Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ja den var ju skapligt drag ivad för motor? Hp/Nm?
Honda is billing the RC213V-S as a street version of that bike, but it isn't quite the company's top-shelf, full-factory effort. The road version lacks a few trick things. For example, the pneumatic valve system on the race bike has been replaced with metal springs that are far better suited for the road. Likewise, the finicky seamless-shift transmission, which provides near-instantaneous ratio changes, also hasn't made the transition.
Crucially, there's something else lacking here that the race bike has in abundance: power. The street version of the European and Australian RC213V-S is rated at about 160 horsepower, slightly less than Honda's road-going CBR1000RR. Hold your breath, because it gets worse. The American version will be even further castrated, cut down to roughly 100 horsepower. That's less even than Honda's much smaller CBR600RR.
http://www.cnet.com/products/2016-honda-rc213v-s/
But, add on the optional race kit and that power jumps significantly, up to a massive 215. The race kit swaps out the ECU, shifter, front brake pads, air intake and lots more bits and bobs, making it a proper track tool. Lights and mirrors, meanwhile, are easy to remove. There is another catch, however, and it's a big one: this race kit will not be available in the US, and importing one won't be easy.
Honda representatives say this was the only way to bring the bike into the US due to American noise and emissions regulations. And, again due to US laws, it's impossible for them to sell a kit that would allow riders to make their bike non-street legal. However, given the choice of importing this bike in a limited form, or not importing it at all, they opted to at least bring the thing over.
Säger du a får du säga b:
Du menar: Läser du a, så borde du läsa b.![]()
Hade de inte sänkt styrvinkeln med typ 10 grader också jmf med MotoGP-versionen? Det ger ju också följdfrågan hur det är möjligt för de stora grabbarna att köra på så galet fort med bara 15 graders styrvinkel? Måste väl vara hur instabilt som helst?
Som Mc intresserad och lite MotoGP nörd, fri i sinnet vad det gäller tillverkare på mina makiner måste jag bara säga att den där väcker inget habegär hos mig. Är det bara jag som tycker den ser oerhört tråkig ut?
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |