Det är föredömlig inställning! Om alla poliser kunde tänka så istället, det är klart att ingen vill köra av vägen pga dåliga däck och om man får ombesikting och har dåligt med cash hinner man ju köra en månad till iaf.Gulleplutt skrev:Gris 2: "Jag tycker så synd om dig att du ska behöva besikta om..ta de där 800kr och lägg dem på ett däck istället"
MattE. skrev:Det är just den här sortens polis du INTE ska kalla grisar!
det verkar som att många stöter på snälla poliser nuförtiden, ny taktik?
Zlide skrev:Min flickvän tänker bli polis...hur gör man då´ra!??
Ska man sälla sig till skaran kepsförare för familjefridens skull eller??
Slangen_2 skrev:Att du stanna....
Åkte förbi en poliskontroll i över 200km/h förra veckan, men jag vågade inte stanna utan gasade mer istället... (Rätt kul att se polisens reaktion när man åkte förbi) oj va många kommer hata mig nu...
belsebob skrev:Jag blev också stoppad av polisen här om dagen. För fort på 50-sträcka. Utan att få några böter. De hann väl aldrig mäta hastigheten.
Dock var jag tvungen att lova att inte göra om det. Och hålla mig på banan när jag ville köra fort.
Faizty skrev:Se till att få dom förflyttade till stockholm... men "gris" va kanske lite fjortis? Du borde kalla dom hjältar med tanke på din bonnröta!
bli brandman o sätt saftblandare på hojen!
Slangen_2 skrev:Att du stanna....
Åkte förbi en poliskontroll i över 200km/h förra veckan, men jag vågade inte stanna utan gasade mer istället... (Rätt kul att se polisens reaktion när man åkte förbi) oj va många kommer hata mig nu...
bmwjohan skrev:crosskillen
bättre att ta det säkra före det osäkra och göra som han gjorde
Gulleplutt skrev:Jahapp, har man haft hojen en dryg vecka. Så står de där. Ja vad gör man jo jag stannar såklart. Varför kan man ju fråga sig i efterhand.
Gris: "Får jag se på körkortet" (som är nån månad gammalt)
Gris: "Jaha nytt kort ser jag"
Gris igen: "Ja, du kan vara lugn vi har ingen laser med oss idag men jag hörde att det gick en aning över 90"
Jag: "Fan vad glad jag blir"
Gris: "Måste vara svårt att hålla hatigheten med en sånhär va?......Jävla dödsmaskiner"
Jag: "Nä för fan, jag har en liten hastighetsmätare här (pekar)"
Gris: "Jo jo men altså, Ja"
Gris 2: "Du det här framdäcket kan inte bli så mycket mer olagligt än såhär"
Gris 2: "Det är ju en hoj du kör, du ska inte köra med sån här skit"
Jag: "Jo jag vet men jag har köpt hojen för en vecka sen och beställt ett däck men det har inte kommit ännu."
Gris 2: "hmmm"
Så kommer det en cross åkande på vägen. De vinkar in honom men han vänder å pekar finger, å sen upp på baken.
Gris 1: "Synd att vi inte har nån MC med oss idag häller"
Jag: "Du har ju pistol där, du kan ju skjuta"
Gris 1: "HeHe..Jo men det är svårt att träffa ett så smalt däck"
Jag: "Jo, fast jag menade på kroppen"
Gris 1: "Jo, ibland har jag god lust"
Gris 2: "Oj Oj det blir ju ombesiktning det är en 2:a det här och 800kr i böter...Hmmm"
Gris 2: "Jag tycker så synd om dig att du ska behöva besikta om..ta de där 800kr och lägg dem på ett däck istället"
Gris 1: "Hejdå, Kör lungt"
Jag: "Alltid,,Hejsvejs"
FLAX
t-rex skrev:Du kan väl allt om att fly? Vad var det det tog för dig och dina jordsprättarkompisar? En gammal dam 500 meter ifrån er, bärandes på matkassar, så försvann ni som en avlöning.
Janne_h skrev:Det är bara att gratulera.
För ett och ett halvt år sen Skulle jag och min fru möta en polare på Don Muang (Bangkoks Internationella Flygplats). Till vårt förfogande hade vi min svägerskas pickis. Jag körde (har thai körkort) vart stoppade av en polis som började spana efter fel på bilen. Han hittade att skatten var obetald....
Han bad om min frus körkort trots att hon satt på passagerarplats.
Hon bönade snälla till honom. OK sa han om du sjunger en låt så slipper ni undan. Min fru sjöng förlåt förlåt på Thai så fick vi åla
Mvh Janne
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |