så då var jag i närheten utan att veta om det? :rodnar Får nog kolla upp lite mer noggrant var det ligger till nästa gång jag ska söderut. :tummenupp

mkt underhållande läsning men tycker att det blev el del pizzor och bärs.. hehehe.

Italien är ju känd för sina fina resturanger du skulle ha slagit till med en riktigt fett biff skulle inte ha ångrat dig (vet själv är mkt nere i italien).

Jag åt lite annat än pizzor emellanåt. Ibland åt jag hamburgare. :gnissla

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Ska ev. bila ner till milano nästa sommar och efter läst denna tråd så längtar jag mer till sommarn än till julafton :S hade jag vart du hade jag nog druckit mer öl :D
Tack för denna tråd, du blir nog inte ensam om du vill köra igen :tummenupp:

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Hoj
BMW R1200R -11
Trevlig reseskildring. Jag körde själv ner till Cochem och Nürburgring i somras, blev totalt en vecka iväg. Bodde på hotell varje natt för mellan 35-55€ ungefär. Det var skönt att köra själv, eftersom man tog alla beslut själv, men precis som du skriver var det lite trist på kvällarna...

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ska ev. bila ner till milano nästa sommar och efter läst denna tråd så längtar jag mer till sommarn än till julafton :S hade jag vart du hade jag nog druckit mer öl :D
Tack för denna tråd, du blir nog inte ensam om du vill köra igen :tummenupp:

Bila till Milano? :skrämd Hur tänkte du där egentligen? :confused: Hoj ska det ju va! :tummenupp Och jag ska ha ditt tips om att dricka mer öl i åtanke till nästa semester. :hihi

Trevlig reseskildring. Jag körde själv ner till Cochem och Nürburgring i somras, blev totalt en vecka iväg. Bodde på hotell varje natt för mellan 35-55€ ungefär. Det var skönt att köra själv, eftersom man tog alla beslut själv, men precis som du skriver var det lite trist på kvällarna...

Tack! En vecka på hotell hade nog ekonomin fixat, men inte 19 dagar, så därför fick det bli tält. Har ju ett tremannatält så det fanns gott om utrymme. :tummenupp Antar du körde lite på ringen när du väl var där? Det kanske var resans syfte?

Det märktes mest på kvällarna, att det var lite tråkigt, men även på dagarna ibland. Som jag skrev: Hur roligt skulle det bli att traska runt i Lugano, eller något annat ställe, helt på egen hand? Hade ju en plan att sticka inom Milano också, men vad skulle jag göra där? Ta en kopp kaffe, titta lite på folk och sedan köra vidare? Andra gånger var det nog bra att vara själv, av den anledningen du skrev, att man bestämmer allt på egen hand. Dessutom kommer man lite enklare i snack med andra tror jag.

Reser man med någon så gäller det helt enkelt att man reser med rätt person(er). :) Reser man själv så reser man alltid med rätt person. :hihi

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Mycket trevlig läsning på förmiddagskvisten.:tummenupp
verkar som du haft en riktigt lyckad semester utan några större missöden. Skulle inte vågat dra iväg på en sån semester med min hoj tyvärr:gnissla
Hoppas du får komma iväg nästa sommar också:)

Kör du en hel sommar utan missöden med hojen? Eller du måste meka med den en gång i veckan? Om det förstnämnda, då kan du ju dra iväg även med din hoj. :tummenupp

Hoppas också på att kunna sticka iväg. :) Får väl leva på vatten och bröd nu under vintern, så ordnar det sig kanske. :hihi

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
tack för att du dela med dig av resan, skoj med lite bilder o inte bara massa text :tummenupp

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Hoj
BMW R1200R -11
Tack! En vecka på hotell hade nog ekonomin fixat, men inte 19 dagar, så därför fick det bli tält. Har ju ett tremannatält så det fanns gott om utrymme. :tummenupp Antar du körde lite på ringen när du väl var där? Det kanske var resans syfte?

Moseldalen var målet, med Nürburgring som viktigt delmål. Har kört där tidigare med bil, och med semesterpackad hoj av den typ jag äger var det inte ett jätteroligt varv. Var mest tvungen att ha koll i backspegeln. Men att spendera en dag i Nürburg kring Nordschleife är mycket trevligt. Vill man int stå bredvid Nordschleife och glo kan man glida runt på muséet (Ringwerk).

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Har inte varit söder om Mosel med hoj på 20 år. Känner dock igen mig på många av ställerna i Alperna du beskrev. Sitter och drömmer mig tillbaka till svunna tider. Hoj i Alperna är bara så grymt häftigt. Lite avis blir man. :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Har inte varit söder om Mosel med hoj på 20 år. Känner dock igen mig på många av ställerna i Alperna du beskrev. Sitter och drömmer mig tillbaka till svunna tider. Hoj i Alperna är bara så grymt häftigt. Lite avis blir man. :tummenupp

Sugen på en runda till våren?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Sugen på en runda till våren?

Ack, så vackert du talar. Har inget att åka på just nu, dock. Men en sambo som hatar hojar det har jag.:mad: Det dröjer nog ett tag innan jag lyckas lirka in något skojigt i garaget är jag rädd. Men det kommer, och då jäsingen... tar en regncheck.:)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ack, så vackert du talar. Har inget att åka på just nu, dock. Men en sambo som hatar hojar det har jag.:mad: Det dröjer nog ett tag innan jag lyckas lirka in något skojigt i garaget är jag rädd. Men det kommer, och då jäsingen... tar en regncheck.:)

Okki det låter som en plan!!!

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Fina bilder och det verkar varit en trevlig resa. Fick minnen från min och polarens resa genom Europa sommaren 2008. Vi körde dock Göteborg-Danmark-Tyskland (Sachsenring MotoGP)-Frankrike (Norra, västra och rivieran)-Andorra-Spanien-Italien-Österrike-Tyskland-Danmark-GBG.

Riktigt trevligt, och jag kan verkligen rekommendera västra Frankrike, och framförallt bergskedjan Pyrineerna. Alperna är förvisso större, och kanske mer storslaget, men vägmässigt tycker jag att Pyrineerna är helt överlägset. Helt fantastiskt doserade serpentiner, och beläggning att döda för. Otippat, bortglömt (??) och helt underbart! :)

Utfärdar dock en liten varning gällande Pyrineernas dalar. Vid väldigt varmt väder kan den släta asfalten bli såphal, vilket både jag och min kompis fick erfara vid lite mer "inspirerad" körning en eftermiddag. Perfekt väder. Perfekt kurva i siktet. Laddar på sådär lite lagom för mycket. Han ligger mig i röven. Mitt i kurvan smäller det till. Både fram och bakdäck släpper simultant och hojen glider ett par decimeter i sidled. Får dock grepp igen som tur är. Stannar till och kollar med polaren. Samma sak hände han. Som sagt, en liten varning. I Sverige "blöder" asfalten om sommaren, och då vet man att det kan vara halt. Där nere är det bara halt! :)

EDIT: Två bilder från Pyrineerna

IMG_0611.jpg

IMG_0608.jpg

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj