200km/h på 90väg POLISKONTROLL!!!!!!!!

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Gulleplutt skrev:
Jahapp, har man haft hojen en dryg vecka. Så står de där...
Jag förstår inte.. varför stannade du och pratade med två grisar...? ..och vart stod de...? Var de lösa och gick på vägen..? Hur kunde du förstå vad de sa...? :va

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Min flickvän tänker bli polis...hur gör man då´ra!?? :va

Ska man sälla sig till skaran kepsförare för familjefridens skull eller??

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
4tune skrev:
Instämmer med dom flesta. VIlken ofantlig tur du hade samt sådana två ädla personer borde inte få kallas grisar. Det är ju just dom vi vill ha fler av!

Ja!

Sverige behöver fler poliser som inte beivrar brott, kosta vad det kosta vill! :tummenupp

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Skurk
Var det inte du som undrade om R1 var en bra nybörjarhoj, och klargjorde att du minsann körde lugnt och bara gled runt. Jo just det :rolleyes: .

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Zlide skrev:
Min flickvän tänker bli polis...hur gör man då´ra!?? :va

Ska man sälla sig till skaran kepsförare för familjefridens skull eller??

Varför inte, det kanske sätter fart på könsumgänget :tummenupp
Rida gris får en ny innebörd.

Gabor

Guest
Gulleplutt skrev:
Jahapp, har man haft hojen en dryg vecka. Så står de där. Ja vad gör man jo jag stannar såklart. Varför kan man ju fråga sig i efterhand.
Gris 2: "Oj Oj det blir ju ombesiktning det är en 2:a det här och 800kr i böter...Hmmm"
Gris 2: "Jag tycker så synd om dig att du ska behöva besikta om..ta de där 800kr och lägg dem på ett däck istället"
FLAX :hihi

Efterssom det är en så trovärdig historia..mest med tanke på språkvalet å att du fladdrar i 200 med nytt styrkort....varför anmäler du inte grisarna för tjänstefel när dom inte bötfäller dig. Det borde ju ta bra ....med tanke på att du hatar grisar...

Byt däck, jag vill inte ha dig på vägen , du kan ju inte stanna i tid om jag är i vägen å du kör på mig. Då blir du inte glad, det lovar jag.... :7peta

svinkallt

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
BB-06 Akra hel, PC3, KN, Bänk 153,21hk
Gulleplutt skrev:
Jahapp, har man haft hojen en dryg vecka. Så står de där. Ja vad gör man jo jag stannar såklart. Varför kan man ju fråga sig i efterhand.

Gris: "Får jag se på körkortet" (som är nån månad gammalt).........
Hade fabbo blå sett vad du kallar dom här så hade dom nog varit efterklok.. :rolleyes:
Men gla för för din skull att du slapp igenom :tummenupp

Last edited:

H-son

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
07 ER6-n (BMX hojjen)
Inte bara tur med poliserna!!

:rolleyes:
Nytaget körkort, ny hoj, hög hastighet, dåliga däck... du hade inte enbart tur med polisen :död

Mitt råd är att koppla in självbevarelsedriften nästa gång du vrider om tändningen på hojen. Se till rutinen, utrustiningen, väglag, tid, plats mm. innan du gasar fullt!

Om jag låter bli att skafta fullt idag, så har jag möjlighet att göra det imorgon :tummenupp ...

/K

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Gulleplutt skrev:

Gris: "Får jag se på körkortet" (som är nån månad gammalt)

Gris: "Jaha nytt kort ser jag"

Gris igen: "Ja, du kan vara lugn vi har ingen laser med oss idag men jag hörde att det gick en aning över 90"

Jag: "Fan vad glad jag blir"

Gris: "Måste vara svårt att hålla hatigheten med en sånhär va?......Jävla dödsmaskiner"

Jag: "Nä för fan, jag har en liten hastighetsmätare här (pekar)"

Gris: "Jo jo men altså, Ja"

Gris 2: "Du det här framdäcket kan inte bli så mycket mer olagligt än såhär"

Gris 2: "Det är ju en hoj du kör, du ska inte köra med sån här skit"

Jag: "Jo jag vet men jag har köpt hojen för en vecka sen och beställt ett däck men det har inte kommit ännu."

Gris 2: "hmmm"

Så kommer det en cross åkande på vägen. De vinkar in honom men han vänder å pekar finger, å sen upp på baken.

Gris 1: "Synd att vi inte har nån MC med oss idag häller"

Jag: "Du har ju pistol där, du kan ju skjuta"

Gris 1: "HeHe..Jo men det är svårt att träffa ett så smalt däck"

Jag: "Jo, fast jag menade på kroppen"

Gris 1: "Jo, ibland har jag god lust"

Gris 2: "Oj Oj det blir ju ombesiktning det är en 2:a det här och 800kr i böter...Hmmm"

Gris 2: "Jag tycker så synd om dig att du ska behöva besikta om..ta de där 800kr och lägg dem på ett däck istället"

Gris 1: "Hejdå, Kör lungt"

Jag: "Alltid,,Hejsvejs"

FLAX :hihi

Gulleplutt = Mytoman :kocko

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Gulleplutt skrev:
Så kommer det en cross åkande på vägen. De vinkar in honom men han vänder å pekar finger, å sen upp på baken.

Var det inte så att crossen gjorde en stoppie från dryga 600km/h och drog ner brallorna i farten, moonade, la en patians på sin avancerade laptimer och rökte på lite alldeles innan ha gjorde en 360 gradare på framhjulet och sen drog upp baken...eller bakan som vi säger... Man ska inte underdriva sina bedrifter. :hihi

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
chrilla skrev:
Ja!

Sverige behöver fler poliser som inte beivrar brott, kosta vad det kosta vill! :tummenupp

jag tror att jag ska bli polis ja :va ... ser inga jobbigheter i yrket mer än bemmötande av otrevligga knuttar ... är ju nästan bara fördelar :hihi :rofl

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Minimorran skrev:
Jag förstår inte.. varför stannade du och pratade med två grisar...? ..och vart stod de...? Var de lösa och gick på vägen..? Hur kunde du förstå vad de sa...? :va

Hela hans släkt är ju svin :hihi

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...