2011 års bandagar med FIVER

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Hej Humlan. Jag hade tänkt att delta på licenskursen 1/8. Kan jag lösa ut min licens direkt om jag är medlem i smc eller måste man vara medlem i någon klubb? Skulle nämligen vilja köra på kvällspasset den 9/8. Jag har inget mc-kort för tillfället. Vilken tid och vart ska teori delen hållas? Har aldrig varit på anderstorp.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Hej Humlan. Jag hade tänkt att delta på licenskursen 1/8. Kan jag lösa ut min licens direkt om jag är medlem i smc eller måste man vara medlem i någon klubb? Skulle nämligen vilja köra på kvällspasset den 9/8. Jag har inget mc-kort för tillfället. Vilken tid och vart ska teori delen hållas? Har aldrig varit på anderstorp.

Teori den 31 juli, i depåbyggnaden på Anderstorp Raceway.
Ja, du kan lösa din licens omedelbart. Vet inte om man kan ha sin licens i SMC, annars kan man gå med i ARC. De ska därefter stämpla din licensansökan och skicka den vidare till Svemo. När licensavgiften är betald är din licens giltig.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Teori den 31 juli, i depåbyggnaden på Anderstorp Raceway.
Ja, du kan lösa din licens omedelbart. Vet inte om man kan ha sin licens i SMC, annars kan man gå med i ARC. De ska därefter stämpla din licensansökan och skicka den vidare till Svemo. När licensavgiften är betald är din licens giltig.

Hur lång tid mellan tumme o pekfinger tar det innan man har licensen i näven? Finns det möjlighet till drop in och att man kan betala på plats?

Hockenheimring

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Mellan två hojar
1 Augustis bandag är den även för licens åkare, dvs som era vanliga bandagar?
Står inget på hem sidan men i första inlägget på denna tråden så står det licenskurs och gatgrupp enbart?

MVH Oscar

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Står inget på hem sidan men i första inlägget på denna tråden så står det licenskurs och gatgrupp enbart?

MVH Oscar

Självklart är det en licensgrupp, det har vi på alla våra körningar!

Hur lång tid mellan tumme o pekfinger tar det innan man har licensen i näven? Finns det möjlighet till drop in och att man kan betala på plats?

När du betalat medlemsavgift till en svemoansluten klubb, samt betalat in licensavgiften har du en giltig licens. Den fysiska licensbrickan brukar ta nån vecka att få, men kvitto på betald licensavgift i kombination med kopia på intyg gäller som licens.

Last edited:

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
VAr hittar man den kalendern,,,, jag vill åka nått nästa vecka på Anderstorp, går det?

Vi kör den 1 augusti nästa gång, det finns plats kvar på drop in.

MVH Oscar

Det är öppet för gatgrupp, licensgrupp och licenstagning.

Last edited:

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
R1
Hej!

Har en liten fundering på att göra debut på Anderstorp på måndag då det är en bana i någorlunda närhet som man inte har kört på.
Har lite blandande funderingar om rutiner och boende.

Hur ser det ut på måndag (1 aug), hur många/vilka grupper är det planerat för? Sett att det står gatgrupp/licens och licenskurs. Innebär det 3 grupper då eller?
Jag kommer att köra i gatgrupp om man hittar dit.

Hur är tidsschemat, när öppnar anmälan om man bestämmer sig sent och chansar och kommer som drop in?

Någon som har något tips på något vettigt boende i närheten till inte alltför hutlöst pris?

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Hej!

Har en liten fundering på att göra debut på Anderstorp på måndag då det är en bana i någorlunda närhet som man inte har kört på.
Har lite blandande funderingar om rutiner och boende.

Hur ser det ut på måndag (1 aug), hur många/vilka grupper är det planerat för? Sett att det står gatgrupp/licens och licenskurs. Innebär det 3 grupper då eller?
Jag kommer att köra i gatgrupp om man hittar dit.

Hur är tidsschemat, när öppnar anmälan om man bestämmer sig sent och chansar och kommer som drop in?

Någon som har något tips på något vettigt boende i närheten till inte alltför hutlöst pris?

Vi kör troligen i 2 grupper, en licens och en gatgrupp.
Licenstagningsgruppen kör sina obligatoriska delar främst på förmiddagen, därefter kör de med den vanliga licensgruppen.
//Stefan

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vi kör troligen i 2 grupper, en licens och en gatgrupp.
Licenstagningsgruppen kör sina obligatoriska delar främst på förmiddagen, därefter kör de med den vanliga licensgruppen.
//Stefan

Om man skulle lyckas vara med där (om det inte är fullt)..

Får man vara med och startträna med kursarna då? Vansinnigt roligt jue :D

Lighter

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2009
Hoj
Ducati
Vi kör den 1 augusti nästa gång, det finns plats kvar på drop in.

Det är öppet för gatgrupp, licensgrupp och licenstagning.

Då droppar jag in i gatgruppen och betalar på plats. Någon som vet hur länge grindarna är öppna ikväll?

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
När bör man vara på plats imorgon?
Besiktning, genomgång och lite sånt är det väl innan 09.00?

//D

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Vill åka med er imorgon 1aug. försökte anmäla mig men verkar vara kört?! Hoppas det finns lite platser kvar. När bör man vara hos er imorgon senast? Kan åka både i licens och gata...

När bör man vara på plats imorgon?
Besiktning, genomgång och lite sånt är det väl innan 09.00?

//D

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Vill åka med er imorgon 1aug. försökte anmäla mig men verkar vara kört?! Hoppas det finns lite platser kvar. När bör man vara hos er imorgon senast? Kan åka både i licens och gata...

Anmälan stänger 3 dagar innan körningen för att betalningen ska hinna registreras. Det finns gott om plats kvar, vi börjar köra kl 9.00

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Tack till Fiver gänget för för en rolig och bra licenskurs.
Det var länge sen jag hade en så rolig dag som idag, med start träningar, lemans start och massa körning. Kan Rekomendera o gå kurs hos Fiver.
Mvh Anders

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...