200km/h på 90väg POLISKONTROLL!!!!!!!!

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag tycker inte det är vidare smart att bränna så med ett körkort som man haft i en vecka.
Jag tycker iofs inte att det är smart och bränna så även om man har haft körkort i 100 år.

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
Gulleplutt skrev:
Gris 2: "Jag tycker så synd om dig att du ska behöva besikta om..ta de där 800kr och lägg dem på ett däck istället"
Det är föredömlig inställning! Om alla poliser kunde tänka så istället, det är klart att ingen vill köra av vägen pga dåliga däck och om man får ombesikting och har dåligt med cash hinner man ju köra en månad till iaf.

om jag blir polis ska jag bli som han, snäll god å rosa.

jag tycker för det andra att gris låter ganska sött, det låter inte som han menar det av ondo.

jag tänker på dom där små rosa söta gosedjursgrisarna som div. plockepinn butiker hade några år sen.

brum brum på er alla! =)

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Först och främst vill jag poängtera att florerar en hel del dubbelmoral här.. ena sekunden är polisen svin för att dom stoppar en och ger en böter (när man gjort ett medvetet fel) och nästa sekund är dom världsbäst för att dom har stoppat en mc-tjuv. Polisen gör sitt jobb, vare sig det gäller att stoppa fartdårar eller mc-tjuvar. Om du inte vill ha med dem att göra, så sköt dig.

Om du sedan gör valet att köra för snabbt, med för liten skylt, på bakhjulet i en rondell.... så fine, men gnäll då för fan inte om du blir stoppad.

Jag vart inte helt nöjd när de snodde mitt kort här för nån vecka sedan... men inte fan är jag otrevlig för det.. jag överklagar och hoppas få rätt.. annars är det bara att gilla läget.

Sedan finns det poliser och det finns poliser, precis som det finns snickare och det finns snickare.... alla är inte lika bra. Det värsta som finns är en polis som möter en med jvligt dålig attityd. Men visst, jag har träffat på jvligt otrevliga kassörer, bankmän, sopgubbar, receptionister också... så är det bara.

Att det finns polisen som är männskliga och är schyssta när de stoppat en, all cred till dem. Om man sedan slippar iväg med en varning så beror det säkert en hel del på hur man bemöter dem. (Om man nu inte stöter på Mr Hamren, för då får du snällt ställa bågen där och gå hem).

Så testa att vara lite trevlig istället och var glad att dom finns.
(Jag tror att alla innerst inne har fattat allt detta redan)

Reb0

Last edited:

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
MattE. skrev:
Det är just den här sortens polis du INTE ska kalla grisar!

det verkar som att många stöter på snälla poliser nuförtiden, ny taktik? :va

ja d e deras nya taktik har du inte läst tidningarna efter kravallerna i gbg... dom skulle ju ta bort kravall utrustning och bjuda på alkoholfria drycker istället....

kanske har smittat av sig på trafik polisen också :)

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
crosskillen :yoparty

bättre att ta det säkra före det osäkra och göra som han gjorde

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Se till att få dom förflyttade till stockholm... men "gris" va kanske lite fjortis? Du borde kalla dom hjältar med tanke på din bonnröta!

Zlide skrev:
Min flickvän tänker bli polis...hur gör man då´ra!?? :va

Ska man sälla sig till skaran kepsförare för familjefridens skull eller??

bli brandman o sätt saftblandare på hojen!

Slangen_2

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
CBR1000RR
Att du stanna....

Åkte förbi en poliskontroll i över 200km/h förra veckan, men jag vågade inte stanna utan gasade mer istället... (Rätt kul att se polisens reaktion när man åkte förbi) oj va många kommer hata mig nu...

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Slangen_2 skrev:
Att du stanna....

Åkte förbi en poliskontroll i över 200km/h förra veckan, men jag vågade inte stanna utan gasade mer istället... (Rätt kul att se polisens reaktion när man åkte förbi) oj va många kommer hata mig nu...

ha ha.. nej nej. mycket bra gjort
:tummenupp

Daniel_liss

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R
belsebob skrev:
Jag blev också stoppad av polisen här om dagen. För fort på 50-sträcka. Utan att få några böter. De hann väl aldrig mäta hastigheten.

