Lite fram-baksteg här, med total sänkning av min plan. Jag får den inte vägreggad, eller trial/enduro-reggad. Som bäst "tävlingsreggad" vilket innebär att jag inte får köra på väg till/från banan, utan enbart kortare sträckor mellan banor under tävling.
Tillverkad 2012 fanns det aldrig något COC-dokument till denna så den kommer aldrig godkännas av transportstyrelsen idag, och jag vill inte hålla på med nåt "hemmabygge" för att hoppas på att senare kanske få det godkänt. Fick veta detta igår då jag fick svaret från GMS-Gruppen / Christer som fått infon från Italien, det blir inget COC, och det blir ingen väghoj av den här.
Plan-B: köpa en nyare hoj. Då är dom vägreggade från början, man får med hela kittet som lampor och blinkers mm, dock inte long-range kittet som är extra tillbehör.
Så vem vill ha en 2012 Beta Evo 300 2-takt? Jag har köpt delar för att göra den som ny; framskärm (med dekaler), motorsidor, rasterskydd för kylaren, med mera.
View attachment 483129
Hur som helst, jag är nu medlem i TigerMK, så nu får jag åka dit och köra på deras hinderbana samt skogsmarker. Dock utan hoj nu eftersom jag ... inte orkar LEDA dit min trial. Så jag tänker sticka dit och gå banan till fots några gånger. Sen så har jag faktiskt nåt på gång i alla fall. Vänta får ni se