2015 Speedster Cup

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ful o gul
Vad kör ni med för däck när det är torrt o fint?

Jag funderar på att slänga på Dunlop d212 GP PRO som ska piskas när det är torrt.

Vad kör ni med när det är blött/upptorkande blött?

Har massa erfarenhet med Dunlops slicks från USA (dvs inte deras N-tech) som funkar hur bra som helst.
Hittar jag bara vad man köper dom här, så blir det medium+ bak och soft fram.
Håller inte lika bra som N-tech men funkar för mig.

/Patrick

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha R6- 09
Bokad träff på Söndag, blir en långresa i helgen. Verkade kanon bra, kommer från Hellberg roadracing från början, någon...?? Har inte koll på några svenska förare.

Så alltid gått bana iaf, men servad därefter (enligt ägaren)

Senaste gången den kördes var 08a. Motorn genomgången och ny renoverad av grabben till ägaren i ett skolprojekt nyligen. (Dom är också födda och matade med motorcyklar enligt honom) Provkörd lite på gatan efter det, och det är tydligen ett bra bett i motorn.

Regplåt och registrerad så fullt med dokument finns

Jag håller tummarna. Men passa dig, förgasarhästar är det bett i! :tummenupp

Efter 79 mil tur och retur är jag nu hemma.. men inte ensam. Är nu ägare till en Kawasaki Ninja 600 ! Känns som jag hittat helt rätt hoj att prova på med!

Öhlinare bak, öhlin styrdämpare, extra tank, en okörd topp i förpackning, + en hel motor i delar. Extra hjul..känns som jag haft lite jackpott i mitt letande!.. Spackla ihop kåperna, plastidippa och lite service, sen tror jag nog den är på gång!:banana:banana

Nu är det bara gå å sova, imorgon licens kurs del 1 !
IMG_3892.JPG
image.jpg
image (1).jpg

Last edited:

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Efter 79 mil tur och retur är jag nu hemma.. men inte ensam. Är nu ägare till en Kawasaki Ninja 600 ! Känns som jag hittat helt rätt hoj att prova på med!

Öhlinare bak, öhlin styrdämpare, extra tank, en okörd topp i förpackning, + en hel motor i delar. Extra hjul..känns som jag haft lite jackpott i mitt letande!.. Spackla ihop kåperna, plastidippa och lite service, sen tror jag nog den är på gång!:banana:banana

Nu är det bara gå å sova, imorgon licens kurs del 1 !
View attachment 417693
View attachment 417694
View attachment 417695

Grattis o lycka till imorrn! :tummenupp

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Helst igår. Gör det så fort som möjligt för det tog en vecka innan jag fick mitt MC-ID.

Men om man läser formuläret så står det att man ska fylla i start nummer också. Det har jag inte än. Hur ska man då göra?

Kanske en dum fråga, men ska man beställa MC ID till en inreggad hoj också? Eller gäller MC ID till icke regbara hojar?

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Men om man läser formuläret så står det att man ska fylla i start nummer också. Det har jag inte än. Hur ska man då göra?

Kanske en dum fråga, men ska man beställa MC ID till en inreggad hoj också? Eller gäller MC ID till icke regbara hojar?

Fyll i de uppgifter du kan som ram/motor-nummer, det du ännu inte har som startnummer skippar du sen scannar du in dokumentet och mailar det till Brånalt så har du det snart fixat.

Och det du behöver är ett ram och motornummer, har du det på din reggade hoj är det klart. ;)

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha R6- 09
Startnummer ska du kunna boka redan nu i TA...

Jasså?

Sitter lite i samma båt, men går in på TA, försöker skapa en profil. Men det vill sig inte.. händer ingenting när man trycker på "Registrera en profil" Någon annan som upplever samma ? För sent på dygnet?

Drar också till gelleråsen på fredag och ska köra för licensen,
Någon som har Db killer till en kawasaki ninja ? i stockholm med omnejd

Simon

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Jasså?

Sitter lite i samma båt, men går in på TA, försöker skapa en profil. Men det vill sig inte.. händer ingenting när man trycker på "Registrera en profil" Någon annan som upplever samma ? För sent på dygnet?

Drar också till gelleråsen på fredag och ska köra för licensen,
Någon som har Db killer till en kawasaki ninja ? i stockholm med omnejd

Simon

Jag har en kompis som tar licensen med SMC i slutet av april, men redan nu bokat ett nummer så det borde gå... Kanske problem just nu bara... :confused:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Varje dag är som julafton juuu!! :banana

Ska provmontera allt efter licenskursen. Nu är hojen fortfarande road legal om man säger så. :gnissla

Tips till er alla som ska tävla på Atorp. Köp en omkopplare från 380 till 220. Biltema har billigt. Var där själv och köpte idag.

IMG_1683.JPG

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Tips till er alla som ska tävla på Atorp. Köp en omkopplare från 380 till 220. Biltema har billigt. Var där själv och köpte idag.

Har du lust att länka? Jag hittar inte på Biltema. Jag misstänker att jag är oduglig.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring