2012 Beta EVO 300cc iordningställning

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Dom bestyckad om den så den går som den skall, dom är som alla andra magert bestyckad för att klara avgas kraven.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Så där. Då var den klar att köra hem på, MEN det var tydligen inte så man skulle göra. Utan man skulle tydligen ha släp med sig. Dicks (kollega i BRFen) bil har ju krok, men varför släp? Hojen har ju två hjul, jag använder dom.

.. "då ska du veta att du bara har en halv liter bensin i tanken. Du måste åka tanka snarast!" - Lugnt. Jag tankar på macken i Tungelsta-korsningen.

Solen skiner och fåglarna kvittrar, det luktar grill och det ena leder till det andra - "Aha, en genväg?"

Jodå, det gick skitbra, så långt som soppatorsk en bit in på slingerbulten. .. Vaddå tanka? Ojsan. Hepp, jag får helt enkelt leda hojen. Tur att den är så pass lätt.

Ett par snälla motorcyklister stannade och frågade om jag behövde skjuts till en mack för att hämta lite bensin. Jag tackade nej, och sa att jag måste lära mig denna läxa riktigt ordentligt. Men sen kom det en ATV med två extradunkar baktill och frågade om jag hade problem med hojen. Ja, men gissa en gång till ... och tittade på tanken. Den snälla Madmaxaren tankade min hoj full med 95, sen kunde jag köra igen.

IMG_8783.JPG

Jag kom hem på den till slut, men jag har en hel kartong med prylar som måste installeras. Regskylt, lampor, annan kabelstam, konstiga krokiga grejer, svarta mjuka böjda grejer, små intressanta digitala grejer .. jag ordnar bilder på allt så småningom. Kanske finns det nån som vet vad saker är och kan tipsa mig lite på vägen mot undergången.

IMG_8786.JPG
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Ohej! Nu är jag nöjd med denna och kan presentera den som ett värdigt objekt på tradera.

Numera är denna helt återställd till ett 100% fungerande skick. Har försökt att återskapa 2012 så gott det går, från tidigare ägarens moddar.

IMG_9480.JPG

IMG_9454.JPG

IMG_9492.JPG
 
Last edited:
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top