Dock var jag tvungen att lova att inte göra om det. Och hålla mig på banan när jag ville köra fort.

när jag vart stoppad på 50-sträcka så tyckte den POLISMANNEN (inte grisen) att jag skulle hålla mig på motorvägen om jag ville gasa ur lite. skulle tagit hans namn så jag kunde hänvisa till honom om jag åker dit på motorvägen nån gång :hihi

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Faizty skrev:
Se till att få dom förflyttade till stockholm... men "gris" va kanske lite fjortis? Du borde kalla dom hjältar med tanke på din bonnröta!

bli brandman o sätt saftblandare på hojen!

:tummenupp
Bra tips! Och om jag blir stoppad av henne drar jag bara fram slangen o påstår att det brinner i musen...

lixon

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Cagica Freccia
Slangen_2 skrev:
Att du stanna....

hehe precis som på mope tiden då :hihi :rofl

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
bmwjohan skrev:
crosskillen :yoparty

bättre att ta det säkra före det osäkra och göra som han gjorde

Du kan väl allt om att fly? Vad var det det tog för dig och dina jordsprättarkompisar? En gammal dam 500 meter ifrån er, bärandes på matkassar, så försvann ni som en avlöning.

:yoparty

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Håller man 200 med så slut framdäck att det gränsar till körförbud, med en månad gammalt kort, slipper undan pga resonliga poliser, framhärdar i att de ändå är grisar... och till slut startar en tråd om det(!)... då har man demonstrerat väldigt väl hur många hjärnceller som finns kvar. :död

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Haha, det är några stycken som insett att vi här har att göra med en fullfjädrad mytoman, men de allra flesta verkar tro på fullt allvar att det hela har ägt rum på riktigt?! Kom igen! I Gullefucks första inlägg på SH så hävdar han att uppkörningskontrollanten sa att han "körde skitdåligt, men ändå blir godkänd".. Mmm, visst.

Gullemupp är med stor sannolikhet en liten kille som bor hemma hos mamma och tycker motorcyklar ser häftiga ut och har ett stort behov av att skarva ihop historier, kanske kan han bli sagoförfattare när han blir stor!

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Hoppas du köpte en trisslott samma dag! (vann du isf?) ;)

MACAMI

Guest
Gulleplutt skrev:
Jahapp, har man haft hojen en dryg vecka. Så står de där. Ja vad gör man jo jag stannar såklart. Varför kan man ju fråga sig i efterhand.

Gris: "Får jag se på körkortet" (som är nån månad gammalt)

Gris: "Jaha nytt kort ser jag"

Gris igen: "Ja, du kan vara lugn vi har ingen laser med oss idag men jag hörde att det gick en aning över 90"

Jag: "Fan vad glad jag blir"

Gris: "Måste vara svårt att hålla hatigheten med en sånhär va?......Jävla dödsmaskiner"

Jag: "Nä för fan, jag har en liten hastighetsmätare här (pekar)"

Gris: "Jo jo men altså, Ja"

Gris 2: "Du det här framdäcket kan inte bli så mycket mer olagligt än såhär"

Gris 2: "Det är ju en hoj du kör, du ska inte köra med sån här skit"

Jag: "Jo jag vet men jag har köpt hojen för en vecka sen och beställt ett däck men det har inte kommit ännu."

Gris 2: "hmmm"

Så kommer det en cross åkande på vägen. De vinkar in honom men han vänder å pekar finger, å sen upp på baken.

Gris 1: "Synd att vi inte har nån MC med oss idag häller"

Jag: "Du har ju pistol där, du kan ju skjuta"

Gris 1: "HeHe..Jo men det är svårt att träffa ett så smalt däck"

Jag: "Jo, fast jag menade på kroppen"

Gris 1: "Jo, ibland har jag god lust"

Gris 2: "Oj Oj det blir ju ombesiktning det är en 2:a det här och 800kr i böter...Hmmm"

Gris 2: "Jag tycker så synd om dig att du ska behöva besikta om..ta de där 800kr och lägg dem på ett däck istället"

Gris 1: "Hejdå, Kör lungt"

Jag: "Alltid,,Hejsvejs"

FLAX :hihi

Erkänner att jag tvivlar "lite" i sanningshalten över det du säger. De ggr jag sluppit undan körkortindragning p g a fortkörning.. har jag varit tacksam mot polisen.

Tar ett exempel ur VERKLIGA livet: Talade om på jobbet att jag skulle åka för att besiktiga min Yamaha RD125 -72 (hade inget körkort vid det tillfället).

Blir stoppad av polisen i Krylbo (strax innan Avesta). Polisen ber att få titta på mitt körkort: Jag har inget körkort.

Polisen: Jaha, men du vet väl att du inte får köra då.

Jag: Jo, men nu är det så att jag vill så gärna få hojen besiktigad till uppkörningen som är om tre veckor, och jag vill att verkstaden ska gå igenom hojen innan besiktning. Förresten, hur kommer det sig att ni stoppade just mig, ni har inte stoppat någon annnan?

Polisen: Efter en stunds fundering: ok, det ligger till så här: Vi har fått in en anmälan.

Jag: Jaha, nu är det väl ingen idé att köra upp, bara att avbeställa tiden för uppkörningen då.

Polismännen går lite åt "sidan" och samspråkar en stund, och säger till mig sedan: Kör upp du.

De lämnar mig efter att skrivit rapport, och säger: Nu kör du inte mer motorcykel olovligt.

Hörde inget mer, körde upp ca tre veckor senare och klarade uppkörningen.
På den tiden fick man inte körkortet direkt i handen, utan man fick vänta snällt tre till fem veckor på körkortet. Under den perioden fick man inte framföra fordonet, även om man hade blivit godkänd.

När nästan fem veckor förflutit efter att jag klarat uppkörningen, ringer jag till länstyrelsen och frågar när jag får mitt körkort.

Damen på länstyrelsen säger: Jo, det är så här att vi har haft en utredning om dig, du får avin imorgon eller senast i övermorgon och kan hämta ut ditt körkort, och samtidigt så får du betala 500 SEK i böter för olovlig körning.

Mycket riktigt, dagen efter kom avin, Gissa om jag var GLAD! :) och böterna förstås.

Vad jag vill sagt med detta är följande: Jag skulle för mitt liv inte kalla de två poliserna för GRIS!!!!!!!

Tvärtom, jag är dem evigt tacksam!

mvh
Siewert

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
t-rex skrev:
Du kan väl allt om att fly? Vad var det det tog för dig och dina jordsprättarkompisar? En gammal dam 500 meter ifrån er, bärandes på matkassar, så försvann ni som en avlöning.

:yoparty

ha ha jag har uppenbarligen lyckats skada dig för livet med den där underbara motorcrossfilmen :hihi

japp, jag kan allt om att fly. det är nyttigt att bestitta kunskap om sånt.

Janne_h

http://www.thaitruelove.se
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
CBR 900 Fireblade
Det är bara att gratulera.

För ett och ett halvt år sen Skulle jag och min fru möta en polare på Don Muang (Bangkoks Internationella Flygplats). Till vårt förfogande hade vi min svägerskas pickis. Jag körde (har thai körkort) vart stoppade av en polis som började spana efter fel på bilen. Han hittade att skatten var obetald....

Han bad om min frus körkort trots att hon satt på passagerarplats.
Hon bönade snälla till honom. OK sa han om du sjunger en låt så slipper ni undan. Min fru sjöng förlåt förlåt på Thai så fick vi åla:)

Mvh Janne

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Janne_h skrev:
Det är bara att gratulera.

För ett och ett halvt år sen Skulle jag och min fru möta en polare på Don Muang (Bangkoks Internationella Flygplats). Till vårt förfogande hade vi min svägerskas pickis. Jag körde (har thai körkort) vart stoppade av en polis som började spana efter fel på bilen. Han hittade att skatten var obetald....

Han bad om min frus körkort trots att hon satt på passagerarplats.
Hon bönade snälla till honom. OK sa han om du sjunger en låt så slipper ni undan. Min fru sjöng förlåt förlåt på Thai så fick vi åla:)

Mvh Janne

Fick ni åla?? skumt.. hur långt va ni tvugna o åla då? :hihi

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM