2015 Speedster Cup

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha R6- 09
Grattis :)
Hur är provet? Jag har precis fått kurslitteraturen hemskickad och har pluggat på tillräckligt för att kunna svara på de 20 frågorna på "kunskapstest förare Roadracing", men jag kan inte vilka SR-nummer de har i huvudet.
Hur viktigt är det att kunna detta? :näsblod

Som tidigare nämnt, något prov är det inte.

Det är mer typ... du gör så här, det är inte riktigt rätt.. gör så här istället. Eller vad bra du gör det där, du kan göra det ännu bättre så här!

Fantastiskt kul ! :)

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Det var svårt o få värme i däcken. En del folk som gick omkull som hade slicks. :/
Själv körde jag med Sportsmart och hade fokus på spårval istället för snabba varv.

Starten var kul som fäään att öva på! :)
Ja, klota på licenskursen är ju lite klantigt med tanke på att det inte är nåt som helst prov/race utan man ska bara ta sig igenom. Låter som du hade rätt taktik, grattis!

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Ja, klota på licenskursen är ju lite klantigt med tanke på att det inte är nåt som helst prov/race utan man ska bara ta sig igenom. Låter som du hade rätt taktik, grattis!

Ingen som bestämmer sig för att nu ska jag klota, Shit happens och är det lite för kallt och man inte har temp i däcken så sker det extremt fort.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Ingen som bestämmer sig för att nu ska jag klota, Shit happens och är det lite för kallt och man inte har temp i däcken så sker det extremt fort.

Fast du måste väl hålla med om att det är mindre risk att klota med SportSmart än med slicks när det är +5 i luften i början av april? Speciellt om man är en glad amatör...

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Om två veckor blir det träningspremiär för oss i Team Black Mambas på Gelleråsen! Hoppas på att träffa många av er andra där! Kom gärna förbi Mamba-tältet och tjata lite... :hihi

Jag vurpade ju rätt rejält på sista träningen i höstas så det blir en lugn första träning för min del för att hitta självförtroendet och glädjen med körningen igen, men det ordnar sig nog!

Vi ses på Gåsen!

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Jag varken tävlar eller kör på bana. Men jag följer ju självklart Speedster Cup.:fakta

Speedster verkar vara superpopulärt med en himla massa deltagare. Hur kommer det att fungera vid tävlingarna. Hur många får starta i varje race?

Jag ska försöka att dyka upp på några race och heja på er.

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Jag varken tävlar eller kör på bana. Men jag följer ju självklart Speedster Cup.:fakta

Speedster verkar vara superpopulärt med en himla massa deltagare. Hur kommer det att fungera vid tävlingarna. Hur många får starta i varje race?

Jag ska försöka att dyka upp på några race och heja på er.

Varierar nog mellan olika banor, men jag har för mig att det är max 32 på Gåsen!

Kul med publik! Titta förbi Mamba-tältet och snacka lite skit!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om två veckor blir det träningspremiär för oss i Team Black Mambas på Gelleråsen! Hoppas på att träffa många av er andra där! Kom gärna förbi Mamba-tältet och tjata lite... :hihi

Jag vurpade ju rätt rejält på sista träningen i höstas så det blir en lugn första träning för min del för att hitta självförtroendet och glädjen med körningen igen, men det ordnar sig nog!

Vi ses på Gåsen!

Jag har lite vaga minnen av att det skulle köras lugnt på sista träningen för året. :hihi

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Ska precis anmäla mig till tävlingen på Atorp. Där det står transponder, är det transponder nummer man ska skriva in? :va Samma nummer som står på framsida av transpondern?

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Team Black Mambas har med sin fotograf till Gåsen 25 eller 26 april så posera snyggt ni som är där! Bilder postas veckan efter...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati