Men helvete vad folk kör fort. Är det tider från Falken som ligger uppe?
Stort tack till Marcus, Lillan, Håkan, Stefan, Johan & alla ni andra som fixar & donar så vi andra får köra & ha kul! Ruskigt bra arrangemang! För att inte tala om de stackarna som fick en postering utmed banan, vilka hjältar
Ett extra till till Johan/Lillen för uppvisningen i regnet! Du stärkte mitt självförtroende i vätan nå alldeles extra!
Vi syns den 7-8/9 igen! Johan, ställer du upp med lite draghjälp även då, behövs även när det är torrt
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=701840
Den e det ^^ Mantorp.
Har kollat runt lite på tiderna å det skiljer ganska mycket i en del grupper. hoppas ni tar beslut sen att möblera i grupperna med så att dom blir jämnsnabba
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=701840
Den e det ^^ Mantorp.
Har kollat runt lite på tiderna å det skiljer ganska mycket i en del grupper. hoppas ni tar beslut sen att möblera i grupperna med så att dom blir jämnsnabba
Tack alla deltagare, instruktörer och resurser som trotsade vädrets makter under e.m. idag på Mantorp Park. Dagen började fint med torrt och lite sol men sen kom regnet.
Vi är imponerad över hur många som faktiskt använder möjligheten till att köra i regn/blött, mycket imponerade!
Tack alla för en på det hela taget bra dag. 9 på en skala till 10, det var bara Lilian son lovade sol ända till lunch. Och så släppte hon på uppmärksamheten ett ögonblick, och vips! Se hur det gick; monsunregn!
Annars så
Håller med till 100 %! Att köra regn med regndäck är kul, att köra regn med interegndäck är... LÄSKIGT!!! Och att se att så många gör det ändå...
Yes, självklart. Det är det som är meningen. Men resultatet av allt ger inte rätt utdelning föränn på eftermiddagen och sen vidare till dag två.
Nu regnade det så mkt på eftermiddagen att det kändes inte som någon idé att flytta förare eftersom inte alla körde, det fanns så mkt plats på banan.
Dom snabbaste i Medel är instruktörer så man inte lurar sig av tiderna.
Men i Snabb grupp är det kul och se att några definitivt ska kliva upp en grupp.
7-8e blir grymt!
//Nitrous
Kul att man fick låna transponder och se sina tider dock aldrig kört på mantorp innan men banan var riktigt rolig.. Någon som har koll på banrekordet på mantorp ? Vad är en bra varvtid mantorp ? Tackar även för fotograferna som fick mig på en bra bild med lite gnistor
View attachment 343555
Mantorp ÄR en riktig bana, och en rolig bana
Banrekordet är väl 1.15.2 eller nåt sånt, är väl Backlund som har tror jag.
En bra tid, svårt att säga för det beror på vilka förutsättningar är. Men du kör ju 1000cc, Rookie 1000 kör väl mellan ca 1.21 som bästa och upp emot 1.26 som varvtid. Tävlar man inte så är väl i princip allt under 1.30 en bra tid på Mantorp tycker jag.
Fler varv på banan brukar sänka tiden ganska mycket.
//Nitrous
Okej, då är jag riktigt nöjd med min 1.27 tid då jag bara hann kära ett pass .. Ser framemot bättre väder 7-8!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|