2011 års Bandagar med Actionpics.se

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Stort tack till Marcus, Lillan, Håkan, Stefan, Johan & alla ni andra som fixar & donar så vi andra får köra & ha kul! Ruskigt bra arrangemang! För att inte tala om de stackarna som fick en postering utmed banan, vilka hjältar :tummenupp

Ett extra till till Johan/Lillen för uppvisningen i regnet! Du stärkte mitt självförtroende i vätan nå alldeles extra!

Vi syns den 7-8/9 igen! Johan, ställer du upp med lite draghjälp även då, behövs även när det är torrt :D

kul att deltagarna är nöjda :)..
vi e ett gött gäng som har kul å då blir det bra bandagar,, lillan å markus gör ett kanon jobb å styr upp allt inför bandagarna.

de va skoj å köra regn å klart jag ställer upp å försöker hjälpa dig så gott jag kan :)
mvh

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=701840

Den e det ^^ Mantorp.

Har kollat runt lite på tiderna å det skiljer ganska mycket i en del grupper. hoppas ni tar beslut sen att möblera i grupperna med så att dom blir jämnsnabba :)

Yes, självklart. Det är det som är meningen. Men resultatet av allt ger inte rätt utdelning föränn på eftermiddagen och sen vidare till dag två.
Nu regnade det så mkt på eftermiddagen att det kändes inte som någon idé att flytta förare eftersom inte alla körde, det fanns så mkt plats på banan.
Dom snabbaste i Medel är instruktörer så man inte lurar sig av tiderna.

Men i Snabb grupp är det kul och se att några definitivt ska kliva upp en grupp.

7-8e blir grymt!

//Nitrous

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tack alla deltagare, instruktörer och resurser som trotsade vädrets makter under e.m. idag på Mantorp Park. Dagen började fint med torrt och lite sol men sen kom regnet.

Tack alla för en på det hela taget bra dag. 9 på en skala till 10, det var bara Lilian son lovade sol ända till lunch. Och så släppte hon på uppmärksamheten ett ögonblick, och vips! Se hur det gick; monsunregn!
Annars så:tummenupp:krama

Vi är imponerad över hur många som faktiskt använder möjligheten till att köra i regn/blött, mycket imponerade!

Håller med till 100 %! Att köra regn med regndäck är kul, att köra regn med interegndäck är... LÄSKIGT!!! Och att se att så många gör det ändå...:klappar:klappar:klappar

Last edited:

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
nu får vi längta tills nästa körning som är den 7-8 september:)

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Tack alla för en på det hela taget bra dag. 9 på en skala till 10, det var bara Lilian son lovade sol ända till lunch. Och så släppte hon på uppmärksamheten ett ögonblick, och vips! Se hur det gick; monsunregn!
Annars så:tummenupp:krama

Håller med till 100 %! Att köra regn med regndäck är kul, att köra regn med interegndäck är... LÄSKIGT!!! Och att se att så många gör det ändå...:klappar:klappar:klappar

Jag var så in i Norden kissnödig och min ersättare undertiden pratade inte lika bra med han där uppe som jag gjorde. Så det kan inte räknas som mitt fel med regnet ;)

Sen sa ja att det skulle sluta regna 13 och det slutade 13.03. Sen börja det regna när jag lämnade utsläppet igen. Så vattenfallet med regn sedan är inte heller mitt fel ;)

Men kul hade vi Mossberg :)
/L

Det var även sol till lunch. Kl 11 började lunchen i serveringen :)

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Nyheter inför Actionpics säsongsavslutning på Mantorp Park 7-8 Sept.

Vi kommer att använda samma upplägg med transponders på säsongsavslutningen på Mantorp Park 7-8 September som vi gjorde i fredags den 19e Aug.

Mantorp Park 7-8 September,
I skrivande stund finns enstaka plats kvar till Snabb grupp på Mantorp Park 7-8 September, till Medel/Lugn grupp finns ytterligare platser. Race gruppen är fullbokad.
Missa inte årets bandagsavslutning med Actionpics, många fina priser som lottas ut, som t.ex. Shoei XR-1100 hjälmar, Dunlop däck, Bike prenumerationer, Q8 Oils SBK Racing olja m.m.

Som Bikeprenumerant har du 10% rabatt 7-8 Sept.
Ange ditt pren.nummer vid bokning.

Depåboxplats Mantorp Park 7-8 September,
Det finns fortfarande platser kvar i depåbox, 400:- inkl moms per plats i depåbox. Med en plats i depåbox har du alltid tillgång till el utan problem, skydd från ev. regn och vind, säker förvaring nattetid med låsta dörrar och portar. Du slipper sätta upp tält som ska förankras. Snabb av och pålastning! Tillgång till boxen från kvällen före första dagen.

Missa inte detta!! Två heldagar på Sveriges racigaste bana där även STCC finalen kommer att köras två veckor efter att du lagt dina varv.

Utlottning av 2 st Shoei XR-1100 hjälmar (värde 5695:), Dunlop däck, olja, Bike prenumerationer m.m.

Provkörning av Suzuki GSX-R750 2011, personal från Suzuki på plats som svarar på dina frågor om deras modellprogram.

Missa inte att träffa flera av våra samarbetspartners på plats.

Välkommen

//Actionpics.se

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
Yes, självklart. Det är det som är meningen. Men resultatet av allt ger inte rätt utdelning föränn på eftermiddagen och sen vidare till dag två.
Nu regnade det så mkt på eftermiddagen att det kändes inte som någon idé att flytta förare eftersom inte alla körde, det fanns så mkt plats på banan.
Dom snabbaste i Medel är instruktörer så man inte lurar sig av tiderna.

Men i Snabb grupp är det kul och se att några definitivt ska kliva upp en grupp.

7-8e blir grymt!

//Nitrous

Kul att man fick låna transponder och se sina tider dock aldrig kört på mantorp innan men banan var riktigt rolig.. Någon som har koll på banrekordet på mantorp ? Vad är en bra varvtid mantorp ? Tackar även för fotograferna som fick mig på en bra bild med lite gnistor :tummenupp
_DSC7046.jpg

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Kul att man fick låna transponder och se sina tider dock aldrig kört på mantorp innan men banan var riktigt rolig.. Någon som har koll på banrekordet på mantorp ? Vad är en bra varvtid mantorp ? Tackar även för fotograferna som fick mig på en bra bild med lite gnistor :tummenupp
View attachment 343555

Mantorp ÄR en riktig bana, och en rolig bana :tummenupp

Banrekordet är väl 1.15.2 eller nåt sånt, är väl Backlund som har tror jag.
En bra tid, svårt att säga för det beror på vilka förutsättningar är. Men du kör ju 1000cc, Rookie 1000 kör väl mellan ca 1.21 som bästa och upp emot 1.26 som varvtid. Tävlar man inte så är väl i princip allt under 1.30 en bra tid på Mantorp tycker jag.
Fler varv på banan brukar sänka tiden ganska mycket.

//Nitrous

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
Mantorp ÄR en riktig bana, och en rolig bana :tummenupp

Banrekordet är väl 1.15.2 eller nåt sånt, är väl Backlund som har tror jag.
En bra tid, svårt att säga för det beror på vilka förutsättningar är. Men du kör ju 1000cc, Rookie 1000 kör väl mellan ca 1.21 som bästa och upp emot 1.26 som varvtid. Tävlar man inte så är väl i princip allt under 1.30 en bra tid på Mantorp tycker jag.
Fler varv på banan brukar sänka tiden ganska mycket.

//Nitrous

Okej, då är jag riktigt nöjd med min 1.27 tid då jag bara hann kära ett pass .. Ser framemot bättre väder 7-8!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Mantorp Park 7-8 September,
Det finns platser kvar i Medel gruppen på Mantorp Park 7-8 September. Missa inte årets bandagsavslutning med Actionpics, många fina priser som lottas ut, som t.ex. Shoei XR-1100 hjälmar, Dunlop däck, Bike prenumerationer, Q8 Oils SBK Racing olja m.m.

Som Bikeprenumerant har du 10% rabatt 7-8 Sept.
Ange ditt pren.nummer vid bokning.

Dunlop Däck,
Missa inte möjligheten att förbeställa Dunlop däck till Mantorp Park, Dunlop däckservice är på plats. Vi behöver din beställning i god tid för att kunna tillgodose önskemål.
Prisexempel GP Racer D211 och Sportsmart däck,
Däckset GP Racer D211 190/55+120/70 , 3250:-
Däckset GP Racer D211 180/55+120/70 , 3150:-
Däckset Sportsmart 190/55+120/70 , 3150:-
Däckset Sportsmart 180/55+120/70 , 3050:-
Montering och balansering ingår i priset!

Depåboxplats Mantorp Park 7-8 September,
Det finns 3 st platser kvar i depåbox, 400:- inkl moms per plats i depåbox. Med en plats i depåbox har du alltid tillgång till el utan problem, skydd från ev. regn och vind, säker förvaring nattetid med låsta dörrar och portar. Du slipper sätta upp tält som ska förankras. Snabb av och pålastning! Tillgång till boxen från kvällen före första dagen.

Många fina möjligheter,
Passa på att träffa våra samarbetspartners som är på plats. Suzuki, Dunlop, Bike, Q8oils mfl

Sista chansen att provköra Suzuki GSX-R750 2011 !

Sista chansen att göra en bra däckdeal och få nya däck monterade av Dunlop, med lite tur kanske du t.o.m. vinner däcken på förarmötet!

Sista chansen att testa Shoei XR-1100 på bana, med lite tur kanske du t.o.m. vinner en XR-1100 på förarmötet!

Har du inte anmält dig så gör det nu, det finns plats kvar i Medel gruppen.
Vi kommer att använda transpondersystem även 7-8 Sept. Gratis utlåning av transponders, antalet är begränsat och kanske inte räcker till alla beroende på hur många som har egen med sig.

Tacobuffé,
På kvällen onsdag 7 September erbjuder Restaurang Depå vid banan Tacobuffé från ca kl 18.00.
Kostnad för buffén är 100:-, lättdryck ingår.
Betalning görs i kassan vid buffén.
Restaurangen har fullständiga rättigheter, det går att beställa öl eller vin för den som önskar.

Man måste anmäla sig till Tacobuffén i förväg!
För att anmäla dig och ev. sällskap som önskar plats till buffén skickar du ett mail till Actionpics, ange fullständiga namn!

Välkommen till årets säsongsavslutning :tummenupp

//Marcus & Lillan - Actionpics.se

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Platstillgången uppdaterad i första inlägget

Nu drar det ihop sig till årets sista heldagar med säsongsavslutning på Mantorp Park med Actionpics.

Det finns nu endast 4 st platser kvar i Medel grupp på Mantorp Park nästa vecka.

Utlottning av Shoei XR-1100 hjälmar, Dunlop däck, Bike prenumerationer, Q8SBK olja.

Provkörning/lån av Shoei XR-1100 hjälmar från Duells

Suzuki är på plats har kommer erbjuda provkörningar med
2011 GSX-R600
2011 GSX-R750
2011 GSX-R1000 (eventuellt)

Vi ses på Mantorp Park

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
snart dags för säsongens sista bandagar med ationpics,
nu håller vi tummarna för bra väder.
se nu till å anmäla er till tacobuffen nu !!!

:yoparty

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Det drar ihop sig till årets fränaste säsongsavslutning, Mantorp Park 7-8 Sept :tummenupp

Platstillgång,
Det finns 2 st bokningsbara platser kvar i Medel gruppen!

Utlottning,
2 st Shoei XR-1100 av valfri modell
1 st Set med Dunlop däck
1 st Däckbalanserare från TLL Mekankonsult - Ny unik konstruktion PREMIÄR
3 st Helårsprenumerationer på tidningen Bike
3 st 4L förpackning Q8 SBK olja

Suzuki,
Personal är på plats med provkörningsmotorcyklar ur 2011 års program. GSX-R600, GSX-R750 och ev. GSX-R1000.

Q8 Oils,
Personal från Q8 Oils är på plats under onsdagen.

Depåboxar,
Upplåsta från ca kl 18.00 tisdag kväll och kommer att låsas ca 22.00 eller tidigare av de som hyr boxen (det går att låsa utan nyckel). Boxarna låses upp kl 07 onsdag och ca 08 på torsdag.
Alla boxar är fullbokade!

Tacobuffé,
Restaurang Depå onsdag kl 18.00, anmälan via mail eller senast vid inskrivningen onsdag morgon.

Inskrivning,
Från kl 07 i sekretariatet under speakertornet, finns kaffe till alla morgonpigga.
De första 24 som skriver in sig får en Q8 Oils kedjespray.

Gratis lån av transponders, vi använder Amigoo.se där man kan se tiderna Live, även via mobilsite m.amigoo.se
Medtag körkort eller licens som pant för transponder!

Varmt välkomna

//Actionpics.se

Last edited:

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
:huvet

Men SHIZE att jag inte kan köra! Hade vart grymt sköj att vara med på avslutningsdagarna :gnissla

Ni får ha de grymt och hoppas på bra väder :banana

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
Tackar för två kanon dagar! Var riktigt roligt, får säga att detta med transpondersystemet är ju ett måste! Mycket bättre grupp fördelning idag! Få upp alla bilder som ni tog fotografer runt banan med :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati