2011 med SSEMSE

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Glömde lägga till "ett jävla tidskrävande jobb".
Njut av ungkarlslivet så länge du kan. En dag står du också med andra prioriteringar i livet än bara egoismen. :krama

(Fast i vissas fall tar det ju lite tid...)

Last edited:

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Glömde lägga till "ett jävla tidskrävande jobb".
Njut av ungkarlslivet så länge du kan. En dag står du också med andra prioriteringar i livet än bara egoismen. :krama

(Fast i vissas fall tar det ju lite tid...)

En kådis kostar väl max 5kr?
Vem tvingade dig att skjuta skarpt :va:arsele:krama

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
En kådis kostar väl max 5kr?
Vem tvingade dig att skjuta skarpt :va:arsele:krama
Jag förstår att det inte är ett problem för dig men 5 kr per gång blir en rejäl slant för mig. Tro fan att du kan finansiera en ban R6:a, en cross och dessutom ett hemligt objekt.

Du har ju råd till den där femman per år... :krama

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Jag förstår att det inte är ett problem för dig men 5 kr per gång blir en rejäl slant för mig. Tro fan att du kan finansiera en ban R6:a, en cross och dessutom ett hemligt objekt.

Du har ju råd till den där femman per år... :krama

Du nu råkar jag veta hur din kondis och rygg har det :arsele

Följande ska du få förklara.
Ett barn kostar ca 2mille att hålla till 18års ålder.
En kådis säger vi kostar ca 5kr
Och för att då anse sig spara pengar på att skaffa ett barn, så får man ligga en del.
Dvs 2.000.000/18= ca 111.111 kr per år då.
111.111/5= det ger då 22222 kådisar per år.
utslaget per dag ger det då 22222/365=60

Så då bör du ligga minst 60gånger per dygn i 18år:gnissla

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: VBK

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Du nu råkar jag veta hur din kondis och rygg har det :arsele

Följande ska du få förklara.
Ett barn kostar ca 2mille att hålla till 18års ålder.
En kådis säger vi kostar ca 5kr
Och för att då anse sig spara pengar på att skaffa ett barn, så får man ligga en del.
Dvs 2.000.000/18= ca 111.111 kr per år då.
111.111/5= det ger då 22222 kådisar per år.
utslaget per dag ger det då 22222/365=60

Så då bör du ligga minst 60gånger per dygn i 18år:gnissla
Nu har detta spårat ur lite från trådens ursprung men visst, jag skall svara.

1. Den uträkningen har du inte kommit på själv, jag misstänker kvinnlig list. :tuttar:pannkyss

2. Du har fel, ett barn kostar 1.045.000 från 0 - 18 år enligt Swedbank och Sparbankerna.

3. Vi jämförde inte kådiskostnaden mot barnkostnaden utan kådiskostnaden mot dina MC-kostnader och jag håller fast vid vad jag sagt, du har råd med den där femman per år så behåll dina hojar! Det bör inte vara några problem Tusse. :krama

4. 1 045 000 / 18 / 365 / 5 = 32 ggr / timme.
Varje timme har 3600 sekunder och jag är snabb, det tar max 4 sekunder / gång (räkna 10 sekunder inkl förspel och avslappning efteråt). Man hinner alltså massor på bara en timme! :banana

Bifogat

• Barnkostnader.jpg
    Barnkostnader.jpg
    103 KB · Visningar: 89

Smagatusk

Guest
Jag har för mig att på mötet snackades det om att vi hade förtur till Knudan eftersom vi är en idogen banhyrare, och förra säsongen gick det sådär med försäljningen av platserna i veckodagarna.
Varför tvingas man då till 2½ veckors spridd semester för att kunna köra alla 14 dagarna på Knudan? 2 av 14 fjorton bandagar lagd på helgen känns inte uppsåtligt.

Just när man börjat älska SRW...

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Jag har för mig att på mötet snackades det om att vi hade förtur till Knudan eftersom vi är en idogen banhyrare, och förra säsongen gick det sådär med försäljningen av platserna i veckodagarna.
Varför tvingas man då till 2½ veckors spridd semester för att kunna köra alla 14 dagarna på Knudan? 2 av 14 fjorton bandagar lagd på helgen känns inte uppsåtligt.

Jag håller med dig!

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj

Jag håller med dig!

Visst fick vi förtur till dagarna men vi är långt ifrån ensamma att vilja köra på Knutstorp. Vi var dock absolut först av alla bandagsarrangörer att få välja dagar vilket innebar att vi kan köra 14 dagar på Knutstorp utan att behöva köra 6 dagar i början av April och resterande i slutet av September d.v.s. placeringen ligger under (förhoppnignsvis) soliga och varma dagar :tummenupp

Problemet med helgerna är att det inte bara är vi som vill ha dom.
Vi kan alldeles säkert fixa fler helger till nästa år men är ni som medlemmar beredda att betala för det?
Tidigare har det faktiskt inte varit enormt stor skillnad på bokningen vardag kontra helg men visst, så hade det kanske blivit i år. Vi har tyvärr ingen spåkula att kika i utan enbart tidigare års statistik.

Ring Knutstorp är ett vinstdrivande företag och vill självklart ha så mycket betalt som möjligt för sina dagar.
Söndagar körs det enbart större nationella och internationella tävlingar p.g.a. bullerkraven vilket gör att vi har 5 vardagar men bara 1 helgdag per vecka som vi + alla andra kan hyra. Gissa vilken som är dyrast.

Hoppas det ger lite svar på det hela och vad vi menade med förtur :)

Smagatusk

Guest
Visst fick vi förtur till dagarna men vi är långt ifrån ensamma att vilja köra på Knutstorp. Vi var dock absolut först av alla bandagsarrangörer att få välja dagar vilket innebar att vi kan köra 14 dagar på Knutstorp utan att behöva köra 6 dagar i början av April och resterande i slutet av September d.v.s. placeringen ligger under (förhoppnignsvis) soliga och varma dagar :tummenupp

Vi kan alldeles säkert fixa fler helger till nästa år men är ni som medlemmar beredda att betala för det?
Tidigare har det faktiskt inte varit enormt stor skillnad på bokningen vardag kontra helg men visst, så hade det kanske blivit i år. Vi har tyvärr ingen spåkula att kika i utan enbart tidigare års statistik.

Ring Knutstorp är ett vinstdrivande företag och vill självklart ha så mycket betalt som möjligt för sina dagar.
Söndagar körs det enbart större nationella och internationella tävlingar p.g.a. bullerkraven vilket gör att vi har 5 vardagar men bara 1 helgdag per vecka som vi + alla andra kan hyra. Gissa vilken som är dyrast.

Det ger absolut svar på min fråga, och det är jag tacksam för.

Jag talar enbart för mig själv när jag säger att jag betalar SJÄLVKLART en extra hundring för att slippa ta ut en extra semesterdag för en körning. Nu vet jag inte vad det innebär i kostnad att boka banan en helgdag jämfört en veckodag, men om skillnaden inte är större än den avgiften ni tar ut av oss är den försumbar.

Statistiken ljuger sällan, men man ska tänka på att om man har 7 av 10 bandagar på en helg och resterande i veckan, så är det lite lättare att ta ut semester för att kunna köra samtliga dagar. Men när siffrorna är omvända blir det svårare att motivera. Jag är ju inte jättelycklig över att strö mina semesterdagar över fem månader, men jag gör det ändå pga att Knudan är en jävligt rolig bana.
Men jag vill ha bullergudarna på min sida i år i alla fall.

Du får inte ta detta som gnäll, det är bara min synpunkt. Ett STORT tack till er för att ni ökat antalet bandagar på Ring Knutstorp! :)

Last edited:

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600

Hur mycket mer skulle en helg kosta kontra vardagen?
Snitt kostnaden för en semesterdag är väl ca 1000:-

Inte kan det väl kosta så mycket mer att man måste höja priset till 2200/ bokning?

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
När jag tävla sm i bilracing och vi skulle hyra banan en dag så skiljde de ca 20.000 kr för en en helg kontra vardag om jag inte är helt ute och cyklar?
Vardag kostade de ca 40.000 för en heldag .
Racing kostar ...:rolleyes:

Detta var priset jag fick reda på av min team chef 2008-2009.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Hur mycket mer skulle en helg kosta kontra vardagen?
Snitt kostnaden för en semesterdag är väl ca 1000:-

Inte kan det väl kosta så mycket mer att man måste höja priset till 2200/ bokning?

Behöver du betala för att få semester :va

Kan inte svara exakt på vad det skulle kosta extra men ett antal hundralappar.
Nästa problem är som sagt att vi inte är ensamma om att vilja ha helgerna. Eller överhuvudtaget köra på Knutstorp.
Vad jag vet är alla dagar som de har tillåtelse att köra på i stort sett fullbokad både helger och vardagar hela säsongen.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Det ger absolut svar på min fråga, och det är jag tacksam för.

Jag talar enbart för mig själv när jag säger att jag betalar SJÄLVKLART en extra hundring för att slippa ta ut en extra semesterdag för en körning. Nu vet jag inte vad det innebär i kostnad att boka banan en helgdag jämfört en veckodag, men om skillnaden inte är större än den avgiften ni tar ut av oss är den försumbar.

Statistiken ljuger sällan, men man ska tänka på att om man har 7 av 10 bandagar på en helg och resterande i veckan, så är det lite lättare att ta ut semester för att kunna köra samtliga dagar. Men när siffrorna är omvända blir det svårare att motivera. Jag är ju inte jättelycklig över att strö mina semesterdagar över fem månader, men jag gör det ändå pga att Knudan är en jävligt rolig bana.
Men jag vill ha bullergudarna på min sida i år i alla fall.

Du får inte ta detta som gnäll, det är bara min synpunkt. Ett STORT tack till er för att ni ökat antalet bandagar på Ring Knutstorp! :)

Ser det absolut inte som gnäll. Åsikter som man framför på ett vettigt sätt är precis vad vi måste ha fram annars famlar vi i styrelsen lite i blindo.

Självklart vill även jag ha fler helger för att slippa plocka semesterdagar. Problemet är som sagt att det är ett begränsat antal helgdagar som Knutstorp kör på.
Dels har dom bestämt att söndagar i största möjliga utsträckning ska vara tysta och vad jag vet körs det enbart större tävlingar på söndagarna. Detta p.g.a. att bullerkraven är hårdare på söndagar och helgdagar.
Sen försvinner ett antal lördagar till tävlingar e.t.c. och de få som är kvar ska resten dela på.
Det vi har försökt jobba fram är att dagarna ligger intill helger för då får man i alla fall en långhelg. Inte alltid det har lyckats men flertalet dubbeldagar ligger så.

Det är möjligt att vi ska jobba för att försöka få fler lördagar till 2012 och det kan man som medlem bäst framföra på årsmötet :tummenupp
Men att få flertalet av dagarna på helger kommer bli svårt. Vi har ju ändå ökat antalet dagar på Knutstorp till 14 st :yoparty :tummenupp

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Ser det absolut inte som gnäll. Åsikter som man framför på ett vettigt sätt är precis vad vi måste ha fram annars famlar vi i styrelsen lite i blindo.

Självklart vill även jag ha fler helger för att slippa plocka semesterdagar. Problemet är som sagt att det är ett begränsat antal helgdagar som Knutstorp kör på.
Dels har dom bestämt att söndagar i största möjliga utsträckning ska vara tysta och vad jag vet körs det enbart större tävlingar på söndagarna. Detta p.g.a. att bullerkraven är hårdare på söndagar och helgdagar.
Sen försvinner ett antal lördagar till tävlingar e.t.c. och de få som är kvar ska resten dela på.
Det vi har försökt jobba fram är att dagarna ligger intill helger för då får man i alla fall en långhelg. Inte alltid det har lyckats men flertalet dubbeldagar ligger så.

Det är möjligt att vi ska jobba för att försöka få fler lördagar till 2012 och det kan man som medlem bäst framföra på årsmötet :tummenupp
Men att få flertalet av dagarna på helger kommer bli svårt. Vi har ju ändå ökat antalet dagar på Knutstorp till 14 st :yoparty :tummenupp

Det är grymt många :tummenupp
Men jag råkar ju vara "arbetare":D:rolleyes:
Med då endast 5veckors semester som ska räcka till allt annat med.
Jag tror inte jag är själv om att ha det så.
Men det återstår att se hur vi får det med folk på körningarna helt enkelt.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det är grymt många :tummenupp
Men jag råkar ju vara "arbetare":D:rolleyes:
Med då endast 5veckors semester som ska räcka till allt annat med.
Jag tror inte jag är själv om att ha det så.
Men det återstår att se hur vi får det med folk på körningarna helt enkelt.
Finns ju alltid någon fattigt student (jag) som kan köra när som :banana

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Yamaha R6:a
Hej!

För att förtydliga!

Har ni fått kvitto på mailen och står som betalda när ni loggar in på hemsidan kan ni vara lugna, då är ni medlemmar!

MVH

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping